X

دو مهماندار پاکستانی پس از فرود در کانادا درخواست پناهندگی دادند

شماره :
42557
یکشنبه 1403/01/19 ساعت 08:11

از پیشنهاد صفحه «دو مهماندار پاکستانی پس از فرود در کانادا درخواست پناهندگی دادند» به دیگران متشکریم.

Enter the email address of the recipient.
HTML is not allowed in this field.
به گفته‌ مقامات پاکستانی

دو مهماندار پاکستانی پس از فرود در کانادا درخواست پناهندگی دادند

 

دو زن مهماندار خطوط هوایی بین‌المللی پاکستان پس از فرود در فرودگاه بین‌المللی پیرسون در تورنتو ناپدید شده بودند. به علاوه، این شرکت هواپیمایی دولتی همچنین اعلام کرده است که در یک سال و نیم گذشته حداقل هشت تن از خدمه ناپدید شده‌اند.

به گزارش کن نیوز؛ به گفته‌ مقامات پاکستانی، گزارش چنین حوادثی در یک دهه گذشته برای کارکنان به ثبت رسیده است، اما مفقودی خدمه پرواز در فرودگاه پیرسون تورنتو در حال حاضر در حال افزایش است. یکی از سخنگویان این شرکت هواپیمایی هم معتقد است که تمام این افراد پس از ورود به کانادا درخواست پناهندگی کرده‌اند.

یکی از وکلای مهاجرتی کانادا که حالا وکالت این دو مهماندار پاکستانی را بر عهده گرفته هم تایید کرده است که این شرایط برای شماری از این افراد صدق می‌کند.

«مکس برگر»، وکیل امور مهاجرتی ساکن تورنتو، در این باره می‌گوید: «آنها به عنوان یک مهماندار وارد کانادا شده‌اند و در یک زمان خاص اتاق هتل خود را ترک کرده و به قسمت دیگری از شهر نقل مکان کرده‌اند و پس از آن تصمیم گرفتند که درخواست پناهندگی بدهند و هرگز به محل کار خود بازنگشتند. به طور کلی، مسئله پیش آمده هیچ ارتباطی با کارفرمای این اشخاص نداشته و خطوط هوایی بین‌المللی پاکستان صرفا وسیله‌ای برای رسیدن به کانادا بوده است. من نمی‌توانم جزئیات بیشتری از پرونده این دو نفر ارائه بدهم و جلسات رسیدگی به تمامی دعاوی پناهندگان هم به صورت خصوصی برگزار می‌شود.»

علت درخواست پناهندگی دو مهماندار پاکستانی

برگر در ادامه گفت: «اما از دو نفری که من وکالتشان را بر عهده داشتم، یک نفر در کانادا پناهندگی گرفت. اما درخواست دیگری رد شد. یکی از آنها یک مسلمان شیعه بود.  از آنجایی که مورد هدف متعصبان سنی قرار گرفته بود، با ادعای آزار و اذیت جنسی درخواست پناهندگی کرد. ادعای او در سال ۲۰۱۷ به اداره‌ی مهاجرت و پناهندگی کانادا ارائه شد. در نهایت هم با موفقیت پناهندگی خود را دریافت کرد.

دو مهماندار پاکستانی پس از فرود در کانادا درخواست پناهندگی دادند

اما موکل دیگر من به دلیل قابل‌توجیه نبودن ادعایش نتوانست پناهندگی در کانادا را دریافت کند. شما برای درخواست پناهندگی باید نشان دهید که خطری که در حال حاضر متوجه شماست، نه تنها در شهر، بلکه در سراسر کشور شما را تهدید می‌کند. به همین دلیل هم قاضی این پرونده تصمیم گرفت که موکل دیگر من می‌تواند به شهر کرانچی نقل مکان کند و امنیت لازم را داشته باشد.»

وی در ادامه افزود: «با اینکه خدمه‌ی خطوط هوایی پس از فرود در کانادا نیازی به ویزا ندارند، فرآیند درخواست پناهندگی برای آنها هیچ تفاوتی با دیگران ندارد. با این حال، قاعده کلی درخواست پناهندگی این است که شما به محض ورود به کشور حق دارید درخواست خود را ثبت کنید. مگر اینکه به طور خاص به دلیل داشتن پرونده قضایی یا چند عامل دیگر از ورود به کانادا منع شده باشید.»

جالب است بدانید که به گفته‌ی برگر، کانادا دائما شاهد تعداد زیادی از افرادی است که برای ورود به این کشور درخواست پناهندگی داده‌اند. او در این باره گفت: «پاکستان سال‌هاست که یکی از کشورهای مبدا اصلی متقاضیان پناهندگی به کانادا بوده. همچنین نرخ پذیرش نسبتا بالایی هم دارد.»

 

 

 

منبع: رسانه هدهد

X