X

درآمد فرودگاه امام خمینی(ره) به ۸ هزار میلیارد تومان می‌رسد

شماره :
42445
یکشنبه 1402/12/27 ساعت 07:08

از پیشنهاد صفحه «درآمد فرودگاه امام خمینی(ره) به ۸ هزار میلیارد تومان می‌رسد» به دیگران متشکریم.

Enter the email address of the recipient.
HTML is not allowed in this field.
سعید چلندری مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره)

درآمد فرودگاه امام خمینی(ره) به ۸ هزار میلیارد تومان می‌رسد

 

سعید چلندری مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) در نشستی رسانه‌ای گفت: درآمدزایی فرودگاه امام خمینی(ره) در حال افزایش است و سال آینده به ۸ هزار میلیارد تومان خواهد رسید.

به گزارش خبرنگار کن نیوز؛ سعید چلندری در جمع خبرنگاران با اشاره به همزمانی ماه مبارک رمضان و ایام نوروز بخشی از برنامه‌های شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) را تشریح کرد.

وی گفت: امسال علاوه بر انجام برنامه‌هایی با حال‌ و هوای نوروز، ویژه‌ برنامه‌هایی در خصوص ماه مبارک رمضان نیز خواهیم داشت که یکی از آنها توزیع افطاری ساده است.

چلندی بیان داشت: بر اساس برآوردهای انجام شده بیش از ۳۰ درصد از مسافرانی که در فرودگاه امام خمینی تردد دارند، روزه‌دار هستند.

چلندی در بخش دیگری از سخنان خود در جمع خبرنگاران تاکید کرد: میزان درآمدزایی فرودگاه امام خمینی در سال جاری به بیش از ۴۳۰۰ میلیارد تومان رسیده که نسبت به سال گذشته ۴/۳ برابر شده است، اما پیش بینی می‌کنیم که میزان درآمد فرودگاه امام خمینی در سال آینده به ۸ هزار میلیارد تومان برسد.

وی تصریح کرد: تمامی تلاش بنده و همکارانم در فرودگاه امام خمینی بر این است که بهترین امکانات را به مسافران و مراجعین اختصاص دهیم، اما گاهی برخی اتفاقات شبیه به ماجرای ارز مسافرتی در فرودگاه رخ می‌دهد که در اصل ارتباطی با شهر فرودگاهی ندارد، اما همواره تلاش می‌شود که بهترین خدمات‌رسانی به مسافران ارائه شود.

مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) در خصوص طرح فاز ۲ فرودگاه امام خمینی، گفت: بر اساس پیش‌بینی‌های انجام شده بخشی از طرح توسعه‌ای فرودگاه امام خمینی(ره) در تاریخ اسفندماه سال آینده عملیاتی شود.

چلندی تأکید کرد: طرح مذکور در ۵ سال و با بودجه‌ای بالغ بر ۲/۵ میلیارد یورو اجرایی خواهد شد.

چلندی با ارائه آماری در خصوص مسیرهای پروازی از مبدا و مقصد فرودگاه امام خمینی، گفت: ۴۸ شرکت هواپیمایی اعم از ۱۴ شرکت داخلی و ۳۴ شرکت خارجی به ۳۳ کشور خارجی در ۷۳ مسیر فعالیت دارند.

وی گفت: تمامی تلاش ما در شهر فرودگاهی امام خمینی بر این است که کمترین تاخیر مواجه سفرها شود، که توانسته‌ایم به رکورد میانگین ۲۰ دقیقه تاخیر برسیم.

چلندی در پاسخ به پرسشی در خصوص بدهی شرکت‌های داخلی به فرودگاه امام خمینی، گفت: شرکت‌های هواپیمایی ایران ایر، ماهان و تابان بیشترین بدهی را به فرودگاه امام دارند. برای مثال دو شرکت ایران ایر و ماهان به ترتیب با ۲۶۰۰ میلیارد و ۲ هزار میلیارد تومان در صدر بدهکاران قرار دارند. البته شرکت خصوصی تابان نیز بدهی ۶۰ میلیارد تومانی به فرودگاه امام دارد.

چلندی در خصوص احتمال انتقال بخشی از پروازهای داخلی فرودگاه مهرآباد به فرودگاه امام خمینی، اظهار داشت: به نظر می‌رسد در آینده نزدیک بخشی از پروتزهای فرودگاه مهرآباد به سمت فرودگاه امام خمینی و فرودگاه پیام گسیل شود.

وی تاکید کرد: فرودگاه مهرآباد در بهترین حالت سالیانه می‌تواند پذیرای ۱۷ میلیون مسافر باشد به همین دلیل در آینده نزدیک بخشی از ترمینال فعلی و بخشی از فاز ۲ شهر فرودگاهی به پروازهای داخلی اختصاص خواهد یافت.

مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) عنوان داشت: تعداد مسافران فرودگاه امام خمینی در حدود ۱۰ درصد افزایش پیدا کرده است. البته بخش زیادی از مسافران خارجی فرودگاه امام خمینی را اعراب و افغانستانی‌ها تشکیل می‌دهند.

چلندی در خصوص تعداد پروازهای ویژه ایام نوروز، گفت: مجموعا ۴ هزار و ۲۸۷ پرواز از تاریخ ۲۴ اسفند تا ۱۵ فروردین سال بعد در فرودگاه امام خمینی انجام خواهد شد.

وی گفت: اردیبهشت ماه سال آینده چند پروژه مهم با حضور وزیر راه و شهرسازی در فرودگاه امام خمینی کلنگ زده خواهد شد که منجر تحول در این شهر فرودگاهی خواهد شد.

X