پاسخ سازمان هواپیمایی کشوری به خبر مشخص نبودن فرایند استرداد بلیت
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری در پاسخ به خبر مشخص نبودن فرایند استرداد بلیت اعلام کرد: شرایط پیش آماده و بسته شدن فرودگاه ها و ابطال پروازها در جهت حفظ ایمنی و امنیت پروازها و مسافران پروازها به عنوان اولویت های سازمان هواپیمایی کشوری در چارچوب وظایف بین المللی محوله به این سازمان صورت گرفته است.
به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری در پاسخ به بیان برخی مطالب مبنی بر الزام شرکت های هواپیمایی به استرداد مبلغ بلیت پروازهای باطل شده تا پایان روز ۱۷ مهر بدون جریمه و کسر وجه به مسافران، مشخص نبودن فرآیند استرداد هزینه بلیت ها، ناهماهنگی میان سازمان هواپیمایی کشوری و ایرلاین ها و اختلاف بر سر فرآیندهای استرداد، گفت: شرایط پیش آماده و بسته شدن فرودگاهها و ابطال پروازها در جهت حفظ ایمنی و امنیت پروازها و مسافران پروازها بعنوان اولویت های سازمان هواپیمایی کشوری در چارچوب وظایف بین المللی محوله به این سازمان صورت گرفته است.
جعفر یازرلو، اظهار کرد: برای سازمان هواپیمایی کشوری و شرکت های هواپیمایی، بخشنامه صادر شده کاملا آشنا بوده و شرایط فورس ماژور به وجود آمده نیز، نظیر آنچه در عملیات وعده صادق ۱ اتفاق افتاد، مسبوق به سابقه بوده و استناد به رویه های بین المللی تحت عنوان شرایط استرداد داوطلبانه و غیر داوطلبانه بلیت توسط مسافر برای شرکت های هواپیمایی امری بدیهی و قابل پذیرش است.
وی افزود: اقدام سازمان هواپیمایی کشوری در این رخداد تنها تعیین بازه زمانی به منظور انسجام دهی به عملکرد هر یک از شرکت های هواپیمایی و تامین انتظارات مسافران بوده است.
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری تصریح کرد: آنچه که در نقد منتشره بدان به درستی توجه نشده است مدت زمان لازم برای اعمال فرایند استرداد و یا تغییر تاریخ پرواز است. عدم انجام پرواز داخلی و خارجی در یک روز بالغ بر چندین هزار مسافر با تقاضای استرداد یا تغییر تاریخ برجای گذاشته است که با احتساب زمان لازم برای انجام فرایند استرداد و ساعات کاری و اداری و تعداد پرسنل واحد پشتیبانی شرکت های هواپیمایی و دفاتر خدمات مسافرت هوایی، قطعا اضافه شدن این حجم گسترده تقاضا علاوه بر تقاضای عادی روزانه نیازمند صبوری بیشتر مسافران گرامی است.
- 2 بازدید