درآمد ۸ میلیارد یورویی فرودگاه‌های اروپا از ارائه خدمات ANS در سال ۲۰۱۹

شماره :
45063
سه شنبه 1403/07/24 ساعت 08:37

از پیشنهاد صفحه «درآمد ۸ میلیارد یورویی فرودگاه‌های اروپا از ارائه خدمات ANS در سال ۲۰۱۹» به دیگران متشکریم.

Enter the email address of the recipient.
HTML is not allowed in this field.
در نخستین سمینار آشنایی با نکات کلیدی مقررات ATM/ANS مطرح شد

درآمد ۸ میلیارد یورویی فرودگاه‌های اروپا از ارائه خدمات ANS در سال ۲۰۱۹

 

 

در نخستین سمینار آشنایی با نکات کلیدی مقررات ATM/ANS مطرح شد که کشورهای اروپایی در سال ۲۰۱۹ از محل ارائه خدمات ناوبری هوایی(ANS) به‌طور میانگین ۸ میلیارد یورو درآمد کسب کرده‌اند.

 محمد الهی‌نیا در نخستین سمینار آشنایی با نکات کلیدی  مقررات ATM/ANS اظهار کرد: ارائه نتایج و خروجی‌ اجلاس‌ها، نشست‌های کاری و کارگاه‌های آموزشی جهانی در این سمینارها برای همکاران عملیاتی ضروری است.

وی تصریح کرد: در حوزه عملیات هوانوردی همه همکاران نیازمند هم‌اندیشی مستمر هستند تا اندیشه‌ و تفکرات‌شان به یکدیگر نزدیک شود.

معاون عملیات هوانوردی با بیان اینکه حضور خانواده بزرگ عملیات هوانوردی کشور در سمینار آموزشی را به فال نیک می‌گیریم، گفت: در برگزاری این سمینار همکاری و تعامل ارزشمند اداره کل آموزش و منابع انسانی، روابط عمومی شرکت فرودگاه‌ها و همکاران عملیات هوانوردی جای تقدیر و تشکر دارد. چراکه با برگزاری زنجیره‌ای و مستمر این سمینار، همکاران ما در تمام فرودگاه‌های کشور به صورت حضوری و مجازی از محتوای آموزشی آن بهره‌مند می‌شوند.

الهی‌نیا تصریح کرد: در جهان امروز هم کلامی و هم‌اندیشی در حوزه‌های مختلف نقطه پایان ندارد و باید تلاش کنیم با برنامه‌ریزی و استفاده از فرصت‌های هم‌اندیشی مستمر، به اهداف و افق‌های مشترک در انجام امور دست پیدا کنیم.

وی گفت: اولویت بندی در حوزه مقررات ATM/ANS اهمیت زیادی دارد و باید تلاش کنیم در این عرصه با تبادل اطلاعات تمام دانش خود را به صورت دسته جمعی به اشتراک بگذاریم تا با شناخت دقیق‌تر و بیشتر مقررات هوانوردی در حوزه ارائه دهندگان خدمات ناوبری هوایی به نتایج قابل قبولی دست پیدا کنیم.

مسئول پژوهش معاونت عملیات هوانوردی شرکت فرودگاه‌ها نیز در این سمینار گفت: عملیات هوانوردی همواره به هم فکری و تعامل سازنده نیاز دارد. این هم‌فکری باعث می‌شود تا همه همکاران ما در این حوزه با به اشتراک گذاشتن معلومات، از آخرین تحولات جهانی مطلع شوند و به سطح مطلوب ارائه خدمات ناوبری هوایی برسند.

عبدالرسول حسن پور افزود: برگزاری این سمینار با همکاری اداره کل ذیربط به صورت مستمر پودمانی و کارگاهی ادامه خواهد یافت و حضور همکاران مرتبط با این مباحث ضروری است.

مسئول پژوهش معاونت عملیات هوانوردی از تمام دست اندرکاران برگزاری این سمینار قدردانی کرد و گفت: در برگزاری نخستین سمینار آشنایی با نکات کلیدی مقررات ATM/ANS اقدامات روابط عمومی شرکت فرودگاه‌ها نیز در حوزه اطلاع رسانی و هماهنگی اداره آموزش و رفاه شرکت جای تقدیر و تشکر دارد.

حسن پور با اشاره به رویکردهای جدید اقتصادی در فرودگاه‌های جهان اظهار داشت: در ANS رویکرد فرودگاه‌ها و مدیریت ترافیک هوایی در جهان کسب درآمد و رونق اقتصادی است زیرا در بیشتر این فرودگاه‌ها هم اکنون تمام سیستم‌ها به صورت درآمد هزینه تعریف می‌شود و در کشورمان نیز باید با برنامه‌ریزی و هدفگذاری راهبردی به خروجی قابل قبولی برسیم.

وی به درآمد کشورهای اروپایی در سال ۲۰۱۹ از محل مدیریت ترافیک هوایی اشاره کرد و افزود: کشورهای اروپایی از ارائه خدمات ناوبری هوایی(ANS) در این سال به‌طور میانگین ۸ میلیارد یورو درآمد کسب کردند و مدیریت این درآمدها صرف بروزرسانی سیستم ها، تقویت نیروی انسانی، برگزاری دوره‌های آموزشی، رونق کسب و کارهای کوچک پرتعداد فرودگاهی و ارتقای بهره‌وری شده است.

مسئول پژوهش معاونت عملیات هوانوردی با تاکید بر اهمیت پرداختن به موضوعات ANS به صورت یک راهبرد مهم پرداخت و تحقیق و پژوهش در این مباحث را از رویکردهای مهم کارگروه جدید تحقیق و پژوهش معاونت عملیات هوانوردی شرکت فرودگاه‌ها عنوان کرد.

گفتنی است؛ در ادامه سرکار خانم لوایی و آقایان موسوی، فکری و متقی‌فر به‌عنوان اعضای جدید کارگروه معرفی شدند.

منبع: پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

X