سرگردانی ۱۳ ساعته مسافران هندی در فرودگاه کویت
خبری که بهسرعت در شبکههای اجتماعی پخش شده، از سرگردانی حدود ۲۶۸ مسافر هندی در فرودگاه کویت حکایت دارد. این مسافران که با پرواز شماره GF ۰۱۵ هواپیمایی گلف ایر از بمبئی عازم منچستر بودند، به دلیل آتشسوزی در موتور هواپیما، مجبور به فرود اضطراری در فرودگاه کویت شدند.
به گزارش کن نیوز؛ فرود اضطراری تنها ۲۰ دقیقه مانده به فرود برنامهریزیشده در منچستر رخ داد. مسافران اما پس از این فرود، بیش از ۱۳ ساعت در فرودگاه کویت سرگردان و بدون دسترسی به غذا، آب و یا کمک کافی رها شدند.
مسافران از رفتار مسئولان فرودگاه با آنها ابراز نارضایتی کردهاند. آنها ادعا میکنند که تنها مسافران با گذرنامه اتحادیه اروپا، انگلیس و آمریکا امکان اقامت در هتل را پیدا کردهاند و شهروندان هندی بدون هیچ کمکی رها شدهاند. یکی از مسافران، میگوید که مسئولان فرودگاه به آنها گفتهاند که آنها “دارندگان گذرنامه واجد شرایط” نیستند. این رفتار باعث احساس نادیده گرفته شدن و آزار و اذیت مسافران شده است. ار روحی ناشی از این انتظار طولانی است.
با افزایش نگرانیها، سفارت هند در کویت گروهی را برای کمک به مسافران سرگردان اعزام کرد. آنها با هماهنگی با هواپیمایی گلف ایر توانستند برای برخی از مسافران، به منظور آسایش بیشتر، مجوز ورود به دو سالن فرودگاهی را بگیرند.
سفارت هند همچنین اعلام کرد که شهروندان هندی واجد شرایط دریافت ویزای فرودگاهی در کویت نیستند که این موضوع، شرایط را برای آنها پیچیدهتر میکند.
بالاخره پس از بیش از ۲۴ ساعت بلاتکلیفی و ناراحتی، حدود ۶۰ مسافر هندی در تاریخ ۲ دسامبر، ساعت ۴:۳۴ صبح به وقت محلی، توانستند به سمت منچستر حرکت کنند. سفارت هند با انتشار خبری در شبکههای اجتماعی، خروج آنها از فرودگاه را تایید کرد و اعلام نمود که کارکنان سفارت تا زمان پرواز در فرودگاه حضور داشتهاند. این خروج، به تجربهی طاقتفرسای مسافران پایان داد.
- 3 بازدید