X

۱۹ تا از بهترین ایرلاین‌ های دنیا که باید بشناسید

شماره :
42744
چهارشنبه 1403/02/5 ساعت 08:57

از پیشنهاد صفحه «۱۹ تا از بهترین ایرلاین‌ های دنیا که باید بشناسید» به دیگران متشکریم.

Enter the email address of the recipient.
HTML is not allowed in this field.
بهترین ایرلاین‌ های دنیا را می‌شناسید؟

۱۹ تا از بهترین ایرلاین‌ های دنیا که باید بشناسید

 

بهترین ایرلاین‌ های دنیا را می‌شناسید؟ حتما شما هم زمان خرید بلیط هواپیما با لیستی بلندبالا از بلیط‌ها مربوط به ایرلاین‌ های متفاوت رو‌به رو شدید! وقتی از سفر با هواپیما صحبت می‌کنیم، قیمت، ایمنی و نوع خدمات ایرلاین‌ ها اهمیت پیدا می‌کنند. تصور کنید در سفرهای خارجی مسافر قرار است که بیش از ۵ ساعت را در یک هواپیما سپری کند؛ به‌جز هزینه و ایمنی خدمات دیگری مانند پذیرایی و فاصله صندلی و … هم اهمیت پیدا می‌کند.

در ابتدا باید بدانید که برای انتخاب بهترین ایرلاین‌ ها فاکتورهایی مانند ایمنی عملیاتی، امنیت مسافران، سودآوری، رتبه سرمایه‌گذاری، سن ناوگان و همچنین ارائه محصولات در پروازهای طولانی مدت، چیدمان صندلی، سطح راحتی تاثیر دارند. در ایران ایرلاین‌ های زیادی در سفرهای خارجی و داخلی فعالیت می‌کنند. فلایتیو با انتخاب و همکاری بهترین ایرلاین‌ های دنیا سعی بر این دارد که در طول سفر آرامش خاطر داشته باشید. در این مطلب بهترین و بزرگترین ایرلاین‌های دنیا را معرفی می‌کنیم.

۱. هواپیمایی قطرایرویز ایرلاین ۵ ستاره در سطح جهان

هواپیمایی قطر از زمان تأسیس در سال ۱۹۹۷، به جوایز و نشان‌های بسیاری دست یافته و با کسب رتبه ۵ ستاره از اسکای‌ترکس به یکی از گروه‌های برجسته هواپیمایی در دنیا تبدیل شده است. هواپیمایی قطر با کسب عنوان خط هوایی سال با رأی اسکای‌ترکس در سال‌های ۲۰۱۹، ۲۰۱۵، ۲۰۱۷، ۲۰۱۲ و ۲۰۱۱، به اعتبار جابجایی مردم دست یافته است. کبر الباکر، مدیرعامل هواپیمایی قطر، یکی از برجسته‌ترین شخصیت‌های صنعت هوانوردی در دنیا است. این شرکت فقط چهار فروند هواپیما در سطح منطقه در اختیار داشت. هواپیمایی قطر با بیش از ۲۰۰ فروند هواپیما به بیش از ۱۵۰ مقصد پروازی در شش قاره پرواز دارد.

۲. لوفت‌ هانزا شرکت هواپیمایی آلمانی

شرکت هواپیمایی آلمانی لوفت‌ هانزا به عنوان دومین شرکت هواپیمای بزرگ جهان از لحاظ تعداد مقاصد پروازی، چهارمین ایرلاین ‌های برتر دنیا بر پایه میزان درآمد، هفتمین شرکت از نظر حمل‌ونقل بار و مجموع مسافت‌های پروازی و دهمین شرکت بزرگ جهان از لحاظ حمل‌ونقل مسافر شناخته می‌شود. این شرکت‌های هواپیمایی که یکی از بهترین ایرلاین های دنیا به شما می‌آید از سال ۱۹۵۳ فعالیت خود را در شهر کلن، آلمان آغاز کرد و هم‌اکنون به صورت روزانه از طریق شهرهای مختلف اروپا به ۲۲۰ مقصد در ۷۸ کشور جهان پروازهای مستقیم دارد.

