دلیل ادامه فعالیت غیر قانونی مدیرعامل آسمان چیست؟
با وجود گذشت حدود یک سال از اعلام این خبر که ماموریت حسن قاسمی که نیروی رسمی ایران ایر است، در شرکت آسمان تمام شده است، کاپیتان حسن قاسمی همچنان در این شرکت مشغول فعالیت است.
به گزارش تین نیوز، ۱۲ دی ماه سال گذشته ، خبرگزاری فارس نوشت: طبق نامه ای که مدیرعامل ایران ایر روز ۱۰ دی به مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری نوشته است، ماموریت حسن قاسمی، مدیرعامل هواپیمایی آسمان، که نیروی رسمی ایران ایر است، در شرکت آسمان تمام شد.حسن قاسمی که پیش از این خلبان شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران بود، پس از انتصاب در هیئت مدیره شرکت هواپیمایی آسمان (شهریور امسال) به عنوان مامور از شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران به هواپیمایی آسمان رفت و سپس مدیرعامل آسمان شد.
اما حدود چهار ماه پس از انتصاب قاسمی در مدیرعامل آسمان، طبق اسنادی که به دست فارس رسیده است، روز ۱۰ دی ماه امسال شمس الدین فرزادی پور، مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران، در نامه ای به مسکنی، مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با موضوع «پایان ماموریت حسن قاسمی» اظهار کرده است: پیرو نامه شماره ۱۵۵۴۰۸/م مورخ ۲۰ شهریور ۱۴۰۲، بدین وسیله پایان ماموریت کاپیتان حسن قاسمی از تاریخ ۱۰ دی ۱۴۰۲ به آن صندوق اعلام می شود، خواهشمند است ضمن تایید کارکرد مشارالیه از تاریخ ۱ شهریور ۱۴۰۲ تا ۱۰ دی ۱۴۰۲، میزان مرخصی های استحقاقی و استعلاجی استفاده شده وی را اعلام کنید.
روز ۲۲ شهریور امسال بود که حسن قاسمی به مدیرعاملی این شرکت هواپیمایی منصوب شد، پس از آن دو فرد دیگر نیز به نام محمدحسین یوسف پور و سعید طیبی میگونی به عنوان عضو هیأت مدیره شرکت هواپیمایی آسمان منصوب شدند.
روز ۲۱ شهریور امسال، اشکان میرمحمدی، بازرس کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سازمان بازرسی کل کشور در نامه ای به نعمت الله ترکی، مدیرعامل وقت صندوق بازنشستگی کشوری، اعلام کرد که ۳ انتصاب اخیر در هیأت مدیره شرکت هواپیمایی آسمان مغایر با قانون تشخیص داده شده است.
در این نامه آمده است: حسب بررسی های به عمل آمده در ارتباط با انتصابات اخیر صورت گرفته در شرکت خدمات هوایی کشور - آسمان مشخص شد:
۱- اگرچه با مأموریت آقای حسن قاسمی، مستخدم شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران، به موجب نامه شماره ۱۵۵۴۰۸/م خ تاریخ ۲۰ شهریور ۱۴۰۲ رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران از تاریخ یکم شهریور ۱۴۰۲ به آن صندوق موافقت شده است، اما مشارالیه به عنوان خلبان ایرباس ۳۲۰ همچنان به انجام وظایف شغلی مرتبط در محل خدمت اصلی (هما) مبادرت می کند که موضوع در تعارض با انجام وظایف شغلی مستمر در شرکت خدمات هوایی کشور - آسمان خواهد بود.
همچنین محمد محمدی بخش، در نامه ای به مدیرعامل وقت صندوق بازنشستگی کشوری (نعمت الله ترکی) با تأکید بر ضرورت استعلام در انتصاب های شرکت های هواپیمایی زیر مجموعه صندوق بازنشستگی کشوری نوشته بود: با عنایت به اینکه سازمان هواپیمایی کشوری به عنوان سازمان حاکمیتی صنعت هوانوردی کشور به منظور اطمینان از رعایت ملاحظات مربوط به حوزه ایمنی در هواپیمایی کشوری الزاماتی برای اعضای هیأت مدیره و مدیران عامل شرکت های هواپیمایی در قالب شیوه نامه ۳۱۴۰ و سایر مقررات مربوطه تعیین کرده است، بنابراین مقتضی است جهت تطبیق افراد مورد نظر آن صندوق با الزامات تعیین شده توسط این سازمان ترتیبی اتخاذ شود تا انتصابات افراد در پست های هیأت مدیره و مدیرعاملی شرکت های هواپیمایی زیرمجموعه آن صندوق شامل؛ شرکت خدمات هوایی آسمان و شرکت هواپیمایی چابهار با هماهنگی و تأیید این سازمان صورت گیرد.
در ادامه این نامه آمده است؛ بدیهی است مسئولیت هرگونه عدم هماهنگی در این زمینه که می تواند منجر به بروز رویدادها یا سوانح هوایی به دلیل انتصاب افراد غیر حائز شرایط و فاقد صلاحیت حرفه ای، شود، با آن مرجع محترم خواهد بود و مورد تأیید این سازمان نیست.
- 8 بازدید