X

فرودگاه میلان به افتخار «سیلویو برلوسکونی» تغییر نام می‌دهد

شماره :
43697
دوشنبه 1403/04/18 ساعت 07:46

از پیشنهاد صفحه «فرودگاه میلان به افتخار «سیلویو برلوسکونی» تغییر نام می‌دهد» به دیگران متشکریم.

Enter the email address of the recipient.
HTML is not allowed in this field.
مقامات ایتالیا اعلام کردند

فرودگاه میلان به افتخار «سیلویو برلوسکونی» تغییر نام می‌دهد

 

 

مقامات ایتالیا اعلام کردند که فرودگاه بین‌المللی میلان «مالپنسا» به نام سیلویو برلوسکونی، نخست‌وزیر سابق و سرمایه‌دار مشهور این کشور، تغییر نام خواهد داد.

 سازمان هواپیمایی کشوری ایتالیا با درخواست منطقه لومباردی برای تغییر نام این فرودگاه به افتخار برلوسکونی موافقت کرده است.

برلوسکونی که یکی از جنجالی‌ترین چهره‌های تاریخ ایتالیا بود، سال گذشته در سن ۸۶ سالگی درگذشت. او در طول دوران زندگی خود چهار بار نخست‌وزیر ایتالیا بود و به عنوان رهبر حزب راست میانه «فورزا ایتالیا» شناخته می‌شد.

برلوسکونی در حالی که از سوی برخی به خاطر جذابیت و قدرت اراده‌اش مورد تحسین قرار می‌گرفت، توسط منتقدان به عنوان یک پوپولیست که از قدرت سیاسی برای ثروتمند کردن خود و کسب و کارش استفاده می‌کرد، متهم می‌شد. با وجود رسوایی‌های شخصی متعدد، برلوسکونی هرگز به طور کامل از صحنه سیاست ایتالیا کنار نرفت و در بسیاری از پرونده‌های قضایی تبرئه شد.

تغییر نام فرودگاه مالپنسا به نام برلوسکونی بدون شک با واکنش‌های مختلفی روبرو خواهد شد. هواداران او این اقدام را ادای احترامی به یکی از بزرگترین رهبران ایتالیا می‌دانند، در حالی که مخالفان آن را اقدامی توهین‌آمیز و مغایر با ارزش‌های دموکراسی قلمداد می‌کنند.

منبع: amp.dw

تهیه و ترجمه: فائزه امین پویا

X