X

نقش حیاتی تسهیلات حمل و نقل در تسریع سفرهای هوایی بین المللی

شماره :
43925
شنبه 1403/05/6 ساعت 09:53

از پیشنهاد صفحه «نقش حیاتی تسهیلات حمل و نقل در تسریع سفرهای هوایی بین المللی» به دیگران متشکریم.

Enter the email address of the recipient.
HTML is not allowed in this field.
نامگذاری سال ۲۰۲۴ به سال تسهیلات

نقش حیاتی تسهیلات حمل و نقل در تسریع سفرهای هوایی بین المللی

 

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: نامگذاری سال ۲۰۲۴ به سال تسهیلات، نشانگر نقش حیاتی تسهیلات حمل و نقل هوایی در مدیریت کارآمد فرآیندهای مرتبط با تسریع سفر هوایی بین المللی است.

 به نقل از سازمان هواپیمایی کشوری، محمد محمدی بخش در جلسه هماهنگی تدوین و پیاده سازی برنامه ملی تسهیلات حمل و نقل هوایی اظهار داشت: سال ۲۰۲۴ میلادی از سوی شورای سازمان بین المللی هواپیمایی کشوری (ایکائو) «سال تسهیلات» نامگذاری شده است.

محمدی بخش افزود: این نامگذاری نشانگر نقش حیاتی تسهیلات حمل و نقل هوایی در مدیریت کارآمد فرآیندهای مرتبط با تسریع سفر هوایی بین المللی است.

به گفته وی، پیاده سازی تسهیلات مستلزم همکاری تنگاتنگ بین گروه گسترده ای از ذینفعان است.

وی خاطرنشان کرد: هدف اصلی این مساله، پیشگیری از تاخیر غیرضروری در فرآیند ورود و خروج هواپیما، مسافر، بار و محموله پستی از طریق اجرای موثر و کارآمد مقررات مرتبط با فعالیت همه نقش آفرینان از جمله امنیت هوانوردی، اداره مهاجرت و گذرنامه، بهداشت مرزی، قرنطینه، گمرک و غیره است.

کاپیتان محمدی بخش تصریح کرد: براساس ضمیمه 9 پیمان شیکاگو، کشورهای عضو ملزم به تدوین، پیاده سازی و اجرای برنامه ای تحت عنوان برنامه ملی تسهیلات حمل و نقل هوایی و تشکیل کمیته ای ملی تحت عنوان کمیته ملی تسهیلات حمل و نقل هوایی است. 
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری ایجاد هماهنگی در عملکرد تمام نقش آفرینان فعال در بخش تسهیلات را یکی از دستاوردهای برنامه ملی تسهیلات حمل و نقل هوایی برشمرد و گفت: روان سازی فرآیند ورود و خروج هواپیما، کادر پرواز، مسافر، بار و محموله پستی، بهبود سطح خدمات فرودگاهی و افزایش سطح اثربخشی فرآیندها و رویه ها از جمله نتایج مطلوب پیاده سازی این برنامه به شمار می رود.
به گفته وی، متناسب سازی خدمات ارائه شده از جانب نقش آفرینان با سطح نیازهای مسافرتی و خدمات حمل و نقل هوایی، بروز رسانی قوانین و مقررات مرتبط با تمام نقش آفرینان در بخش تسهیلات منطبق با ضرورت ها و نیازهای ملی و بین المللی و ارتقاء سطح تعامل بین نقش آفرینان به منظور نیل به مدیریت بهینه درکنترل مهاجرت، بهداشت مرزی، قاچاق انسان و کالا، نباتات و دام، امنیت هوانوردی از دیگر نتایج پیاده سازی این برنامه  به شمار می رود.

X