۳. آسترین ایرلاینز؛ پیشنهاد جذاب اتریشی برای پرواز

شرکت هواپیمایی اتریش؛ آسترین ایرلاینز به‌عنوان یکی از بهترین ایرلاین های دنیا است که در حال حاضر بزرگ‌ترین گروه هواپیمایی اروپا به شمار می‌آید. آسترین ایرلاین در حال حاضر به بیش از ۱۳۰ کشور جهان در اروپا، آسیا، آمریکا و آفریقا پرواز دارد. این هواپیمایی اتریشی در سال ۱۹۵۷ با ادغام دو شرکت آستریا و آسترین ایرویز تاسیس شد و در سال ۲۰۰۹ توسط شرکت هواپیمایی لوفت‌هانزا خریداری شد. هواپیمایی اتریشی با قدمتی نزدیک به یک قرن فعالیت پرچمدار کشور اتریش به شمار می‌آید. این شرکت با ناوگانی متشکل از ۸۶ فروند هواپیمای مسافربری به ۶ شهر در اتریش و به بیش از ۱۲۰ شهر در ۵۵ کشور دیگر پرواز دارد و از اعضای استار الاینس است.

۴. امارات‌ ایر دبی، نماد مهمان‌پذیری و خدمات به مسافرین

این شرکت هواپیمایی که در شهر دبی قرار دارد، روزانه پروازهای منظمی را از این کشور به مقصدهایی در خاورمیانه، خاور دور، اروپا، آفریقا، شبه قاره هند، جنوب شرق آسیا، آمریکای جنوبی و آمریکای شمالی انجام می‌دهد. هواپیمایی امارات به عنوان یکی از بهترین ایرلاین‌ های دنیا در سال ۲۰۱۲ از نظر شمار انتقال مسافر بین‌المللی، در رتبه‌ی چهارم از بزرگترین شرکت‌های هواپیمایی قرار گرفت. همچنین در سال ۲۰۱۳ به عنوان بهترین شرکت هواپیمایی جهان انتخاب شد. در سال ۲۰۱۶ به گزارش سایت worldairlineawards که رده‌بندی‌های شرکت‌های هوایی در جهان را انجام می‌دهد، شرکت هوایی امارات را با چهار پله صعود به عنوان بهترین خط هوایی سال انتخاب کرد. امارات‌ایر یکی از برترین ایرلاین‌های دنیا به‌شمار می‌آید.

۵. ایر نیوزیلند شرکت هواپیمایی نیوزیلندی

ایر نیوزیلند بزرگ‌ترین شرکت هواپیمایی نیوزیلند به حساب می‌آید. مقر اصلی این شرکت فرودگاه آوکلند است. این شرکت هواپیمایی در آستانه سال ۲۰۲۰ به عنوان بهترین خط هواپیمایی سال معرفی شد. شرکت ایر نیوزلند در مکان دوم بهترین خط هوایی سال ۲۰۱۹ قرار دارد. در سال ۲۰۱۶ هم این شرکت که چندان بزرگ نیست توانسته بود مقام بهترین خط هوایی جهان را کسب کند.

۶. سنگاپور ایرلاینز برندی مسافرتی در کلاس جهانی

در سال ۲۰۱۲ بیش از ۱۸ میلیون مسافر و در ۲۰۱۱ بالغ بر ۱۶٫۹ میلیون مسافر را جابجا نموده‌است. از سال ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۸ بیش از ۸۰ میلیون مسافر را جابه‌جا کرده‌است. این شرکت هم‌اکنون جزو پنج شرکت بزرگ هوایی جهان محسوب می‌شود و یکی از بهترین ایرلاین های دنیا است. این شرکت در ۱۵ دسامبر ۲۰۱۰ با درآمدی معادل ۱۴ میلیارد دلار، از سوی یاتا به‌عنوان دومین شرکت بزرگ هواپیمایی جهان بر پایه میزان درآمد سالیانه، معرفی شد و هم‌اکنون جزو پنج شرکت بزرگ هوایی جهان محسوب می‌شود.

۷. اتحاد ایرویز امارات، از ابوظبی به سراسر جهان

شرکت هواپیمایی اتحاد ایرویز، چهارمین خطوط هواپیمایی خاورمیانه است که در سال 2003 را‌ه‌اندازی شده است. در حال حاضر روزانه به 96 مقصد در خاورمیانه، اروپا، آمریکای شمالی، آفریقا، آسیا، استرالیا پرواز مستقیم دارد. در سال 2019 به گزارش سایت worldairlineawards  که رده‌بندی‌های بهترین ایرلاین‌ های دنیا را انجام می‌دهد، شرکت هوایی اتحاد به عنوان ششمین خط هوایی برتر سال شناخته شد. در حال حاضر اتحاد به عنوان یکی از برترین ایرلاین‌ های دنیا، دارای ۱۲۰ فروند هواپیمایی مدرن است و برای گسترش خطوط خود سفارش حدود ۲۰۰ هواپیمایی جدید را داده‌ است. سفارش‌های جدید این شرکت شامل ۱۰ فروند ایرباس ۳۲۰ نئو، ۲۶ فروند ایرباس ۳۲۱ نئو، ۶۲ فروند ایرباس ۳۵۰، پنج ایرباس ۳۸۰، ۲۸ بوئینگ ۷۷۷، ۶۶ بوئینگ ۷۸۷ و یک فروند ایرباس ۳۳۰ است.

