X

نرخ مرگ و میر سفرهای هوایی

شماره :
44504
شنبه 1403/06/17 ساعت 09:30

از پیشنهاد صفحه «نرخ مرگ و میر سفرهای هوایی» به دیگران متشکریم.

Enter the email address of the recipient.
HTML is not allowed in this field.
بر اساس یک مطالعه جدید

نرخ مرگ و میر سفرهای هوایی

 

 

بر اساس یک مطالعه جدید، یک در ۱۳.۷ میلیون احتمال وجود دارد که یک مسافر در هر نقطه از جهان در هواپیما جان خود را از دست بدهد.

به نقل از ایمنا، محققان مؤسسه فناوری ماساچوست (MIT) در ایالات متحده، داده های جهانی مسافران و تلفات بین سال های ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۲ را تجزیه و تحلیل کردند و دریافتند که میزان مرگ و میر در هواپیماها نسبت به سال گذشته به طور متوسط هفت درصد کاهش یافته است.

این نتایج از الگوی «بهبود مستمر» پیروی می کند که در سال ۱۹۶۸ شروع شد، زمانی که حتی با انجام پروازها و فرود بیشتر میزان مرگ و میر به طور متوسط ۷.۵ درصد در سال کاهش یافت. این در حالی است که سازنده هواپیمای آمریکایی بوئینگ با یک سری مشکلات فنی مواجه است که این شرکت را مجبور به توقف پروازهای آزمایشی مدل ۷۷۷-۹ خود کرد.

نرخ مرگ و میر در برخی کشورها ۳۶ درصد بیشتر است

نرخ حادثه بستگی به کشورهایی دارد که مردم به چه کشورهایی پرواز می کنند و از آن خارج می شوند، محققان کشورها را بر اساس سابقه ایمنی هوا به سه طبقه برای خطر کم، متوسط و بالا تقسیم می کنند.

کمترین خطر گروه Tier 1 است که شامل اتحادیه اروپا، استرالیا، کانادا، چین، ژاپن، مونته نگرو، نیوزیلند، نروژ، سوئیس، بریتانیا و ایالات متحده است. چند نمونه از کشورهای گروه ۲ شامل بحرین، بوسنی، برزیل، برونئی، شیلی، هنگ کنگ، هند، اردن، کویت، مالزی، مکزیک، فیلیپین، قطر، سنگاپور، آفریقای جنوبی، کره جنوبی، تایوان، تایلند، ترکیه و امارات متحده عربی است. بقیه کشورهای جهان در ردیف ۳ یا گروه پرخطر قرار دارند.

این مطالعه نشان داد که برای دو سطح اول، خطر مرگ به یک در هر ۸۰ میلیون مسافر سوار می شود. این کشورها بیش از نیمی از جمعیت هشت میلیاردی جهان را تشکیل می دهند. این گزارش ادامه می دهد: «با این میزان، یک مسافر به طور میانگین می توانست به مدت ۲۲۰ هزار سال هر روز یک پرواز را به طور تصادفی انتخاب کند، قبل از اینکه تسلیم یک حادثه مرگبار شود.»

نتایج نشان می دهد که خطر مرگ و میر در کشورهای سطح سه حدود ۳۶ درصد بیشتر است، اما مرگ و میر همچنان در حال کاهش است.

X