X

هما در مسیر رشد ،توسعه و بهبود خدمات

شماره :
41133
سه شنبه 1402/09/14 ساعت 16:34

از پیشنهاد صفحه «هما در مسیر رشد ،توسعه و بهبود خدمات» به دیگران متشکریم.

Enter the email address of the recipient.
HTML is not allowed in this field.
مدیرکل روابط عمومی"هما" درگفتگو با خبرنگاران

هما در مسیر رشد ،توسعه و بهبود خدمات

 حسام قربانعلی مدیرکل روابط عمومی "هما" درگفتگو با خبرنگاران با اشاره به مطلب درج شده در خبرگزاری ها با "عنوان زیان ۴۷۰ میلیارد تومانی ایران‌ایر در سال ۱۴۰۱ گفت: در سال منتهی به ۱۴۰۱ هواپیمای جمهوری اسلامی ایران ۱۶۰۰ میلیارد تومان سود عملیاتی داشته است و از این رو تاکنون بخشی از بدهی‌های ارزی و ریالی "هما" پرداخت شده است. علاوه بر این تا به امروز بخش عمده دیگری از تسهیلات ریالی بازپرداخت شده است که امیدواریم "هما" تا پایان سال، بدهکاری ریالی هم نداشته باشد.
 حسام قربانعلی، مدیرکل روابط عمومی شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران "هما" : درخصوص عملکرد مالی سال ۱۴۰۱ "هما" با توجه به هزینه‌های عمومی و اداری، هزینه‌های سود تسهیلات اخذ شده و هزینه‌های تسعیر این تسهیلات بیان کرد: هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران درسال 1401 مبلغی بیش از 1600 میلیارد تومان سود عملیاتی داشته است، بنابراین زیان ده  نمی‌باشد. اما با توجه به هزینه های ذکر شده 470 میلیارد تومان بدهکار شده است.
قربانعلی به سود عملیاتی "هما" در سال 1402 اشاره کرد و افزود: سود عملیاتی "هما" از رقم 1600 میلیارد تومان تا به الان عبور کرده است و تا پایان سال، بدهی ریالی نخواهیم داشت و پیش بینی می‌کنیم هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در ارایه گزارش حسابرسی در سال ۱۴۰۲سودده قطعی اعلام گردد.
سیاست گذاری مناسب، رشد مسافر را در پی داشته است.
قربانعلی درخصوص عملکرد مثبت جابجایی مسافر "هما" در دوماهه نیمه دوم سال 1402  گفت: معمولا در ماه‌های مهر وآبان (اواخر ماه‌ سپتامبر و اکتبر و نوامبر سال 2023 میلادی) دو صنعت  هوانوردی وگردشگری کمترین تقاضا برای مسافرت هوایی را شاهد است اما هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران با سیاست گذاری جدید در بازنگری قیمت بلیت و ارایه خدمات مناسب‌تر، درصد پذیرش مسافر را نسبت به مدت مشابه سال 1401 از 65 درصد به متوسط 85 درصد افزایش داده است، به گونه‌ای که در بعضی از مسیرهای بین‌المللی "هما" از مبدا کشورهای اروپایی به سمت فرودگاه امام خمینی (ره) و بالعکس نیز با افزایش صد درصدی نسبت به سال قبل شاهد بودیم.
کارنامه موفق "هما" در عملیات حج و اربعین حسینی.
وی در ادامه گفت: به فضل الهی امسال هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در زمینه جابجایی زایران بیت ا... الحرام و زایران اربعین حسینی عملکرد موفقی داشته است.در عملیات حج 1402 نزدیک به 89 هزارنفر از حجاج بیت ا... الحرام با پروازهای "هما" جابجا شدند. این روند نسبت به سال 1401 افزایش داشته است. در عملیات اربعین نیز شاهد افزایش 85 درصدی رشد مسافر درمسیرهای رفت وبرگشت بوده‌ایم .
وی درخصوص زیان ده بودن پروازهای داخلی گفت: قاعدتا در برخی ازمسیرهای داخلی به دلایلی متفاوتی ، انجام این پروازها ممکن است زیان ده باشد. با این وجود هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران به عنوان شرکت حامل پرچم، با حمایت‌های دولت مردمی و مجلس شورای اسلامی، خدمتگزاری به هموطنان را رسالت اصلی خود دانسته و در سال مهار تورم و رشد تولید برای رسیدن به روزهای خوب، گستردگی شبکه پروازی و ارایه خدمات مناسب ،توسعه ناوگان را در دستور کار خود قرار داده است.

X