تیم سازنده بزرگترین موتور هوانوردی جهان طلا گرفت

شماره :
45849
دوشنبه 1403/09/19 ساعت 10:18

از پیشنهاد صفحه « تیم سازنده بزرگترین موتور هوانوردی جهان طلا گرفت» به دیگران متشکریم.

Enter the email address of the recipient.
HTML is not allowed in this field.
بزرگ ترین موتور هواپیمای جهان سوخت کمتری مصرف می کند

تیم سازنده بزرگترین موتور هوانوردی جهان طلا گرفت

 

به تیم سازنده موتور UltraFan رولزرویس، مدال طلای انجمن سلطنتی هوانوردی (RAeS) را به دلیل سهم عمده اش در پیشرفت مهندسی هوافضا دریافت کرده است.

به گزارش تین نیوز، شرکت های هواپیمایی به استفاده از سوخت های آلوده کننده محیط زیست ادامه می دهند و در حال حاضر یک جایگزین پاک مانند برق که بتوان به طور عمده از آن استفاده کرد، وجود ندارد. بنابراین شرکت ها روی توسعه موتورهایی تمرکز کرده اند که مصرف انرژی پایین تری دارند، آلودگی کمتری تولید می کنند و می توانند از سوخت های پایدار یا ترکیبی استفاده کنند تا اینکه در آینده کم کم به سوی موتورهای بدون کربن حرکت کنیم. یکی از این نمونه ها، نسل جدید موتور UltraFan رولزرویس است که حالا اولین نمونه اش ساخته شده.

با قطر تیغه 140 اینچ، UltraFan بزرگترین موتور هواپیمای نمایشی جهان است که شامل مجموعه ای از فناوری های جدید و مقیاس پذیر است که بازده سوخت بیشتری را ارائه می دهد.

UltraFan با فعال کردن انتشار کمتر و ترویج شیوه های پایدار، به طور قابل توجهی به هدف صنعت هوافضا برای دستیابی به انتشار کربن خالص صفر تا سال 2050 کمک می کند. این نمایشگر با استفاده از سوخت 100٪ پایدار هوانوردی (SAF) که عمدتاً از مواد خام مبتنی بر زباله مشتق شده است با موفقیت آزمایش شد. مانند روغن های پخت و پز استفاده شده.

بزرگ ترین موتور هواپیمای جهان سوخت کمتری مصرف می کند

موتور UltraFan رولزرویس اگرچه تنها 5 درصد قطر بیشتری نسبت به بزرگ ترین موتور هواپیمای کنونی دارد، اما مصرف سوختش بهینه تر و صدایش کمتر است.

به گفته رولزرویس، این موتور غول پیکر از فن با قطر 3.56 متر بهره می برد که 5 درصد از بزرگ ترین موتور هواپیمای کنونی دنیا، یعنی جنرال الکتریک GE9X بزرگ تر است. همین افزایش اندک قطر، محل چرخش فن را به طور چشمگیری افزایش می دهد.

برای تولید موتور اولترافن از فرایند ساخت سه بعدی جدید رولزرویس که با ربات کنترل می شود، استفاده شده است. این فرایند می تواند اشکال پیچیده موردنیاز برای آیرودینامیک پره های موتور را تولید کند. این فرایند همچنین منجر به سبک تر شدن موتور نسبت به فن های کاملاً تیتانیومی کنونی می شود.

موتور اولترافن یک گیربکس میان فن و کمپرسورها را در بخش پشتی راه اندازی می کند، بنابراین فن می تواند با سرعت پایین بهینه خود در حالی که کمپرسورها با سرعت بالای بهینه خود کار می کنند، به فعالیت ادامه دهد. در تست های قبلی، گیربکس 65 مگاوات یا 87 هزار اسب بخار قدرت را مدیریت کرد که یک رکورد در صنعت هوافضا به حساب می آید.

تیم UltraFan به دلیل کار نوآورانه خود در پنج مرحله توسعه حیاتی شناخته شد که نشان دهنده تعهد رولزرویس به نوآوری است:

طراحی مفهومی: یک تیم چند رشته ای متشکل از حدود 25 مهندس، یک طراحی موتور مفهومی خلاقانه را توسعه دادند که با حداقل محدودیت ها و تمرکز واضح بر ارائه یک گام متحول کننده در عملکرد کار می کرد.

معماری پیشرفته هسته: نمایشگر Advance 3 طراحی هسته موتور را بازتعریف کرد، به نسبت فشار بالای 60:1، دمای ورودی توربین بالاتر و کاهش قابل توجه آلاینده ها دست یافت.

نوآوری گیربکس پاور: UltraFan دارای قدرتمندترین گیربکس هوافضای جهان است که ظرفیتی بیش از 65 مگاوات دارد که برای تامین انرژی 500 خودروی خانوادگی کافی است. توسعه آن شامل آزمایش های دقیق در یک مرکز سفارشی برای اطمینان از دوام و قابلیت اطمینان بود

مرکز آزمایشی پیشرفته: Testbed 80، بزرگترین و هوشمندترین مرکز تست سرپوشیده جهان، برای تأیید اعتبار UltraFan با قابلیت های دیجیتال پیشرفته ساخته شده است.

طراحی نمایشگر یکپارچه: نمایشگر UltraFan بر اساس موفقیت نمایشگرهای Advance 3 و PGB است و آنها را با بهترین سیستم پیشرفته LP جدید در کلاس خود که دارای سیستم فن کامپوزیت کم سرعت و توربین فشار پایین پرسرعت است، ادغام می کند. توانایی کارکردن فن و توربین LP در شرایط آیرودینامیکی ایده آل، حداکثر بهره وری سوخت، کاهش نویز و یک استاد کلاس در برتری مهندسی را تضمین می کند.

 

X