X

عزم مسئولان فرودگاه شاهرود برای راه‌اندازی نیروگاه خورشیدی

شماره :
43726
چهارشنبه 1403/04/20 ساعت 08:19

از پیشنهاد صفحه «عزم مسئولان فرودگاه شاهرود برای راه‌اندازی نیروگاه خورشیدی» به دیگران متشکریم.

Enter the email address of the recipient.
HTML is not allowed in this field.
مدیر فرودگاه شهدای شاهرود گفت

عزم مسئولان فرودگاه شاهرود برای راه‌اندازی نیروگاه خورشیدی

 

 

مدیر فرودگاه شهدای شاهرود فرصت‌های سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال در این فرودگاه را تشریح کرد و گفت: فرودگاه شاهرود مستعد سرمایه‌گذاری در ایجاد و راه اندازی نیروگاه خورشیدی است

 ولی قنبری با اشاره به ایجاد فرصت‌های شغلی در فرودگاه شاهرود گفت: در راستای تحقق شعار سال، این فرودگاه، فرصت ‌های شغلی را مهیا کرده که مردم و سرمایه‌گذاران می‌توانند در آن مشارکت داشته باشند.

 مدیر فرودگاه شهدای شاهرود مهیا شدن پروازهای بین‌ المللی و استقرار گمرک در فرودگاه را از جمله فرصت‌ های شغلی ایجاد شده دانست و افزود: شهرستان شاهرود با تنوع آب و هوایی، در تولید محصولات کشاورزی منحصر به فرد منطقه  نظیر زرد آلو، انگور،  پسته، خشکبار  و صادرات محصولات به کشورهای حوزه خلیج فارس و روسیه و...  با احداث سوله و زیرساخت های صادراتی در فرودگاه، یکی از فرصت‌های خوب سرمایه‌گذاری و اشتغال‌زایی است.

وی افزود: حمل و نقل یکی از نیازهای اساسی برای صادرات بار در هر نقطه از دنیاست و این موضوع که با چه وسیله‌ای حمل شود و به مقصد برسد یکی از دغدغه‌های اساسی صادرکنندگان است.

مدیر فرودگاه شاهرود تاکید کرد: جاذبه های طبیعی، گردشگری و تاریخی این شهرستان  ویژگی منحصر به فردی دارد و می‌تواند پذیرای گردشگرانی از سراسر جهان باشد و این خود می‌تواند رونق بسیار خوبی در صنعت توریست و ایجاد اشتغالزایی باشد.

 وی اظهار کرد: علاوه بر این، موقعیت استراتژیک شاهرود و فرودگاه که در واقع چهار راهی است بین غرب و شرق و نیز شمال و جنوب کشور که هر ساله میلیون ها نفر از سراسر کشور در مسیر تردد به سمت بارگاه منور و ملکوتی ثامن الحجج حضرت رضا(ع) از شاهرود عبور کرده و بخش عظیمی از مسافران شاهرود را که درست در میانه راه تهران و مشهد قرار دارد بعنوان محل استراحت و اقامت بین راهی بر گزینند و می‌تواند مورد استقبال زیادی قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه بخشی از اراضی فرودگاه زیرساخت‌های لازم برای راه‌اندازی کاشت‌های گلخانه‌ای را دارد، عنوان کرد: این  فرودگاه آمادگی واگذاری زمین جهت کاشت گلخانه‌ای و مشارکت در ساخت هتل فرودگاهی را دارد.

قنبری اظهار کرد: با توجه به جاذبه های گردشگری شهرستان شاهرود و جاذبه های شاهوار که معروف است به قاره کوچک، راه اندازی مرکز پروازهای تفریحی و آموزش خلبانی از جذابیت‌های خاصی برخوردار است.

 قنبری با اعلام آمادگی برای در اختیار گذاشتن زمین به سرمایه‌گذاران در حوزه این فرودگاه، اظهار کرد: سرمایه‌گذاری‌های غیر هوانوردی در فرودگاه شاهرود در حوزه‌های مختلف اعم از  مجتمع خدماتی و رفاهی، بندر خشک، مدرسه آموزش خلبانی، هتل فرودگاهی، ورزشی و کشاورزی انجام‌پذیر است و سرمایه‌گذاران می‌توانند طی انعقاد تفاهمنامه یا قرارداد از اراضی مربوطه و فضاهای در اختیار این فرودگاه استفاده کنند.

قنبری افزود: ایرتاکسی نیز یکی از قابلیت‌هایی است که برای فواصل نزدیک قابلیت سرمایه‌گذاری برای سرمایه‌گذاران علاقه مند به این حوزه است.

مدیر فرودگاه شاهرود گفت: استان سمنان به دلیل بهره مندی از میانگین تابش آفتاب بالای ۳۰۰ روز در سال و وجود زمین مناسب در فرودگاه شاهرود مستعد سرمایه گذاری در ایجاد و راه اندازی نیروگاه خورشیدی است.

وی در پایان ضمن دعوت از سرمایه‌گذاران در سطح استان و کشور آمادگی خود را برای ایجاد اشتغال در زمینه‌های ذکر شده اعلام کرد.

 

منبع: پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

X