چند نکته با وزیر راه و شهرسازی در خصوص انتصابات بخش هوایی

شماره :
44860
چهارشنبه 1403/07/11 ساعت 08:54

از پیشنهاد صفحه « چند نکته با وزیر راه و شهرسازی در خصوص انتصابات بخش هوایی» به دیگران متشکریم.

Enter the email address of the recipient.
HTML is not allowed in this field.
به دنبال انتصاب رئیس جدید سازمان هواپیمایی کشوری

چند نکته با وزیر راه و شهرسازی در خصوص انتصابات بخش هوایی

 

 

 

به دنبال انتصاب رئیس جدید سازمان هواپیمایی کشوری، کارشناسان، فعالان و متخصصان بخش هوانوردی منتظر انتصاب مدیران عامل جدید شرکت فرودگاه ها، ایران ایر و فرودگاه امام هستند تا فصلی جدیدی  از فعالیت  ها در لین حوزه رقم زده شود.

به گزارش تین نیوز، با توجه به شرایط خاص صنعت هوانوردی کشور، توجه به  دیدگاه های  کارشناسان می تواند کمک شایانی به شناخت و انتخاب افراد مناسب برای این صنعت باشد.

حمید نجف در مورد انتخاب مدیران حوزه هوایی توسط وزیر راه و شهرسازی به تین نیوز گفت: صنعت هوایی ایران طی چنده دهه گذشته علاوه بر تحریم های ناجوانمردانه غربی، به نوعی از ناملایمات و تحریم های ناخواسته داخلی نیز در عذاب بوده است.تحریم هایی که بخش عمده آن ناشی از انتصابات محفلی و طبعا سومدیریت های متعاقب آن بوده است.

وی افزود: طی این دوران صنعت حساس و مهم غالبا از خلاء برنامه های مستحکم اجرایی بی بهره بوده است و بیشتر مدیران این صنعت طی چند دهه اخیر و در دولت های مختلف خارج از نظام شایسته سالاری و در لابی های محفلی، سیاسی و از همه بدتر سهمیه ای بر سر کار آمده اند.

این کارشناس تاکید کرد: حساسیت بالای این صنعت و ارتباط گسترده آن با جان و مال مردم می طلبد که نامزدهای کسب جایگاه های دولتی حتما برنامه های مدونی با آگاهی از شرایط روز و چالش های پیشرو صنعت ارائه دهند، برنامه هایی که ضمن قابلیت اجرایی دارای زمانبندی مشخصی باشند.

وی اظهار کرد: به عنوان مثال در حوزه تجهیز ناوگان باید برنامه هایی در خصوص چگونگی خرید ناوگان، انواع و تایپ های هواپیمای مورد نیاز و از همه مهمتر راهکارهای مرتبط با خرید و چگونگی تامین بودجه در برنامه های نامزدها ارائه شود تا وزیر محترم بتواند ضمن مقایسه برنامه ها بهترین انتخاب را در راستای نظام شایسته سالاری داشته باشد.

نجف با بیان این که با وجود این برنامه ها و وجود نقشه راه زمانبدی شده راه های ارزیابی عملکردی مدیران بسیار عینی تر خواهدشد، گفت: از آنجاییکه برنامه، مجموعه ای از فعالیت‌های ساختار یافته و نظام مند در راستای رسیدن به هدف معینی است، از وزیر راه و شهرسازی درخواست می شود که پس از سال ها نگرش مبتنی بر نظام آزمون و خطا،  با انتصاباتی برنامه محور کار را به پیش ببرند.

وی افزود: مورد دیگری که استدعا داریم تسهیل شرایطی برای ارتباط گیری بدنه کارشناسی صنعت هوایی با مقام عالی وزارت است، چه بسیار نخبگان و فرهیختگانی که به دلیل شرایط دشوار ارتباطی و بعضا برخوردهای اداری مدیران لایه های میانی از طرح برنامه ها و پیشنهادات خود مایوس شده و این صنعت را از افکار مثبت و راهگشای خود محروم کرده اند.

این کارشناس تاکید کرد: بدون شک مجموعه روابط عمومی وزارتخانه می تواند در کنار انعکاس عملکرد آن مجموعه،  پل مستحکم و قابل اعتمادی را با بدنه کارشناسی مجموعه ها بنا نماید.

X