فعال‌کردن فرودگاه‌های مناطق کم‌برخوردار اولویت توسعه خطوط پروازی

شماره :
42069
یکشنبه 1402/11/29 ساعت 08:47

از پیشنهاد صفحه « فعال‌کردن فرودگاه‌های مناطق کم‌برخوردار اولویت توسعه خطوط پروازی» به دیگران متشکریم.

Enter the email address of the recipient.
HTML is not allowed in this field.
مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران گفت:

فعال‌کردن فرودگاه‌های مناطق کم‌برخوردار اولویت توسعه خطوط پروازی


 مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه امسال تلاش شد در ایام مختلف مذهبی، پروازهای فوق‌برنامه در مسیرهای مشهد و شیراز افزایش یابد، فعال‌کردن فرودگاه‌های مناطق کم‌برخوردار را اولویت توسعه خطوط پروازی هما عنوان کرد.
 شمس‌الدین فرزادی‌پور: ایران کشوری پهناور است که توسعه عدالت پروازی در آن بسیار اهمیت دارد‌، در این راستا برای توسعه خدمات پروازی برنامه‌های خاصی توسط سازمان هواپیمایی کشوری و هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در دستور کار قرار گرفت‌.
 وی ادامه داد: در سال ۱۴۰۲ تاکنون میزان ۳۵ درصد پروازهای داخلی هما به مناطق کم برخوردار بوده و تا این لحظه رونق اقتصادی در این مناطق محقق شود.
 فروش بلیت‌ پروازهای داخلی طبق نرخ مصوب سازمان هواپیمایی‌ کشوری  تعیین و عرضه می‌شود. 
 مدیرعامل هما به رشد تقاضا برای سفرهای هوایی در مسیرهای داخلی اشاره کرد و افزود: ایران‌ایر به عنوان شرکت هواپیمایی ملی، در کنار انجام پروازهای برنامه‌ای‌، در مناسبت‌های ویژه مذهبی و ملی تلاش کرده‌ است با گسترش خدمات پروازی‌، ظرفیت مناسبی را در این ایام برای هموطنان ارایه کند.
فرزادی‌پور اضافه کرد: در بازه زمانی چهار‌ ماه گذشته‌ ۱۶۰ پرواز فوق‌برنامه رفت و برگشت در مسیرهای داخلی انجام شد، بیشتر این پروازها در ایام مذهبی در مسیرهای پرتقاضا نظیر مشهد مقدس‌ و شیراز در ایام تعطیلات در مسیرهای  اصفهان، کرمانشاه، چابهار‌، رشت و بندرعباس بود.
به گفته مدیرعامل هما پروازهای داخلی در این ایام‌ با ناوگان فوکر‌، A319 و A320  انجام  شده است.
وی اظهار کرد: در راستای کاهش تاخیرات پروازی، هماهنگی در بخش‌های دورن و برون‌سازمانی انجام شد و بدین ترتیب امسال شاهد کاهش تأخیرات پروازها بودیم، در ۹ ماه گذشته متوسط تاخیر هر پرواز داخلی ۲۱ دقیقه و هر پرواز بین المللی ۲۹ دقیقه بود‌ که نسبت به گذشته کاهش یافت.
به گفته فرزادی پور در ۹ ماهه امسال ۷۳ درصد پروازهای داخلی بدون تاخیر انجام شد، ‌ این رقم برای پروازهای بین المللی ۶۳ درصد است، بخشی از این تاخیرات به مسایل فرودگاهی نظیر ‌صدور مجوز، خدمات فرودگاهی و غیره در مبادی پروازهای بین‌المللی به سمت ایران برمی‌گردد.
‌ مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران گفت: درسال ۱۴۰۲ ما یک بازنگری در قیمت پروازهای بین‌المللی داشتیم، این بازنگری، منجر به رشد تقاضای 100 درصدی تعداد مسافر جابه‌جا شده در این مسیرها در دوره کم‌مسافر شده است.‌
فرزادی‌پور تصریح کرد: مسافران بزرگسال و کودک پروازهای بین‌المللی ایران‌ایر می‌توانند اضافه بار همراه ‌خود را به صورت بسته‌ای خریداری کنند، بدین ترتیب که مسافران پروازهای بین‌المللی ‌در مسیرهای ورودی به ایران و بالعکس با شرایطی می‌توانند علاوه بر بار مجاز همراه مسافر‌، به صورت بسته ای نیز بار اضافه خریداری کنند.

 

منبع: کانال اخبار هوانوردی

X