X

روایتی از بازی جدید مسئولان و شرکت های هواپیمایی در ایلام

شماره :
43222
شنبه 1403/03/12 ساعت 08:34

از پیشنهاد صفحه «روایتی از بازی جدید مسئولان و شرکت های هواپیمایی در ایلام» به دیگران متشکریم.

Enter the email address of the recipient.
HTML is not allowed in this field.
"دفتر هواپیمایی ایلام ایر در ایلام راه اندازی می شود"

روایتی از بازی جدید مسئولان و شرکت های هواپیمایی در ایلام

 

بود و نبود بلیط هواپیما، حضور و عدم حضور شرکت های هواپیمایی و وعده های عجیب و غریب مسئولین اینروزها در ایلام به یک بازی برای مردم این استان تبدیل شده است.

 به نقل از فارس، "دفتر هواپیمایی ایلام ایر در ایلام راه اندازی می شود" این خبری بود که معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام مرداد 1402 در آیین تکریم و معارفه مدیر فرودگاه شهدای ایلام بیان کرد. اما با گذشت بیش از 11 ماه از این موضوع زمزمه ها بیانگر آن است که این شرکت حتی گواهینامه صلاحیت پرواز را هم ندارد ! جالبتر اینکه معاون اقتصادی استانداری ایلام گفته بود: «تاکنون دو فروند هواپیما خریداری شده و قرار است به ۱۰ فروند افزایش یابد » این درحالی است که این شرکت در سال 1370 تاسیس شده و در همان زمان دو فروند یاکولوف ۴۲ را خریداری کرده و در همان سالها هم ورشکست شده است!

معضل نبود پروازهای مناسب در استان ایلام به قدری است که بعضا مردم ایلام برای خرید بلیط بایستی مانند صف نانوایی ها (در گذشته) از صبح علی الطلوع خود را به باجه های شرکت های هواپیمایی مستقر در فرودگاه برسانند شاید بتوانند بلیط پای پرواز تهیه کنند.

شرکتهای هواپیمایی رفتار مناسبی با مسافران ندارند

درویشی یکی از شهروندان ایلامی می گوید: پدر بنده بیمار است و نمیتواند با ماشین به تهران عازم شود اما برای تهیه بلیط جهت کار پزشکی متاسفانه روزها و روزها باید منتظر باشم. علی حیدری یکی دیگر از شهروندان ایلامی می گوید: وقتی برای تهیه بلیط پای پرواز به دفاتر هواپیمایی مستقر در فرودگاه مراجعه می کنیم با رفتار بسیار نامناسب پرسنل این شرکت ها، علی الخصوص ایران ایر مواجه و تحقیر می شویم.

پویا نیامده رفت...

از طرفی برخی شرکتهای هواپیمایی همانند شرکت هوایی پویا که به لحاظ رفاهیات برای مسافران یکی از شرکتهای هواپیمایی نسبتا خوب است ماه گذشته تعداد محدودی پرواز را برقرار کرد اما به لحاظ هزینه بلیط ها برای این شرکت به صرفه نبود و پروازها استمرار نداشت.

از عدم اطلاع مسئولین تا باج خواهی توسط برخی !

وضعیت موجود تهیه بلیط، عدم اطلاع یا فریب برخی مسئولین استانی در خصوص به میدان آمدن شرکت های هواپیمایی و به صرفه نبودن حضور شرکتهای هواپیمایی، عدم پیگیری جدی مسئولین ارشد استان جهت حضور شرکتهای هواپیمایی در ایلام و بعضا درخواست های نابجای شرکت های هواپیمایی از استان ایلام همانند ایجاد ساختمان و تهیه زمین برای آنها ! در استان ایلام گره مشکل حمل و نقل هوایی را کورتر کرده است.

منصف باشیم، درد شرکت ها را هم ببینیم

اگر از زاویه دید شرکتهای هواپیمایی هم بررسی کنیم، به صرفه نبودن حضور شرکتهای هواپیمایی در ایلام به یک معضل جدی تبدیل شده و حضور همین شرکت ها هم تکلیفی است، تکلیفی به نحوی که هر شرکتی که چند پرواز در جاهای پیشنهادی کشور برقرار می کند، مکلف است اقلیت پروازهایش را در استانهای محرومی که پرواز ندارند برقرار کند و این موضوع یعنی تکلیفی بودن، که کمترین امکانات و توجه نیز به همین پروازها می شود و اگر هواپیمایی از هواپیماهای این شرکت تعمیرات نیاز داشته باشد بدیهتا جهت جایگزینی، هواپیمای استان ایلام جای آن را پر خواهد کرد چرا که حضور در استان ایلام صرفه اقتصادی کمی دارد.

استان نفتی ایلام هیچ سهمی از شرکتهای هواپیمایی وزارت نفت ندارد !

استان ایلام با وصف نفتی بودنش حتی سهمی از ایرلاین های این وزارت همانند ایرلاین کارون هم ندارد و صندلی های همین تعداد شرکت هوایی محدود و موجود در ایلام توسط کارکنان آن وزارت مشغول می شود، در این راستا مدیر فرودگاه شهدای ایلام در گفت وگو با خبرنگار ما می گوید: ایلام یک استان نفتی است و استقرار و فعالیت یک ایرلاین وابسته به وزارت نفت در فرودگاه ایلام ضروری است که تحقق این موضوع نیازمند ورود مسئولان ارشد استان است. رایزنی مسئولین ارشد استانی اعم از نمایندگان مجلس و استاندر ایلام کلید رفع مشکل حمل و نقل هوایی در استان ایلام است.

سارا فلاحی نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برای بهبود ناوگان هوایی در استان عوامل متعددی باید دست در دست هم دهد، می گوید: بایستی به دنبال پیگیری های نمایندگان بخش اجرایی دولت نیز در استان ایلام با قدرت وارد عمل شود و شرایط را برای حضور شرکت های هواپیمایی با ارائه مشوق ها فراهم کند.

X