۸. کاتای پسیفیک ایرویز در کشور هنگ‌کنک

این شرکت هواپیمایی هنگ‌کنکی از تاریخ 24 سپتامبر 1946 فعالیت خود را شروع کرده است. در حال حاضر روزانه به ۱۶۸ مقصد که در ۴۲ کشور پروازهای مستقیم دارد. از سال ۲۰۱۰ شرکت هواپیمایی کاتای پسیفیک ایرویز را به عنوان بزرگترین شرکت حمل‌ونقل هوایی جهان می‌شناسند. دفتر مرکزی این شرکت در هنگ‌کنگ قرار دارد و از فرودگاه بین‌المللی هنگ‌کنگ به‌عنوان قطب شرکت هواپیمایی خود استفاده می‌کند. در سال ۲۰۱۶ به گزارش سایت worldairlineawards  که رده‌بندی‌های بهترین ایرلاین‌های دنیا را انجام می‌دهد، شرکت هوایی کاتای پاسیفیک به عنوان چهارمین خط هوایی برتر سال انتخاب شد. از نظر کیفیت این شرکت در ده سال اخیر همیشه جزو پنج خط هوایی اول دنیا قرار داشته‌است.

۹. کانتاس ایرویز استرالیا

کانتاس ایرویز، بزرگ‌ترین خطوط هواپیمایی استرالیا است که در سال ۱۹۲۰ تأسیس شد. این شرکت هم‌اکنون پس از خطوط هواپیمایی کی‌ال‌ام و اویانکا، سومین شرکت قدیمی و فعال هواپیمایی جهان به‌شمار می‌آید. در حال حاضر ۱۳۱ ناوگان دارد و روزانه به ۴۱ مقصد سفر می‌کند.

پیشنهاد مجله فلایتیو:

۱۰. اوا ایر هواپیمایی تایوان

اوا ایر، شرکت هواپیمایی تایوانی به‌عنوان ششمین خطوط هواپیمایی امن جهان، شناخته می‌شود. این شرکت که یکی از بهترین ایرلاین‌های دنیا به حساب می‌آید از سال 1989 فعالیت خود را شروع کرد و در حال حاضر روزانه به 73 مقصد در آسیا، استرالیا، اروپا و آمریکای شمالی، پروازهای مستقیم دارد. دفتر مرکزی این شرکت در شهر تائویوان، تایوان قرار دارد. این شرکت در حال حاضر در ناوگان هوایی خود، دارای ۶۱ فروند هواپیمای جت مسافربری است. در سال ۲۰۱۶ سایت معتبر worldairlineawards که رده‌بندی‌های شرکت‌های هوایی در جهان را انجام می‌دهد، شرکت هوایی سنگاپور را به عنوان هشتمین خط هوایی برتر سال انتخاب کرده است.

۱۱. آلاسکا ایرلاینز؛ راحتی و رضایت مسافران در اولویت

این شرکت هواپیمایی آمریکایی که از سال ۱۹۳۲ تاسیس شده است در در طول دهه نخست فعالیتش، از طریق فرایند تملیک و ادغام، توسعه یافت، که این ادغام‌ها سرانجام در سال ۱۹۴۴ باعث تغییر نام این شرکت هواپیمایی شد. شرکت هواپیمایی آلاسکا در حال حاضر روزانه به ۹۵ مقصد، در سرزمین اصلی ایالات متحده آمریکا، کانادا و مکزیک پروازهای مستقیم دارد. این شرکت به عنوان یکی از بهترین ایرلاین‌ های دنیا در حال حاضر در ناوگان هوایی خود، دارای ۱۳۴ فروند هواپیمای جت مسافربری است.

۱۲. ویرجین استرالیا ایرلاینز؛ کم هزینه اما در مسیر پیشرفت

این شرکت هواپیمایی استرالیایی که از سال ۲۰۰۰ فعالیت خود را شروع کرد در حال حاضر به عنوان دومین شرکت هواپیمایی استرالیا شناخته می‌شود. شرکت هواپیمایی ویرجین استرالیا، در حال حاضر روزانه به ۵٢ مقصد، در اقیانوسیه، آسیا، خاورمیانه و ایالات متحده آمریکا پروازهای مستقیم دارد. دفتر مرکزی این شرکت در شهر بریزبن، استرالیا قرار دارد. این شرکت به عنوان یکی از بهترین ایرلاین‌ های دنیا در حال حاضر در ناوگان هوایی خود، دارای ١٠١ فروند هواپیمای جت مسافربری است.

