چرا سیستم ایمنی هوایی در کشور راه اندازی نمی شود؟

شماره :
43158
یکشنبه 1403/03/6 ساعت 07:56

از پیشنهاد صفحه « چرا سیستم ایمنی هوایی در کشور راه اندازی نمی شود؟» به دیگران متشکریم.

Enter the email address of the recipient.
HTML is not allowed in this field.
معاون اسبق حمل و نقل وزارت راه

چرا سیستم ایمنی هوایی در کشور راه اندازی نمی شود؟

 

یک کارشناس حمل و نقل با اشاره به وقوع حادثه بالگرد رئیس جمهور که منجر به شهادت سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور کشور مان و هیئت همراه شد، گفت: آیا باید سوانح دیگری رخ دهند تا SMS اصولی یعنی سیستم مدیریت ایمنی هوایی در کشور راه‌اندازی شود؟

به گزارش تین نیوز، مهرداد تقی زاده که سابقه معاونت حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی را نیز در پیشینه کاری خود دارد، افزود: توجه کنیم که در سوانح هوایی کشورمان طی سال های گذشته تا کنون علاوه بر هموطنان و نخبگان،  مدیران نیز بسیاری قربانی شده اند.

وی با ارایه نام مقامات شاخصی که در حوادث هوایی کشورمان درگذشته اند، این افراد را به شرح زیر برشمرد: 

۱. آقای شاهچراغی رئیس سازمان هواپیمایی کشوری حدود ۲۵ سال قبل

2. دکتر دادمان وزیر راه و حدود ۵۰ همراه از معاونان وزیر و مدیران کل وزارت راه و ترابری حدود ۲۰ سال قبل

3. استاندار قزوین حدود ۱۵ سال قبل

4. رئیس جمهور، وزیر خارجه، استاندار آذربایجان شرقی و همراهان دیگر در سال ۱۴۰۳

5. و ..... 

او تاکید کرد: آیا باید سوانح دیگری رخ دهند تا SMS اصولی یعنی سیستم مدیریت ایمنی هوایی در کشور راه‌اندازی شود؟

قابل ذکر است: روز 30  اردیبهشت پس از افتتاح سد قیز قلعه سی، سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور کشورمان با همراهان در مسیر برگشت با چند بالگرد بودند که بالگرد حامل رئیس جمهور کشورمان بر اثر بدی هوا و وضعیتی که در منطقه بود، دچار حادثه شد. 

سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور، آیت الله سید محمد علی آل هاشم امام جمعه تبریز، حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان، مالک رحمتی استاندار تبریز، سردار سید مهدی موسوی رئیس یگان حفاظت رئیس جمهور، سرهنگ خلبان سید طاهر مصطفوی، سرهنگ خلبان محسن دریانوش، سرگرد فنی بهروز قدیمی جزو شهدای این سانحه بودند.

X