X

۱۲ ماموریت امدادرسانی اورژانس ۱۱۵ نیشابور هوایی انجام شد

شماره :
43677
یکشنبه 1403/04/17 ساعت 07:52

از پیشنهاد صفحه «۱۲ ماموریت امدادرسانی اورژانس ۱۱۵ نیشابور هوایی انجام شد» به دیگران متشکریم.

Enter the email address of the recipient.
HTML is not allowed in this field.
رییس اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی نیشابور

۱۲ ماموریت امدادرسانی اورژانس ۱۱۵ نیشابور هوایی انجام شد

 

 

رییس اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی نیشابور گفت: ۱۲ ماموریت امدادرسانی به مصدومان و بیماران در مناطق زیر پوشش این دانشگاه از ابتدای سال جاری تاکنون توسط بالگرد اورژانس ۱۱۵ انجام شده است.

 سیدحمید حسینی روز شنبه در گفت و گویی افزود: در این ماموریت‌ها ۱۸ بیمار و مصدوم امدادرسانی و به بیمارستان‌های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی نیشابور منتقل شدند.

وی با اشاره به تازه‌ترین ماموریت اورژانس هوایی دانشگاه علوم پزشکی نیشابور که دیروز انجام شد، بیان کرد: بر اثر حادثه واژگونی خودرو پژو پارس در محور نیشابور به قوچان محدوده روستای «کلیدر» چهار نفر مصدوم شدند که برای امدادرسانی به مصدومان علاوه بر بالگرد ۲ دستگاه آمبولانس پایگاه های «عبدالله گیو و برزنون» به محل اعزام شد.

رییس اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی نیشابور گفت: مصدومان پس از فرود بالگرد اورژانس هوایی در پد فرود بالگرد نیشابور تحویل آمبولانس پایگاه ۶ شهری شدند و تحت مراقبت به مرکز آموزشی پژوهشی و درمانی حکیم نیشابور منتقل شدند.

170876906

امدادرسانی به ۴۸ بیمار توسط اورژانس هوایی نیشابور

رییس اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی نیشابور گفت: پارسال ۴۲ ماموریت توسط بالگرد اورژانس هوایی نیشابور انجام شده است که در این ماموریت‌ها ۴۸ بیمار و مصدوم حوادث ترافیکی و غیرترافیکی امدادرسانی و به بیمارستان منتقل شدند.

حسینی افزود: ۲۰ پد فرود بالگرد اورژانس هوایی در مناطق زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی نیشابور فعال است که از این تعداد ۱۵ پد در شهرستان نیشابور قرار دارد.

وی ادامه داد: هزینه هر بار پرواز بالگرد اورژانس برای امدادرسانی به مصدومان و بیماران به صورت میانگین یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال است.

مرکز شهرستان ۴۰۰ هزار نفری نیشابور در جغرافیای مرکزی خراسان رضوی و در ۱۲۷ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

مرکز اورژانس پیش‌ بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی نیشابور با ۳۳ پایگاه عملیاتی شامل ۱۱ پایگاه شهری، ۱۸ پایگاه جاده‌ای و یک پایگاه امداد هوایی، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس، چهار پایگاه موتورلانس به صورت شبانه‌روزی با زیر پوشش داشتن چهار شهرستان نیشابور، فیروزه، زبرخان و میان جلگه خدمات ارائه می‌دهد.

منبع: ایرنا

X