X

یک شرکت برزیلی از فضولات حیوانی برای تولید سوخت پاک هواپیما استفاده می‌کند!

شماره :
43906
شنبه 1403/05/6 ساعت 08:41

از پیشنهاد صفحه «یک شرکت برزیلی از فضولات حیوانی برای تولید سوخت پاک هواپیما استفاده می‌کند!» به دیگران متشکریم.

Enter the email address of the recipient.
HTML is not allowed in this field.
صنعت هوانوردی یکی از بزرگترین عوامل افزایش آلودگی هوا

یک شرکت برزیلی از فضولات حیوانی برای تولید سوخت پاک هواپیما استفاده می‌کند!

 

 

شرکت JBS با تبدیل فضولات حیوانی به سوخت‌های پاک، گامی بزرگ در جهت کاهش آلودگی محیط زیست برداشته است. این شرکت با استفاده از چربی گاو و گوشت خوک، موفق شده است سوخت هواپیمای پایدار (SAF) تولید کند که تا ۵۰ درصد انتشار گازهای گلخانه‌ای را کاهش می‌دهد.

مطالعات نشان می‌دهد که صنعت هوانوردی یکی از بزرگترین عوامل افزایش آلودگی هوا است. به همین دلیل، تولید سوخت‌های جایگزین مانند SAF از اهمیت بالایی برخوردار است. JBS با تولید SAF از فضولات حیوانی، به کاهش وابستگی صنعت هوانوردی به سوخت‌های فسیلی کمک می‌کند.

علاوه بر هواپیما، JBS به دنبال استفاده از سوخت‌های پاک در صنعت حمل و نقل جاده‌ای نیز است. این شرکت با تولید بیودیزل از فضولات حیوانی، موفق شده است کامیون‌هایی را با سوخت ۱۰۰ درصد بیودیزل به حرکت درآورد. این کامیون‌ها عملکردی مشابه کامیون‌های دیزلی دارند، اما آلودگی کمتری تولید می‌کنند.

شرکت JBS در برزیل نیز به دنبال توسعه تولید سوخت‌های پاک است. شرکت Friboi در حال مطالعه بر روی تولید سوخت هواپیما از ضایعات حیوانی است و شرکت Biopower نیز در حال تولید بیودیزل برای کشتی‌ها است.

JBS با ابتکار عمل خود در تولید سوخت‌های پاک از فضولات حیوانی، نشان داده است که می‌توان با استفاده از فناوری‌های نوین، به محیط زیست کمک کرد و به سمت آینده‌ای پایدار حرکت کرد.

 

 

ترجمه:فائزه امین پویا

منبع: mediaroom.jbs

X