نقد پیشنهاد انحلال شرکت فرودگاه ها
یک کارشناس هوانوردی در مورد تلفیق شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی با سازمان هواپیمایی کشوری و تشکیل سازمان هوانوردی کشوری، گفت: تلفیق این دو نهاد تخصصی با یکدیگر چند ایراد بزرگ دارد.
به گزارش تین نیوز، اشکان احمدی افزود: اولین ایراد آن است که حقوق ها متناسب با هم نیست و وقتی دو نهاد در یک قالب تجمیع می شوند حقوق عده ای باید دستکاری شود که این محل منازعه خواهد بود.
وی عنوان کرد: دوم اینکه شخصی که هم به مسائل فرودگاهی اشراف کامل داشته باشد و هم به مسائل سازمان باید متصدی نهاد جدیدالتاسیس بشود که من همچین شخصی را در ایران نمی شناسم.
احمدی افزود: البته این ایراد خود به خود در ایران منتفی است چون کلا ضرورتی از طرف مسئولان حس نمی شود که مسئول هر ارگان و نهادی باید عالم به امورات آن نهاد بوده و تجربه کاری موثر و مثبت واقعی در آن حوزه داشته باشد.
او تاکید کرد: سوم اینکه هر چه یک نهاد عریض و طویل تر باشد کنترل آن سخت تر و امکان خطا بیشتر خواهد شد.
این کارشناس ادامه داد: البته که استانداردهای جهانی پیش بینی لازم را کرده اند و با تقسیم وظایف و واگذاری وظایف به اشخاص صاحب صلاحیت امورات را می توان چه در قالب یک سازمان (سازمان هوانوردی کشوری) یا ده سازمان موازی به سرانجام رساند ولی چون در ایران تجربه به شدت ثابت کرده که هیچ کس سرجای خودش نیست و نخواهد بود لذا این طرح بدون اصلاحات ساختاری لازم و بدون پای بندی به شایسته سالاری نه تنها شکست سنگینی خواهد خورد بلکه باعث فاجعه ای تاریخی در صنعت هوانوردی جهان خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: چهارم تجمیع کل قدرت هوانوردی ذیل یک ارگان باز هم به علت مطالب فوق الذکر، باعث بروز فساد و امضاهای طلایی و امثالهم خواهد شد.
احمدی گفت: ایرادهای دیگری هم دارد و بوهای دیگری هم حتی از بیان همچین طرح هایی به مشام می رسد که بهتر است کلا همچین طرح هایی فعلا مسکوت بماند.
پی افزود: شدیدا توصیه می کنم سه سال و نیم باقی مانده از وقت دولت را صرف آزمون و خطاهای بیهوده و تلف کردن وقت و پول ملت نکنیم چون پایان این زمان به شدت نزدیک است.
قابل ذکر است چند روز پیش خلیل الله معمارزاده ( محمد معمار) در یادداشتی پیشنهاد کرده بود: نام سازمان هواپیمایی کشوری به سازمان هوانوردی کشوری تغییر یابد، شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران منحل گردیده و کلیه فرودگاه های استان ها به صورت استانی و شرکتی (درآمد هزینه ای مستقل) اداره شوند و بخش ناوبری هوایی ایران به صورت شرکت تعاونی با سهامی از شرکت های هواپیمایی فعال ایران، بخش دولتی و نظامی تشکیل گردد.
- 8 بازدید