۱۳. کی ال ام شرکت هواپیمایی فرانسوی

شرکت ایرفرانس-کی ال ام یک شرکت فرانسوی-هلندی است که تحت قوانین کشور فرانسه قرار دارد. شرکت هواپیمایی کی ال ام (KLM) که بیشترین پروازهای بدون بار و ارزان میان آسیا اروپا و آمریکا را انجام می‌دهد در روز ۷ اکتبر سال ۱۹۱۹ میلادی تأسیس شد. این موضوع کی ال ام را به قدیمی‌ترین شرکت هواپیمایی جهان که هنوز تحت نام اولیه خود فعالیت می‌کند تبدیل کرده ‌است. در حال حاضر این شرکت هواپیمایی یکی از بهترین ایرلاین های دنیا به‌شمار می‌آید.

۱۴. شرکت هواپیمایی ایر لینگاس در ایرلند

شرکت هواپیمایی ایر لینگاس ایرلندی در حال حاضر ۴۸ فروند هواپیمای مسافربری دارد. در سال ۱۹۳۶ راه‌اندازی شد و امروزه به‌عنوان قدیمی‌ترین خط هوایی ایرلند شناخته می‌شود، همچنین پس از شرکت رایان‌ایر دومین شرکت هواپیمایی ایرلند به‌شمار می‌آید.

۱۵. فن‌ ایر از قدیمی‌ترین خطوط هوایی

در رتبه پنجم از قدیمی‌ترین خطوط هوایی جهان، قرار دارد و به‌عنوان بزرگترین شرکت هواپیمایی این کشور، شناخته می‌شود. شرکت فن‌ایر در سال ۱۹۲۳ راه‌اندازی شد و در حال حاضر روزانه به ۶۰ شهر بزرگ اروپا و ۱۵ مقصد در آسیا به صورت مستقیم خدمات انتقال مسافر را ارائه می‌کند. این شرکت در حال حاضر در ناوگان هوایی خود، دارای ۴۵ فروند هواپیمای مسافربری است. فن‌ایر یکی از بهترین ایرلاین های دنیا است.

۱۶. هواپیمایی ماهان بزرگ‌ترین شرکت هواپیمایی خصوصی در ایران

هواپیمایی ماهان شرکت هواپیمایی خصوصی ایرانی است و در شهر کرمان قرار دارد. این شرکت در سال ۱۳۷۱ تأسیس شده است.  شرکت هواپیمایی ماهان هم‌اکنون ناوگانی متشکل از ۳۷ فروند هواپیمای مسافربری و باری را در اختیار دارد. و روزانه به ۲۰ مقصد، در اروپا، آسیا و خاورمیانه، پروازهای مستقیم دارد. در حال حاضر این شرکت از تعداد ۶۰ فروند هواپیما جهت انجام پروازهای خود به ۲۴ مقصد بین‌المللی در اروپا، خاور دور و خاورمیانه سفر دارد.

همچنین مطالعه کنید:

۱۷. هواپیمایی ایران‌ایر از قدیمی‌ترین شرکت‌های هواپیمایی

ایران‌ایر یکی از قدیمی‌ترین شرکت‌های هواپیمایی فعال در خاورمیانه است. هم‌اکنون به بیش از ۴۰ مقصد داخلی و بین‌المللی پرواز انجام می‌دهد. بر اساس آمار، ایران ایر سالیانه بیش از ۶ میلیون مسافر را جابه‌جا می‌کند. هواپیمایی ایران ایر در حال حاضر به ۳۵ شهر در ایران و ۲۶ شهر اروپایی و آسیایی پرواز انجام می‌دهد.

۱۸. شرکت هواپیمایی آسمان وسیع‌ترین شبکه پروازی به شهرهای داخلی

شرکت هواپیمایی آسمان، یکی از شرکت‌های هواپیمایی است که در سال ۱۳۵۹ از ادغام چهار شرکت هوایی پارس ایر، ایر تاکسی، ایر سرویس و هور آسمان تشکیل شده است. دفتر مرکزی این شرکت در تهران قرار دارد و دارای دو پایگاه فعال در شیراز و مشهد است.

