X

بوئینگ به دنبال ردیابی تیتانیوم‎‌های تقلبی در اسناد ده سال گذشته است

شماره :
43939
دوشنبه 1403/05/8 ساعت 07:57

از پیشنهاد صفحه «بوئینگ به دنبال ردیابی تیتانیوم‎‌های تقلبی در اسناد ده سال گذشته است» به دیگران متشکریم.

Enter the email address of the recipient.
HTML is not allowed in this field.
استفاده از قطعات تقلبی در برخی هواپیماهای بوئینگ و ایرباس

بوئینگ به دنبال ردیابی تیتانیوم‎‌های تقلبی در اسناد ده سال گذشته است

 

 

بوئینگ برای اطمینان از ایمنی هواپیماها، به دنبال بررسی دقیق اسناد خرید تیتانیوم از چین است.

 شرکت هواپیماسازی بوئینگ اخیراً از تامین‌کنندگان خود خواسته است تا کلیه اسناد مربوط به خرید تیتانیوم از چین را از سال ۲۰۱۴ به این شرکت ارائه دهند. این درخواست پس از آن مطرح شد که گزارش‌هایی مبنی بر جعل اسناد و استفاده از قطعات تقلبی در برخی هواپیماهای بوئینگ و ایرباس منتشر شد.

گفتنی است تیتانیوم به دلیل استحکام و وزن کم، در ساخت قطعات حیاتی هواپیما مانند موتور و چرخ‌های فرود استفاده می‌شود. استفاده از قطعات تقلبی می‌تواند ایمنی پرواز را به شدت به خطر بیندازد.در صنعت هواپیمایی، داشتن اسناد دقیق و قابل ردیابی برای هر قطعه بسیار مهم است. این اسناد به مهندسان و تعمیرکاران کمک می‌کند تا از کیفیت و اصالت قطعات اطمینان حاصل کنند.

بوئینگ پیش از این نیز به دلیل نبود اسناد کافی در مورد تعمیرات یکی از هواپیماهای خود با مشکلات جدی روبرو شده بود.

این شرکت هواپیماسازی با بررسی دقیق اسناد خرید تیتانیوم از چین، قصد دارد تا از اصالت و کیفیت این قطعات اطمینان حاصل کند. همچنین، این شرکت با همکاری مقامات هوانوردی در حال بررسی دقیق این موضوع است.

هر دو شرکت بوئینگ و ایرباس تأکید کرده‌اند که از آلیاژ تیتانیوم صحیح در هواپیماهای خود استفاده می‌کنند و هواپیماها ایمن هستند. با این حال، این شرکت‌ها به اهمیت بررسی دقیق اسناد و اطمینان از کیفیت قطعات پی برده‌اند.

این موضوع نشان می‌دهد که شرکت‌های هواپیماسازی به ایمنی پرواز بسیار اهمیت می‌دهند و برای حفظ این ایمنی، اقدامات جدی را انجام می‌دهند. با بررسی دقیق اسناد و استفاده از قطعات با کیفیت، می‌توان اطمینان حاصل کرد که هواپیماها ایمن‌تر و قابل اعتمادتر هستند.

منبع: reuters

ترجمه : فائزه امین پویا

X