X

تلاش عربستان برای همکاری با حوزه هوا فضای ترکیه

شماره :
43698
دوشنبه 1403/04/18 ساعت 07:48

از پیشنهاد صفحه «تلاش عربستان برای همکاری با حوزه هوا فضای ترکیه» به دیگران متشکریم.

Enter the email address of the recipient.
HTML is not allowed in this field.
همکاری نظامی عربستان با ترکیه

تلاش عربستان برای همکاری با حوزه هوا فضای ترکیه

 

 

 وزیر دفاع عربستان برای همکاری بیشتر تسلیحاتی با ترکیه از دو شرکت سازنده تسلیحات از جمله پهپاد بازدید کرد.

 شاهزاده «خالد بن سلمان بن عبدالعزیز» وزیر دفاع عربستان سعودی در اقدامی که نشان دهنده تمایل به همکاری نظامی با ترکیه است از صنایع هوافضای این کشور در آنکارا و «بایکار» سزنده پهپادهای معروف بیرقدار در استانبول بازدید کرد. وبگاه «دیفنس بلاگ» روز شنبه نوشت، شاهزاده خالد در جریان بازدیدهای خود که روزهای گذشته صورت گرفت، در جریان امکانات این دو شرکت ترکیه‌ای قرار گرفت.

شاهزاده خالد در جریان سفر به ترکیه گفت‌وگوهایی را برای همکاری در زمینه نظامی با این کشور مطابق با چشم‌انداز ۲۰۳۰ عربستان انجام داد.چشم انداز عربستان سعودی ۲۰۳۰ یک چارچوب راهبردی با هدف کاهش وابستگی به نفت، تنوع بخشیدن به اقتصاد کشور و توسعه بخش‌های مختلف خدمات عمومی از جمله نظامی است. ریاض بدین منظور همکاری با صنایع تسلیحاتی ترکیه را در نظر گرفته است.

چشم اندازعربستان سعودی ۲۰۳۰ یک چارچوب راهبردی با هدف کاهش وابستگی به نفت، تنوع بخشیدن به اقتصاد کشور و توسعه بخش‌های مختلف خدمات عمومی از جمله نظامی است. ریاض بدین منظور همکاری با صنایع تسلیحاتی ترکیه را در نظر گرفته است.سفر هیات سعودی بر توان بالقوه مشارکت راهبردی در فناوری‌های دفاعی، استفاده از تخصص ترکیه در زمینه هوافضا و نظامی تاکید می‌کند.ترکیه مدتی است که مدعی ساختن جنگنده نسل پنجم بومی است. ادعایی که تحلیلگران آن‌را مانور تبلیغاتی عنوان می‌کنند.چندی قبل وبگاه انگلیسی «سیمپل فلایینگ» در این باره نوشت، جنگنده کان ساخت ترکیه روی کاغذ از رقبایش پیش است. جت کان برای جایگزینی با اف-۱۶ و رقابت با اف-۳۵ ساخته است.جنگنده کان روی کاغذ نسبت به اف-۳۵ مزایای بیشتر از جمله دو موتور و ظرفیت بار بیشتر دارد.

 

منبع: فارس

X