X

مسافر هندی به دلیل باز کردن در هواپیما مجبور به پرداخت جریمه سنگین شد

شماره :
44489
شنبه 1403/06/17 ساعت 08:21

از پیشنهاد صفحه «مسافر هندی به دلیل باز کردن در هواپیما مجبور به پرداخت جریمه سنگین شد» به دیگران متشکریم.

Enter the email address of the recipient.
HTML is not allowed in this field.
به دلیل نقض قانون امنیت هوانوردی

مسافر هندی به دلیل باز کردن در هواپیما مجبور به پرداخت جریمه سنگین شد

 

 

مسافری که در سال گذشته با باز کردن در هواپیمای ایرلاین آسیانا در زمان فرود، باعث ایجاد وحشت و هرج و مرج شده بود، به پرداخت غرامتی بیش از ۷۰۰ میلیون وون (حدود ۵۲۳ هزار دلار) محکوم شد.

 دادگاه منطقه دگوسان در روز پنجشنبه، مردی به نام لی را به پرداخت ۷۲۷ میلیون وون به شرکت هواپیمایی آسیانا به دلیل تخریب و آسیب به اموال محکوم کرد. اقدامات لی باعث شد که اسلاید اضطراری از هواپیما جدا شود.

این حادثه در تاریخ ۲۶ مه ۲۰۲۳ در یک هواپیمای A۳۲۱-۲۰۰ خطوط هوایی آسیانا رخ داد که از ججو به دگوسان در حرکت بود. این هواپیما ۱۹۴ مسافر داشت، از جمله لی. درست قبل از فرود، لی در حالی که هواپیما حدود ۲۱۳ متر از زمین فاصله داشت، در اضطراری را باز کرد.

در پی این حادثه، ۱۲ مسافر دچار مشکلات تنفسی شدند و به بیمارستان منتقل شدند. وزارت زمین، زیرساخت‌ها و حمل‌ونقل در زمان وقوع حادثه، خسارت را حدود ۶۴۰ میلیون وون برآورد کرد.

04301719c2ac175d30704790d5378c9c

دو روز پس از این حادثه، دادگاه حکم بازداشت لی را تصویب کرد. لی سپس به دلیل نقض قانون امنیت هوانوردی محاکمه شد.

دادستانی در اولین محاکمه لی در اکتبر سال گذشته، حکم شش سال حبس را برای وی درخواست کرد. دادگاه در نهایت با توجه به ضعف ذهنی لی، به وی حکم سه سال حبس تعلیقی به تا پنج سال داد.

دادستانی از این رای تجدید نظر کرد و نهایتا در ماه مارس، لی به دلیل آسیب رساندن به ۱۵ مسافر دیگر متهم شد ؛دادگاه  اعلام کرد که این مسافران دچار آسیب‌های روحی شدید شده‌اند.

منبع:koreajoongangdaily

ترجمه:فائزه امین پویا

X