پیش بینی های سال 2025 برای صنعت سفر
تحقیقاتی که از بین 21374 بزرگسال در ده بازار در اروپا، آفریقا و خاورمیانه انجام شد، نشان می دهد که 42 درصد از مسافران قصد دارند تعداد تعطیلات خود را در سال 2025 نسبت به سال 2024 افزایش دهند، در حالی که 81 درصد برنامه ریزی می کنند تا نرخ سفر فعلی خود را حفظ یا افزایش دهند.
به گزارش تین نیوز، شرکت کنندگان در نظرسنجی پیش بینی می کنند که در سال 2025 معادل 2.3 تعطیلات داخلی، 1.8 تعطیلات کوتاه مدت و 1.4 تعطیلات طولانی مدت داشته باشند که معادل 5.5 تعطیلات یا معادل تقریباً یک مورد در هر دو ماه است.
این تحقیق نشان می دهد که افراد بین 18 تا 34 سال قصد دارند دو بخش سفر برای کشف میراث خانوادگی و سفر برای تجربه های جدید را امتحان کنند. استفاده از هوش مصنوعی در برنامه ریزی تعطیلات، از جمله شاخص هایی است که در تحقیقات ظاهر شد. استفاده از هوش مصنوعی در برنامه ریزی تعطیلات نیز رشد قابل توجهی داشته است، به طوری که 41 درصد از پاسخ دهندگان نسبت به 26 درصد در سال قبل استفاده از آن را گزارش کرده اند.
بیش از 72٪ از پاسخ دهندگان به نسبت 64٪ در سال گذشته گزارش کردند که اثرات زیست محیطی برنامه های سفر خود را در نظر می گیرند.
با توجه به محل اقامت، تمیزی، قیمت و موقعیت مکانی اولویت اصلی مسافران است. با این حال، توجه به محیط زیست برای 65٪ از پاسخ دهندگان یک شاخص کلیدی است، 47٪ به دنبال اقامتگاه های دوستدار حیوانات خانگی هستند، و 55٪ بر اهمیت اقامتگاه هایی که به مسافران انفرادی خدمات می دهند، تاکید دارند.
به گزارش انجمن شرکت های هواپیمایی ایران، با وجود افزایش تعطیلات برنامه ریزی شده، پاسخ دهندگان به دنبال بهترین ارزش برای پول خود در سال 2025 هستند. به گفته 52 درصد از پاسخ دهندگان، قیمت ویژه انگیزه اصلی مسافران برای تعهد به رزرو است. علاوه بر این، 74 درصد از پاسخ دهندگان، سفرهایی را که درست قبل یا بعد از فصل اوج مصرف انجام می دهند، را در نظر گرفته اند تا تعطیلات خود را مقرون به صرفه تر کنند.
- 5 بازدید