X

فرودگاه ایلام نیازمند سرمایه‌گذاری بخش خصوصی است

شماره :
43205
چهارشنبه 1403/03/9 ساعت 08:26

از پیشنهاد صفحه «فرودگاه ایلام نیازمند سرمایه‌گذاری بخش خصوصی است» به دیگران متشکریم.

Enter the email address of the recipient.
HTML is not allowed in this field.
مدیرفرودگاه شهدای ایلام گفت

فرودگاه ایلام نیازمند سرمایه‌گذاری بخش خصوصی است

 

مدیرفرودگاه شهدای ایلام گفت: فرودگاه ایلام نیازمند سرمایه‌گذاری خصوصی در بخش‌های مختلف است، متأسفانه فرودگاه در این زمینه ورود نکرده است.

«وحید فروغی‌زاد» روز سه‌شنبه ۸ خراد ماه ۱۴۰۳، در نشست خبری ضمن تسلیت شهادت رئیس جمهور و همراهان ایشان اظهار کرد: فرودگاه ایلام در حوزه سرمایه‌گذاری به شکل جدی و حرفه‌ای ورود نکرده است که یکی از علل آن عدم معرفی حوزه‌های سرمایه‌گذاری در این فرودگاه است. 

مدیر فرودگاه شهدای ایلام گفت: در چند سال اخیر تردد در فرودگاه ایلام هم توسط مسافران داخلی و هم مسافران خارجی بیشتر شده که این موضوع می‌طلبد خدمات خود را افزایش دهیم.

وی یکی از برنامه‌ها را افزایش کیفیت خدمات به مسافران فرودگاه اعلام کرد و گفت: این افزایش کیفیت تنها به دست مسئولان فرودگاه نیست و نیاز به سرمایه‌گذاری بخش خصوصی دارد.

این مسئول ادامه داد: با وجود تمام فعالیت‌های شکل گرفته باز هم شاهد ایراداتی در فرودگاه ایلام هستیم اما خود را موظف به ارائه خدمات به مسافران می‌دانیم.

وی به بسترهای مناسب برای سرمایه‌گذاری در فرودگاه ایلام اشاره کرد و گفت: وقتی صحبت از سرمایه‌گذار و ورود بخش خصوصی می‌شود همه یاد هندلینگ می‌افتند در حالی که هندلینگ یک کار تخصصی است و جدا از این موضوع بخش‌های دیگری برای ورود سرمایه‌گذار وجود دارد.

فروغی‌زاد ادامه داد: در حال حاضر در فرودگاه ایلام دفتر ارسال بار هوایی نداریم و در این بخش ضعیف عمل کرده‌ایم، ورود به این حوزه کمک شایانی به مردم می‌کند. موضوع دوم ایجاد هتلینگ و فضای اقامتی در فرودگاه است. این فرصت در فرودگاه وجود دارد. در سال مسافرین زیادی به عتبات تردد می‌کنند و این یک بستر مناسب برای راحت کردن وضعیت مسافران ‌خصوصا مسافرانی که قرار است مدتی را در فرودگاه منتظر بمانند، است.

مدیر فرودگاه ایلام افزود: یک فرصت دیگر شروع فعالیت سی آی پی است. ما شاهد این هستیم که شخصیت‌های اقتصادی و سیاسی زیادی در طول سال به استان ایلام سفر می‌کنند. این مساله حتی برای مردم عادی نیز می‌تواند یک فرصت مناسب باشد. این بخش در سال جدید نیز آماده است. 

وی با بیان این که ‌یکی دیگر از فرصت‌ها استفاده از زمین‌های مساعد فرودگاه برای نیروگاه خورشیدی است، گفت: همچنین سرمایه‌گذاران در حوزه سردخانه و بخش کشاورزی نیز می‌توانند ورود پیدا کنند که قطعاً فعالیت در بخش کشاورزی با رعایت یکسری محدودیت‌ها اتفاق می‌افتد.

فروغی زاد تصریح کرد: در تیرماه امسال یک رویداد کشوری با موضوع فرصت‌های سرمایه‌گذاری در شرکت فرودگاه‌ها برگزار می‌شود، اگر سرمایه‌گذاران مایل به همکاری با فرودگاه باشند می‌توانند در این بخش اعلام آمادگی کنند و این برای فرودگاه ایلام یک افتخار است.

مدیر فرودگاه شهدای ایلام ادامه داد: دو نرخی کردن اتباع، مستلزم دستورات سازمان هواپیمایی به عنوان نهاد مرجع است. 

وی با بیان این که یکی از محدودیت‌های فرودگاه ایلام شرایط کوهستانی بودن آن است که این باعث شده که هر هواپیمایی امکان فرود در این فرودگاه را نداشته باشد، افزود: همچنین از لحاظ ناوگان هواپیمایی نیز یکسری محدودیت‌ها وجود دارد که تمام این مسائل در نتیجه منجر به یک محدودیت بزرگتر برای فرودگاه و پروازهای آن می‌شود.

فروغی‌زاد ادامه داد: با توجه به شرایط ناوگان موجود فشار مضاعفی را در پذیرش پروازها در ایلام داریم که این نیاز به یک دیدگاه بلند مدت دارد که به همراهی استانداری و حوزه‌های مختلف آن حداقل یک برنامه بلند مدت ۱۰ ساله در این زمینه نیاز است.

 

 

منبع: ایسنا

X