X

۱۱ طرح سرمایه‌ گذاری در فرودگاه اصفهان آماده واگذاری است

شماره :
43224
شنبه 1403/03/12 ساعت 08:43

از پیشنهاد صفحه «۱۱ طرح سرمایه‌ گذاری در فرودگاه اصفهان آماده واگذاری است» به دیگران متشکریم.

Enter the email address of the recipient.
HTML is not allowed in this field.
مدیر کل فرودگاه‌های استان اصفهان گفت

۱۱ طرح سرمایه‌ گذاری در فرودگاه اصفهان آماده واگذاری است

 

مدیر کل فرودگاه‌های استان اصفهان گفت: ۱۱ طرح پیشنهادی سرمایه‌گذاری در بخش‌های خدماتی و هوانوردی در فرودگاه بین‌المللی شهید بهشتی اصفهان آماده واگذاری به بخش خصوصی و فعالان اقتصادی کشور است.

 به نقل از ایرنا، ابوذر ضیایی افزود: با توجه به موقعیت فرودگاه بین‌المللی شهید بهشتی به‌عنوان دروازه طلایی شهر تاریخی اصفهان و جایگاه و اهمیت این فرودگاه در صنعت گردشگری استان، همواره نگاه ملی به توسعه آن وجود داشته و طرح‌های متعددی در قالب فرصت‌های سرمایه‌گذاری تعریف شده است.

وی ادامه داد: این فرصت‌های سرمایه گذاری شامل احداث پارکینگ، سوله خدمات هندلینگ، مجتمع خدمات رفاهی، هتل و ترمینال فرودگاهی، آشیانه تعمیرات و نگهداری هواپیما و نیروگاه خورشیدی، رستوران هوایی با بدنه مستعمل هواپیما، راه‌اندازی آموزشگاه خلبانی، استقرار شرکت هواپیمایی با پایگاه اصلی در اصفهان (Base) و توسعه ترمینال بار هوایی به‌ویژه در بخش واردات است.

مدیر کل فرودگاه‌های استان اصفهان با بیان اینکه ارتقاء و تنوع بخشی به منابع درآمدهای غیر هوانوردی یکی از موضوع های اصلی در شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران مطرح است، اظهار داشت: احداث مجموعه خدمات رفاهی شامل کارواش، تعویض روغن، تعمیرگاه، جایگاه سوختگیری، احداث رستوران هوایی با بدنه مستعمل هواپیما و همچنین هتل فرودگاهی می‌تواند به افزایش این درآمدها کمک کند.

ضیایی اضافه کرد: فرودگاه شهید بهشتی اصفهان سالانه پذیرای حدود یک و نیم میلیون مسافر است و پیش بینی می شود در آینده ای نزدیک، این تعداد به بیش از سه میلیون مسافر در سال افزایش یابد که این موضوع لزوم احداث ترمینال فرودگاهی با توجه به نیاز روز و همچنین احداث پارکینگ طبقاتی یا دفنی را دو چندان می‌کند.

وی، حلقه مفقوده درآمدی بیشتر فرودگاه‌ها را بار هوایی عنوان کرد و افزود: ترمینال بار هوایی فرودگاه اصفهان در سال‌های اخیر با پذیرش حدود ۸۵ نوع محصولات غیر نفتی از استان‌های مختلف و انتقال آنها به سایر کشورهای هدف، مقوله پذیرش، انتقال و ترانزیت بار را ساماندهی کرد بنابراین توسعه این ترمینال نقش ارزنده ای در افزایش درآمدهای غیرنفتی و رونق صادرات و واردات خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه راه اندازی مرکز آموزش خلبانی در فرودگاه اصفهان فرصت مناسبی جهت سرمایه گذاری در بخش هوانوردی این فرودگاه است، گفت: استقرار شرکت هواپیمایی با پایگاه اصلی در اصفهان (Base) و همچنین احداث آشیانه تعمیرات و نگهداری هواپیما و سوله خدمات هندلینگ توسط سرمایه‌گذاران بخش خصوصی می‌تواند ضمن رشد اقتصادی و رونق کسب و کار در فرودگاه، افزایش اشتغالزایی در استان را به‌همراه داشته باشد.

ضیایی، فرودگاه اصفهان و اراضی آن را مکانی مناسب از نظر دسترسی، امکانات و امنیت به‌منظور احداث نیروگاه خورشیدی دانست و یادآور شد: یکی از نیازهای اصلی کشور تأمین انرژی برق است لذا سرمایه‌گذاران می‌توانند از موقعیت فراهم شده در این فرودگاه، نهایت بهره را ببرند و با احداث نیروگاه خورشیدی برای تولید و فروش برق به سایر مناطق شهری اقدام کنند.

وی خاطرنشان کرد: سرمایه‌گذارانی که تمایل به مشارکت در فرصت‌های سرمایه‌گذاری فرودگاه شهید بهشتی دارند می‌توانند با واحد بازرگانی اداره کل فرودگاه‌های استان اصفهان تماس بگیرند.

فرودگاه بین‌المللی شهید بهشتی در شرق اصفهان دارای ۲ باند به طول چهار هزار و ۳۹۷ متر و عرض ۴۵ متر با ۲۰ جایگاه پذیرش انواع هواپیمای مسافربری و ترمینال پروازهای داخلی و خارجی است. این فرودگاه که در مرکز کشور قرار دارد، به‌عنوان معین فرودگاه‌های کشور عمل می‌کند و در طول سال میزبان بسیاری از فرودهای اضطراری و هدایت شده است.

X