هواپیماهای 787 امنیت ندارد
مهندس ایرانی شاغل در شرکت بوئینگ درباره وضعیت امنیت هواپیماهای 787 این شرکت افشاگری کرد.
سام (سَم) صالح پور مهندس کمپانی بویینگ در طی یک افشاگری بیان کرد که بخش هایی از بدنه هواپیما به گونه ای مونتاژ می شود که می تواند هواپیما را در طول زمان ضعیف تر کند.
به گزارش تین نیوز، این مهندس شاغل در شرکت بوئینگ که ظاهراً مسئولیت های قابل توجهی در این شرکت داشته است، با افشاگری خود درباره وضعیت امنیت و قابل اعتماد بودن هواپیماهای 787 این شرکت، به شدّت وضعیت بوئینگ را وخیم تر از گذشته کرده است و خبر افشاگری او، به موازات تازه ترین مشکلات پیش آمده برای هواپیماهای بوئینگ، کار را برای این شرکت سخت تر از گذشته کرده است.
مهندس سام صالح پور که در این کمپانی هواپیمایی کار می کند، ضمن تایید این ادعا به نیویورک تایمز گفت که اسناد را به اداره هوانوردی فدرال فرستاده است و آنها در حال بررسی مدارک هستند.
این مهندس ایرانی که بیش از یک دهه در بوئینگ کار کرده است، گفت که این مشکلات ناشی از تغییرات در نحوه نصب و اتصال قطعات عظیم به یکدیگر در خط مونتاژ است.
اخبار مرتبط با این خبر را بخوانید:
لقب امن ترین هواپیمای جهان برای بویینگ جنجالی
بویینگ این ادعا را رد می کند
اداره هوانوردی فدرال که پیشاپیش مشغول تحقیقات بی سابقه و جدّی درباره تولیدات شرکت بوئینگ بوده است، روز جمعه هفته گذشته با صالحپور گفتگوی ویژه ای داشته است؛ بوئینگ، صالح پور را که بیش از ۱۷ سال پیش کارش را آغاز کرده بود، به تازگی تعلیق و ظاهراً اخراج کرده بود.
در پرواز یاد شده، وقتی بویینگ مکس 9 با سرعت 700 کیلومتر به ارتفاع 16 هزار پایی رسید، بخشی از هوایپما از هم گسست و یک حفره بزرگ در درون آن ایجاد شد. البته آن پرواز بدون آسیب به مسافرانش فرود آمد.
- 4 بازدید