مهرآباد بالاترین شاخص رضایت در میان فرودگاه‌ های بین‌ المللی

شماره :
43233
شنبه 1403/03/12 ساعت 09:18

از پیشنهاد صفحه «مهرآباد بالاترین شاخص رضایت در میان فرودگاه‌ های بین‌ المللی» به دیگران متشکریم.

Enter the email address of the recipient.
HTML is not allowed in this field.
بر اساس نتایج به دست آمده از سامانه ارزیابی خدمات شرکت‌های هواپیمایی

مهرآباد بالاترین شاخص رضایت در میان فرودگاه‌ های بین‌ المللی

 

بر اساس نتایج به دست آمده از سامانه ارزیابی خدمات شرکت‌های هواپیمایی و نظرات ثبت شده در کنسول‌های دیجیتالی نصب شده در سالن‌های ترمینال چهار فرودگاه بین‌المللی مهرآباد ، شرکت‌های هواپیمایی کاسپین و ماهان، بیشترین رضایتمندی از نگاه مسافران را در ماه گذشته، کسب کردند.

 سرپرست دفتر برنامه‌ریزی راهبردی و مدیریت عملکرد از ثبت و جمع‌آوری تعداد ۳۴۲ هزار و ۶۶۶ بازخورد و حصول شاخص رضایت ۷۰.۶ درصدی از مسافران فرودگاه‌های کشور در اردیبهشت ۱۴۰۳ در طرح جامع پایش کیفیت خدمات فرودگاهی خبر داد و گفت: در جمع فرودگاه‌های بین‌المللی، فرودگاه مهرآباد با کسب ۷۲.۲ بالاترین شاخص رضایت را کسب کرد.

کاپیتان محمدمهدی افشاری ضمن اعلام رشد ۰.۳ درصدی شاخص رضایت مسافران، نسبت به ماه گذشته (فروردین)، بر تمرکز ویژه و توجه چند برابری مدیران، کارشناسان و عوامل اجرایی طرح پایش کیفیت خدمات فرودگاهی در زمینه افزایش رضایتمندی مسافران، از آغاز سال جاری تا کنون تاکید کرد.

وی افزود: در راستای اجرای دستور مستقیم و تاکید ویژه مدیرعامل محترم شرکت فرودگاه‌ها در خصوص اهمیت پروژه پایش کیفیت خدمات فرودگاهی و هوشمندسازی سرویس‌های مرتبط در فرودگاه‌های کشور، راهبری این پروژه با جدیت ویژه در دستور کار قرار دارد و بر همین اساس با بهره‌گیری از ابزار‌های گوناگون و مکانیزه منطبق با فناوری‌های روز دنیا، مجموعه فرآیند‌های ثبت مستمر، آنلاین و هوشمند بازخورد‌های مسافران منطبق با استاندارد‌های بین‌المللی در بستر سامانه جامع و هوشمند پایش کیفیت خدمات فرودگاهی و حصول نتایج کاربردی و شناسایی نقاط ضعف و قوت و بهبود آنها در فرودگاه‌های کشور، در حال انجام است.

سرپرست دفتر برنامه‌ریزی راهبردی و مدیریت عملکرد در ادامه با اشاره به نتایج رتبه‌بندی فرودگاه‌های بین‌المللی کشور در اردیبهشت ۱۴۰۳ گفت: فرودگاه مهرآباد با ثبت ۱۳۷۰۸۵ بازخورد و کسب شاخص رضایت ۷۲.۲ رتبه اول، فرودگاه اصفهان با ثبت ۲۸۳۲۶ بازخورد و کسب شاخص رضایت ۷۲.۶ رتبه دوم، فرودگاه بندرعباس با ثبت ۳۰۱۵۶ بازخورد و کسب شاخص رضایت ۷۲.۲ رتبه سوم، فرودگاه تبریز با ثبت ۱۵۵۸۲ بازخورد و کسب شاخص رضایت ۷۲.۱ رتبه چهارم، فرودگاه شیراز با ثبت ۳۰۴۶۳ بازخورد و کسب شاخص رضایت ۷۲.۱ رتبه پنجم، فرودگاه زاهدان با ثبت ۶۶۷۸ بازخورد و کسب شاخص رضایت ۷۰.۲ رتبه ششم، فرودگاه یزد با ثبت ۸۱۹۲ بازخورد و کسب شاخص رضایت ۶۹.۹ رتبه هفتم، فرودگاه مشهد با ثبت ۶۳۱۰۰ بازخورد و کسب شاخص رضایت ۶۶.۵ رتبه هشتم، فرودگاه اهواز با ثبت ۴۸۲۱ بازخورد و کسب شاخص رضایت ۶۲.۹ رتبه نهم را کسب کردند.

وی در ادامه افزود: بر اساس نتایج به دست آمده از سامانه ارزیابی خدمات شرکت‌های هواپیمایی و نظرات ثبت شده در کنسول‌های دیجیتالی نصب شده در سالن‌های ترمینال چهار فرودگاه بین‌المللی مهرآباد، شرکت‌های هواپیمایی کاسپین و ماهان، بیشترین رضایتمندی از نگاه مسافران را در ماه گذشته، کسب کردند.

کاپیتان افشاری در پایان گفت: در اقتصاد جهان امروز، یکی از عوامل اساسی و اثرگـذار بر سازمان‌ها، مشتریان آنها هستند و به همین منظور سازمان‌ها و حـوزه‌های خدمت رسان، بایستی همه فعالیت‌ها و توانمندی‌های خود را متوجه مقوله CUSTOMER EXPERIENCE (تجربه رضایت مشتری) کنند، چرا که رابطه بسیار قوی بین کیفیت محصول یا خدمات با رضایت مشتری و سودمندی مجموعه وجود دارد و از این رو فرودگاه‌های کشور نیز می‌بایست به منظور بهبود رابطه خود با مسافران و جلب رضایت آنها از خدمات ارائه شده، دایما و به طور مستمر به ارزیابی میزان رضایت یا نارضایتی و نیز شناخت انتظارات مسافران و راهکار‌های استراتژیک جلب رضایت آنها و برآورده کردن انتظاراتشان بپردازند.

منبع: برنا

X