خط هوایی مالزی نخستین سودش را پس از یک دهه ثبت کرد
مالزی ایرلاینز تقاضای قوی و افزایش قیمت بلیت هواپیما را علت بازگشت دوباره این شرکت هواپیمایی دارای مشکل میداند. بر مبنای بیانیه این شرکت، این واحد اولین سود خود را از سال ۲۰۱۰ گزارش کرده است.
ایزهام اسماعیل، مدیرعامل گروه هوانوردی مالزی (MAG) در جلسه توجیهی گفت که عواملی از جمله ترافیک قوی مسافران از بخش پریمیوم و افزایش شبکههای بینالمللی به نتیجه نهایی کمک کردند. این امر بر هزینههای عملیاتی و نیروی کار بالاتر، چالشهای ضعیفتر و زنجیره تامین برتری داشت.
این ایرلاین ۱۴.۵ میلیون نفر مسافر در سال ۲۰۲۳ جابهجا کرد که نسبت به سال قبل ۴۶ درصد افزایش ثبت کرد. همچنین تا ماه دسامبر به ۸۶ درصد ظرفیت پیش از همهگیری رسید و انتظار میرود در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۴ بهبودی کامل حاصل شود.
ایزهام گفت سال ۲۰۲۳ تجدید حیات قابل توجه بود و سال ۲۰۲۴ سالی است که ما اعتبار خود را تقویت میکنیم.
این گروه ۱۲ فروند هواپیمای جدید در سال ۲۰۲۴ به ناوگان خود اضافه خواهد کرد و میخواهد ۱۰۰ فروند هواپیما را تا سال ۲۰۳۳ به پرواز درآورد.
خطوط هوایی مالزی در دهه گذشته پس از تحمل فجایع مضاعف در سال ۲۰۱۴ در آشفتگی فرو رفت. این حوادث باعث عمیقتر شدن زیانهای مالی آن، سقوط قیمت سهام و حذف شرکت از بورس مالزی شد.
منبع: اخبار شبکه هوانوردی
- 1 بازدید