هوشمند سازی فرودگاه امام خمینی با سامانه ایرانی
سامانه بومی آروین کاپس در راستای یکپارچه سازی سیستم های کنترل پذیرش مسافران جهت تسهیل در پشتیبانی و مدیریت تیم فرودگاهی نقش موثری ایفا می کند.
به گزارش تین نیوز، سعید چلندری مدیر عامل شهر فرودگاهی امام خمینی تهران با بیان این مطلب به خبرنگار ما گفت: با هدف هوشمند سازی فرودگاه امام، سامانه "ARVIN CUPPS" برای نخستین بار توسط یک شرکت دانش بنیان داخلی بومی سازی شده و به بهره برداری رسیده است. تا کنون، 500 هزار مسافر از مبدا فرودگاه امام خمینی با این سامانه پذیرش شده اند.
یکی از اصلیترین مزایای استفاده از ARVIN CUPPS، یکپارچه سازی سیستم های کنترل پذیرش مسافران جهت تسهیل در پشتیبانی و مدیریت تیم فرودگاهی و تهیه آمار دقیق از جزئیات پذیرش مسافران و بار همراه مسافران و . . . است، که این امر به فرودگاه کمک می کند در مدیریت منابع خود، از منابع انسانی گرفته تا منابع مصرفی فرودگاه برنامه جامعی داشته باشد. در یک کلام، بهرهبرداری از ARVIN CUPPS، مدیریت هزینه های فرودگاهی را تسهیل می کند.
به گزارش تین نیوز، سامانه کاپس (ARVIN CUPPS)، مهمترین بخش یک فرودگاه هوشمند است که سبب تسهیل در مدیریت مرکزی فرودگاه، درآمد مضاعف، صرفه جویی در منابع زیر ساختی، اشتراک منابع فرودگاهی و تسهیل در پذیرش مسافران می گردد.
از جمله امکانات سامانه آروین کاپس می توان به موارد ذیل اشاره کرد:
1) ارائه خدمات نرم افزاری و اشتراک سخت افزاری چک مسافران شرکت های هواپیمایی بدون محدودیت سخت افزاری
2) ارائه خدمات نرم افزاری و سخت افزاری در مرحله بردینگ مسافران و لود کنترل ایرلاین ها
3) راه اندازی و ارائه سرویس سیستم احراز هویت مشترک و مستقر در فرودگاه محل اجرا
4) جمع آوری آمار پذیرش مسافران و بار همراه مسافر و استفاده از آن در زمینه های مدیریتی، آماری، صدور صورتحساب و گزارش گیری در لحظه.
مزایای رقابتی این سامانه بومی برای کشور به شرح زیر است:
1) طراحی ، ساخت و پشتیبانی متخصصان ایرانی
2) پرداخت ریالی در ایران (صرفه جویی ارزی)
3) گزارش گیری در لحظه و تسهیل در مدیریت فرودگاه در جهت ارائه خدمات بهینه به ایرلاین ها و مسافران
4) قابلیت ارتقای خدمات، رقابت و صادرات
به طور خلاصه نیز خدمات سامانه ARVIN CUPPS شامل موارد ذیل می شود:
1) اشتراک گذاری تجهیزات کانتر شامل پرینترها، پاسپورت خوان و . . .
2) احراز هویت جامع
3) اشتراک تجهیزات در خدمات بردینگ مسافران
4) گزارش گیری در لحظه و آمار پذیرش مسافرین و بار مسافرین
5) صدور صورت حساب
6) ارائه پنل مانیتورینگ و پشتیبانی جهت تسهیل در برنامه ریزی و مدیرت بهینه ترمینال های مسافری فرودگاه ها
- 1 بازدید