تضعیف صنعت هوانوردی با یک بخشنامه

شماره :
45337
چهارشنبه 1403/08/9 ساعت 09:12

از پیشنهاد صفحه « تضعیف صنعت هوانوردی با یک بخشنامه» به دیگران متشکریم.

Enter the email address of the recipient.
HTML is not allowed in this field.
بازار امضاهای طلایی رونق می گیرد؟

تضعیف صنعت هوانوردی با یک بخشنامه

 

 

ابلاغ شیوه نامه جدید تامین قطعات هواپیما با واکنش شماری از فعالان و متخصصان هوانوردی مواجه شد.

به گزارش تین نیوز، به دنبال انتشار ابلاغیه جدید معاونت استاندارد سازمان هواپیمایی کشوریدر خصوص تامین قطعات هواپیما در شبکه های اجتماعی، تعدادی از فعالان این صنعت نسبت به آن واکنش نشان دادند.

اشکان احمدی از فعالان حوزه هوانوردی در مورد این بخشنامه گفت: متاسفانه این بخشنامه در خوش بینانه ترین حالت، نشان می دهد سازمان هواپیمایی کشوری هنوز کیلومترها با استانداردهای بین المللی و واقعیت های حاکم بر صنعت هوانوردی فاصله دارد.

وی افزود: متاسفانه دست اندازهای حاکم بر این صنعت هر روز بیشتر می شود و پویایی را فقط در شعار می بینیم نه در عمل.

احمدی تاکید کرد: از این جنس بخشنامه ها، فساد، رانت و امضاهای طلایی شکل می گیرند و باعث تضعیف کل صنعت خواهد شد.

وی در پاسخ به این دیدگاه که تهیه شیوه نامه مذکور امری بسیار لازم و ضروری بوده  و در صورت اجرای صحیح می‌تواند از وضعیت اسفبار فعلی که هر شرکتی به خود اجازه می‌دهد انواع قطعات با مستندات بعضا غیر واقعی وارد چرخه صنعت نماید جلوگیری نموده وضعیت بازار وارد قطعات را از این آشفتگی رهایی بخشد، گفت: سازمان هواپیمایی هیچ وظیفه ای در این خصوص ندارد.

او تاکید کرد: این وظیفه به مدیران QA، مدیران CAMO، مسئولان تدارکات و خرید خارجه و در نهایت شخص مدیرعامل ایرلاین ها واگذار شده است.

احمدی خاطرنشان کرد: هواپیمایی کشوری هیچ نیروی مازادی ندارد که بخواهد روی تک تک قطعات ورودی به کشور اعمال نظر کند و همین الان هم سازمان به لحاظ نیروی انسانی مشکل دارد.

وی گفت: شاید عده ای بگویند که قرار نیست سازمان روی تک تک قطعات نظارت کند بلکه فقط شرکت های وارد کننده را سامان می دهد و کانالیزه می کند اما این کار نه تنها هیچ تاثیری روی نظارت کیفی سازمان برای تامین قطعات اصلی (غیر دستکاری شده در مدارک و اصالت قطعات) ندارد بلکه باعث لو رفتن نام شرکت های تامین قطعات در خصوص تحریم ها می شود.

احمدی افزود: در دنیا حتی ARC هواپیما هم به پرسنل فنی ایرلاین ها واگذار می شود، در اینجا اما دائما می خواهیم همه را درگیر بروکراسی های بی خاصیت کنیم که در انتها هم هیچ خروجی ملموسی نخواهد داشت و فقط باعث التهاب در پرواز هواپیماهای ایرلاین های ایرانی می شود.

 

نامه سازمان هواپیمایی

X