X

چهار طرح در فرودگاه تبریز برای سرمایه گذاری آماده شده است

شماره :
43219
شنبه 1403/03/12 ساعت 08:22

از پیشنهاد صفحه «چهار طرح در فرودگاه تبریز برای سرمایه گذاری آماده شده است» به دیگران متشکریم.

Enter the email address of the recipient.
HTML is not allowed in this field.
مدیرکل فرودگاه های آذربایجان شرقی گفت

چهار طرح در فرودگاه تبریز برای سرمایه گذاری آماده شده است

 

مدیرکل فرودگاه های آذربایجان شرقی گفت: پروژه هتل بزرگ فرودگاهی، ترمینال ۲۴ هزار متر مربعی، ساخت کارگو و آشیانه بار و همچنین مجموعه رفاهی و گردشگری ، چهار طرح بزرگ سرمایه گذاری در فرودگاه بین المللی شهید مدنی تبریز است که اکنون آماده سرمایه گذاری شده است.

 به نقل از ایرنا، رامین آذری اظهار کرد: فرودگاه ها در سراسر جهان نه صرفا مکانی برای نشست و برخاست هواپیما، بلکه فرصتی برای نقش آفرینی موثر بخش خصوصی است بر این اساس "پروژه هتل فرودگاهی ، مجتمع رفاهی تفریحی و هایپر مارکت" به عنوان مهمترین فرصت سرمایه گذاری فرودگاه تبریز شناسایی و در اختیار بخش خصوصی قرار گرفته است.
وی در توضیح جذابیت و اهمیت این طرح سرمایه گذاری گفت: موقعیت جغرافیایی ممتاز فرودگاه تبریز و رغبت مسافران استان های همجوار و استقبال آنان از مراکز مذکور و عدم وجود مراکز مشابه در منطقه شمال غرب تبریز و دسترسی به جاده های شهرهای همجوار و همچنین قطب صنعتی و گردشگری بودن شهر تبریز و تردد گردشگران و صاحبان صنایع کشور از مسیرهای هوایی نیاز به ساخت هتل فرودگاهی ( در زمین به مساحت ۳۰هزار متر مربع) را برجسته کرده است.
آذری در خصوص اهمیت ساخت ترمینال جدید فرودگاه تبریز هم گفت: فرودگاه تبریز اکنون رتبه سوم پروازهای بین المللی فرودگاه های کشور را در اختیار دارد و بیشتر شرکت های هواپیمایی کشور پروازهای خود را بصورت برنامه ای یا موردی از این فرودگاه انجام می دهند.

وی افزود: با توجه به آمار رو به رشد پرواز و مسافر فرودگاه تبریز در چند سال گذشته، ساخت ترمینال جدید می تواند نقش بسیار مهمی در نقش آفرینی این فرودگاه در توسعه اقتصادی استان ایفا کند.
مدیرکل فرودگاه های آذربایجان شرقی در خصوص ترمینال بار هوایی (کارگو) فرودگاه تبریز نیز گفت: وجود کارخانه های متعدد و فراوانی مانند چرم سازی، شکلات سازی و فرش بافی در شهر تبریز و با در نظر گرفتن سهم عمده بخش خصوصی در اقتصاد استان ( بیش از ۹۰ درصد) و همچنین آماده بودن کامل فرایند کمرگی ورود و خروج بار در فرودگاه تبریز، ضرورت توسعه کارگو و ساخت سوله این فرودگاه را توجیه می کند .
آذری در مورد سومین طرح سرمایه گذاری فرودگاه تبریز هم گفت: طرح گردشگردی فرودگاه تبریز به مساحت هشت هکتار به عنوان یک طرح زود بازده شامل فضای سبز گردشگری، رستوران، آلاچیق های تفریحی، زمین های ورزشی و غیره نیز به عنوان چهارمین طرح سرمایه گذاری معرفی شده است.
" رویداد بین المللی ارائه فرصت های سرمایه گذاری و جلب مشارکت عمومی در فرودگاه های ایران" تیر ماه سال جاری با حضور سرمایه گذاران بخش خصوصی، مدیران وزارت راه و شهرسازی، مدیران و مسئولان شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران، کارشناسان و متخصصان فرودگاهی کشور در تهران برگزار می شود.

X