X

نمایشگاه هوایی مصر با حضور چندین کشور فعال در صنعت هوانوردی آغاز به کار کرد

شماره :
44496
شنبه 1403/06/17 ساعت 08:41

از پیشنهاد صفحه «نمایشگاه هوایی مصر با حضور چندین کشور فعال در صنعت هوانوردی آغاز به کار کرد» به دیگران متشکریم.

Enter the email address of the recipient.
HTML is not allowed in this field.
این رویدادهوایی به مدت سه روز برگزار می‌شود

نمایشگاه هوایی مصر با حضور چندین کشور فعال در صنعت هوانوردی آغاز به کار کرد

 

 

این رویداد که به مدت سه روز برگزار می‌شود، بزرگترین نمایشگاه هوایی در نوع خود در آفریقا است. در این نمایشگاه، نمایندگان بیش از ۱۰۰ کشور، بیش از ۳۰۰ شرکت هواپیماسازی و صنایع هوانوردی، و کارشناسان صنایع هوایی، فضایی و دفاعی از سراسر جهان گرد هم آمده‌اند.

 هدف از برگزاری این نمایشگاه، تسریع در صنعتی‌سازی، دیجیتالی‌سازی و جهانی‌سازی بخش‌های دفاعی، فضایی و هوانوردی تجاری در آفریقا و خاورمیانه است.

رئیس جمهور مصر در مراسم افتتاحیه گفت: این رویداد یک نقطه عطف برای مصر و منطقه است. این نمایشگاه هوایی نشان‌دهنده تعهد ما به پیشبرد فناوری و نوآوری در بخش هوانوردی و سوق دادن کشورمان به سوی آینده‌ای درخشان‌تر است.

در این نمایشگاه، مستندی درباره هواپیماهای به نمایش درآمده پخش شد که داستان اولین جت هدایت‌شده توسط یک خلبان مصری را روایت می‌کرد که در سال ۱۹۳۰ در فرودگاه هلیوپولیس فرود آمد.

نمایشگاه هوایی مصر

پس از مراسم افتتاحیه، رئیس جمهور مصر از غرفه‌ها بازدید کرد.

او همچنین از غرفه سازمان صنایع هوایی عرب (AOI) بازدید کرد و به توضیحات مفصل مختار عبداللطیف، رئیس این سازمان، در رابطه با محصولات و فعالیت‌های آن‌ها مرتبط با صنعت هوانوردی گوش داد.

وی افزود که شرکت آمریکایی «هانی‌ول» نیز کارخانه موتورسازی را برای ارائه خدمات نگهداری، تعمیر و بازسازی هواپیمای آموزشی K-۸ تأیید کرده است.

نمایشگاه هوایی مصر

در این نمایشگاه مفصل مختار عبداللطیف، رئیس سازمان صنایع هوایی عرب (AOI) از تأسیس یک مدرسه برای آموزش فناوری در حلوان مصر با همکاری شرکت فرانسوی «داسو اویاسیون» خبر داد.

علاوه بر این، پهپادهای ساخت مصر در رده ارتفاع متوسط و برد بلند (MALE) از جمله مدل‌های «۳۰ ژوئن»، «احمس» و «۶ اکتبر» در نمایشگاه بین‌المللی هوایی مصر به نمایش درآمده است.

منبع:dailynewsegypt

ترجمه: فائزه امین پویا

X