ساخت و ساز فرودگاه جدید در کشور «ممنوع» است

شماره :
44757
چهارشنبه 1403/07/4 ساعت 07:56

از پیشنهاد صفحه «ساخت و ساز فرودگاه جدید در کشور «ممنوع» است» به دیگران متشکریم.

Enter the email address of the recipient.
HTML is not allowed in this field.
مشاور مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور، گفت

ساخت و ساز فرودگاه جدید در کشور «ممنوع» است

 

 

مشاور مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور، گفت: بر اساس محدودیت‌های برنامه هفتم، هرگونه ساخت و ساز فرودگاه جدید در سراسر کشور متوقف شده است.

محمد حسین آجیلیان امروز در حاشیه معرفی مدیر جدید فرودگاه بجنورد، اظهار داشت: فرودگاه مرکز استان خراسان شمالی همه زیرساخت‌ها را برای پروازهای مختلف به مناطق مختلف کشور دارد.

وی افزود: برای پذیرش و نشستن پروازها با هواپیماهای مختلف در فرودگاه بجنورد هیچ مشکلی نداریم و باید مدیران استان به فکر تامین هواپیما و بستن قرارداد با شرکت‌های هواپیمایی باشند.

مشاور مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور، تصریح کرد: بر اساس محدودیت‌های برنامه هفتم، هرگونه ساخت و ساز فرودگاه جدید در سراسر کشور متوقف شده است.

آجیلیان، گفت: درباره فرودگاه جاجرم و قرار گرفتن این فرودگاه در چرخه پروازی باید از سازمان هواپیمایی مجوزهای لازم اخذ شود، اما بر اساس برنامه هفتم امکان ساخت و ساز فرودگاه جدید در کار نیست.

وی با اشاره به اینکه برخی از درخواست‌ها درباره احداث فرودگاه‌های جدید در کشور غیرمنطقی است، گفت: با توجه به کثرت فرودگاه‌ها و حجم ناوگان پروازی که در چرخه است، ایجاد فرودگاه جدید منطقی و معقول نیست.

مشاور مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور بیان کرد: اگر بخش خصوصی وارد شود٬ در موارد خاص شاید بشود برای نوسازی برخی از فرودگاه‌ها اقدام کرد.

در مراسمی کاملی به عنوان مدیر جدید فرودگاه بجنورد معرفی و زحمات مدیر پیشین این فرودگاه تقدیر شد.

فرودگاه بجنورد علی‌رغم داشتن تمام زیرساخت‌ها و ترمینال مناسب در هفته فقط دو پرواز به مقصد تهران دارد که آن هم با شرایط جوی در فصول سرد سال متوقف می‌شود.

منبع: تسنیم

X