۱۹. هواپیمایی قشم‌ ایر؛ متمرکز بر ایمنی و آسایش مسافران

هواپیمایی قشم با عنوان تجاری قشم ایر یکی از هواپیمایی‌های دولتی ایرانی است. این شرکت هواپیمایی از سال ۱۳۷۲ فعالیت خود را شروع کرد. در حال حاضر این شرکت ۲۱ ناوگان دارد و به ۴۰ مقصد سفر دارد.

بزرگترین ایرلاین های دنیا

حالا که با بهترین ایرلاین های دنیا آشنا شدیم، به سراغ ایرلاین های بزرگ دنیا می‌رویم و چند تا از بزرگترین‌ها را معرفی می‌کنیم. بزرگ بودن ایرلاین‌های مختلف بر اساس معیارهای گوناگونی سنجیده می‌شود از جمله: تعداد هواپیماهای حاضر در یک ناوگان، تعداد مسافرانی که از طریق ایرلاین جابه‌جا می‌شوند، ارزش دارایی‌ها، سود سالانه، میزان کیلومتری که مسافران آن شرکت پرواز کرده‌اند و… با توجه به نکته‌ای که اشاره کردیم می‌توان نتیجه گرفت که بزرگ‌ترین ایرلاین‌های دنیا، لزوماً قرار نیست به کشورهای بیشتری نسبت به سایر ایرلاین‌ها پرواز کنند.

  • آمریکن ایرلاینز: ۹۳۵ فروند هواپیما دارد و روزانه نزدیک به ۶۸۰۰ پرواز بین ۳۵۰ مقصد در بیش از ۵۰ کشور جهان انجام می‌دهد.
  • دلتا ایرلاینز: ۹۱۵ هواپیما در ناوگان هوایی دارد و روزانه چیزی حدود ۵۴۰۰ پرواز انجام می‌دهند. بیش از ۸۸ میلیون مسافر در سال دارد. این ایرلاین در آمریکا است.
  • یونایتد ایرلاینز: 891 هواپیما دارد، این شرکت هواپیمایی در دهه ۱۹۲۰ و با ادغام چندین ایرلاین کوچک‌تر تشکیل شد و به همین دلیل نام «United» به معنای اتحاد یا اتحادیه برای آن انتخاب شد. دفتر مرکزی یونایتد ایرلاینز در شیکاگو است.
  • لوفت‌ هانزا: اصلی ترین شرکت هواپیمایی آلمان و اروپا محسوب شده و به جرات یکی از بزرگ‌ترین ایرلاین‌های دنیا است که در حال حاضر ۷۱۲ فروند هواپیما دارد.

بهترین خطوط هوایی جهان برای حمل بار

همان‌طور که از نام این شرکت‌های هواپیمایی مشخص است، ایرلاین باربری، فقط بار را حمل می‌کند؛ اگرچه برخی خدمات مسافری محدودی هم ارائه می‌دهند. آنها معمولاً ناوگان هواپیماهای کوچک‌تری نسبت به خطوط هوایی مسافربری دارند و ممکن است از هواپیماهایی استفاده کنند که از کاربری مسافربری به باری تبدیل شده است.

طیف وسیعی از کالاها توسط این ناوگان باربری در سطح جهان جابه‌جا می‌شود؛ از مواد غذایی و تجهیزات پزشکی گرفته تا محصولات تولیدی و مواد اولیه. هر یک از این ایرلاین‌های باربری، شهرت زیادی داشته و خدمات مختلفی را برای رفع نیازهای مشتریانشان در نظر گرفته‌اند:

  • هواپیمایی امارات
  • فدرال اکسپرس
  • کاتای پاسیفیک ایرویز
  • قطر ایرلاینز
  • سنگاپور ایرلاینز
  • چاینا ایرلاینز

پیشنهاد مجله فلایتیو:

بهترین ایرلاین‌های دنیا که باید بشناسید

پارامترهای زیادی برای انتخاب بهترین ایرلاین‌های دنیا وجود دارد و نام‌های بزرگ در صنعت هوایی جهان، بر اساس استانداردهای گوناگون رتبه‌بندی می‌شوند. بدون شک رضایت و ایمنی مشتریان همواره نقش اساسی در این زمینه خواهد داشت و به‌هیچ‌عنوان نمی‌توان به سادگی از کنار آن عبور کرد.

در این مطلب از فلایتیو علاوه بر معرفی مفید و مختصر بهترین ایرلاین‌های دنیا، به سراغ معرفی بزرگ‌ترین ایرلاین‌های جهان هم رفتیم و تعداد هواپیمای موجود در ناوگان هر یک را بیان کردیم.

 

نویسنده : ابراهیم آزاد

X