X

کیفیت حمل‌ونقل هوایی در امارات به اوج خود رسید

شماره :
43340
دوشنبه 1403/03/21 ساعت 08:07

از پیشنهاد صفحه «کیفیت حمل‌ونقل هوایی در امارات به اوج خود رسید» به دیگران متشکریم.

Enter the email address of the recipient.
HTML is not allowed in this field.
عبور از مرزها و پذیرش فناوری‌های نوظهور برای توسعه

کیفیت حمل‌ونقل هوایی در امارات به اوج خود رسید

 

بخش هوانوردی غیرنظامی یکی از بخش‌های مهم اقتصاد ملی امارات متحده عربی است. این کشور اخیراً از جهات مختلف در صنعت هوایی، رتبه‌های جهانی کسب کرده است.

 امارات متحده عربی شاخص‌های رقابتی متعددی را در بخش حمل‌ونقل هوایی رهبری می‌کند.

آخرین گزارش شاخص توسعه سفر و گردشگری مجمع جهانی اقتصاد (TTDI) 2024، نشان می‌دهد امارات متحده عربی رتبه اول را در شاخص کیفیت زیرساخت حمل‌ونقل هوایی و کیفیت حمل‌ونقل هوایی در «گزارش رقابت‌پذیری جهانی 2023» موسسه بین‌المللی توسعه مدیریت کسب کرده است. در TTDI، امارات متحده عربی هم از نظر کارایی خدمات حمل‌ونقل هوایی و هم از نظر شاخص‌های کیلومتر صندلی هواپیما در رتبه سوم جهانی قرار گرفت.

عبور از مرزها و پذیرش فناوری‌های نوظهور برای توسعه

عبدالله بن طوق المری، وزیر اقتصاد و رئیس اداره کل هوانوردی غیرنظامی (GCAA)، گفت: «موفقیت بخش هوانوردی غیرنظامی به عنوان ستون اساسی اقتصاد ملی، کیفیت و اثربخشی برنامه‌های دولت ما را تایید می‌کند که بر سرمایه‌گذاری مستمر و تقویت رهبری ما در زمینه‌های مختلف توسعه کلیدی تمرکز دارد.»

المری همچنین خاطرنشان کرد این دستاورد از تلاش‌های کشور به منظور عبور از مرزها و پذیرش فناوری‌های نوظهور برای توسعه بیشتر زیرساخت‌ها و خدمات حمل‌ونقل هوایی و تعیین معیارهای جدید برای صنعت جهانی حمایت می‌کند. علاوه بر این، با اهداف ملی امارات متحده عربی برای ساختن آینده‌ای که در آن این کشور به رهبری، نوآوری و اتصال جهان از طریق یک سیستم هوانوردی جامع، یکپارچه و پایدار ادامه دهد، همسوست.

سیف محمد السویدی، مدیرکل اداره کل هوانوردی غیرنظامی، نیز به نوبه خود بر تعهد مقامات در قبال بهبود و توسعه مستمر بخش هوانوردی در کشور و همگامی با پیشرفت‌های فناوری و اهداف توسعه استراتژیک تاکید کرد. او همچنین اشاره کرد این دستاورد نشان‌دهنده تلاش‌های مداوم اداره کل هوانوردی غیرنظامی در همکاری با شرکای استراتژیک خود در نهادهای مربوطه فدرال و دولت محلی و همچنین حامل‌های ملی و همه شرکت‌ها و موسسات فعال در این بخش است.

منبع: تجارت نیوز

X