X

بهره‌ برداری از ۴ پروژه ایربریج تا پایان امسال

شماره :
41118
دوشنبه 1402/09/13 ساعت 09:50

از پیشنهاد صفحه «بهره‌ برداری از ۴ پروژه ایربریج تا پایان امسال» به دیگران متشکریم.

Enter the email address of the recipient.
HTML is not allowed in this field.
مدیرکل تجهیزات و سامانه های فرودگاهی خبر داد.

بهره‌ برداری از ۴ پروژه ایربریج تا پایان امسال

مدیرکل تجهیزات و سامانه های فرودگاهی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران از بهره برداری از چهار پروژه ایربریج (پل هوایی اتصال به هواپیما) تا پایان امسال خبر داد.

به گزارش تین نیوز از روابط عمومی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران؛ مدیرکل تجهیزات و سامانه های فرودگاهی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران گفت: علاوه بر ۱۰ پروژه ایربریج که در فرودگاه های مهرآباد، بندرعباس و مشهد عملیاتی شده، دو ایربریج دیگر نیز در مهرآباد و مشهد با تعدیل قرارداد پیمانکار آماده بهره برداری خواهد شد تا آمار ایربریج فعال در فرودگاه های کشور به عدد ۱۲ برسد. میرسعید صفی نیا مدیرکل تجهیزات و سامانه های فرودگاهی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران  اظهار کرد: از ۱۰ پروژه ایربریج(پل هوایی اتصال به هواپیما) که از سال ۱۳۹۵ تعریف شده بود، هشت پروژه به بهره برداری رسید و دو پروژه نیز عملیاتی شده و برای ایام دهه فجر آماده بهره برداری است.

وی با اشاره به فعالیت قابل قبول شرکت فرودگاه ها در حوزه نصب و راه اندازی ایربریج در سال جاری گفت: با دستور مقام عالی وزارت راه وشهرسازی در سال گذشته، اقدامات خوبی انجام و امسال پنج دستگاه ایربریج عملیاتی شد. مدیرکل تجهیزات و سامانه های فرودگاهی از نصب و راه اندازی ایربریج فرودگاه گرگان تا پایان امسال خبر داد و گفت: ایربریج قدیمی فرودگاه مشهد جمع آوری و برای نصب و راه اندازی به فرودگاه گرگان منتقل شده است. صفی نیا درخصوص آخرین وضعیت پروژه نصب و راه اندازی ایربریج فرودگاه های یزد و اردبیل گفت: مشاور پروژه فرودگاه یزد اخذ شده و پروژه فرودگاه اردبیل نیز تا پایان سال تعیین تکلیف و آماده برگزاری مناقصه خواهد شد. وی با اشاره اقدامات انجام شده توسط اداره کل تجهیزات و سامانه های فرودگاهی در ترمینال جدید فرودگاه ایلام گفت: تمامی زیرساخت های تجهیزاتی ترمینال این فرودگاه آماده است.

صفی نیا گفت: سیستم های سرمایش و گرمایش ترمینال جدید به فرودگاه ایلام منتقل شده اما به دلیل نبود موتورخانه، هنوز راه اندازی نشده است. وی با بیان اینکه مشکلی از بابت سرما و گرما در ترمینال جدید فرودگاه ایلام وجود ندارد، گفت: این ترمینال مجهز به کولر گازی و بخاری ایستاده شده تا به صورت موقت کار سرمایش و گرمایش را انجام دهند. مدیرکل تجهیزات و سامانه های فرودگاهی درخصوص اقدامات انجام شده در فرودگاه سقز گفت: این اداره کل در پروژه هایی نظیر احداث فرودگاه سقز، پیش از هر عملیات فنی و عمرانی اقدام به آماده سازی زیرساخت های لازم می کند و این اقدامات تا پیش از بهره برداری ادامه دارد.

صفی نیا گفت: در مدت زمان ۶ ماه، به صورت شبانه روزی اموری نظیر آماده سازی تجهیزات الکتریکال و مکانیکال و تجهیزات ترمینالی و مسافری فرودگاه سقز انجام شد. گفتنی است؛ از ابتدای سال ۱۴۰۱ تاکنون عملیات خرید و نصب وراه اندازی پنج سیستم روشنایی باند فرودگاه های مهرآباد، طبس، اهواز، پارس آباد، خوی، زاهدان و خرید، نصب و راه اندازی بیش از ۳۰ دستگاه تهویه مطبوع (چیلر، پکیج، هواساز، دیگ و...) در فرودگاه های مهرآباد، یزد، شیراز، اصفهان، کرمان و... توسط اداره کل تجهیزات و سامانه های فرودگاهی انجام شده است. همچنین سایر پروژه های برنامه ریزی شده تا پایان سال عملیاتی می شوند.

X