X

بالون‌هایی که بلای جان کره‌جنوبی شده‌اند!

شماره :
43914
شنبه 1403/05/6 ساعت 09:09

از پیشنهاد صفحه «بالون‌هایی که بلای جان کره‌جنوبی شده‌اند!» به دیگران متشکریم.

Enter the email address of the recipient.
HTML is not allowed in this field.
احتمال حمل مواد خطرناک مانند عوامل شیمیایی یا بیولوژیکی

بالون‌هایی که بلای جان کره‌جنوبی شده‌اند!

 

 

 

در ماه های اخیر، کره شمالی تعداد زیادی بالون را به سمت کره جنوبی فرستاده است. این بالون ها نگرانی هایی را در مورد احتمال حمل مواد خطرناک مانند عوامل شیمیایی یا بیولوژیکی ایجاد کرده اند.

 کره شمالی روز سه شنبه در اقدامی تحریک آمیز، بالون های حامل زباله را به سمت کره جنوبی فرستاد که یکی از آنها در محوطه کاخ ریاست جمهوری این کشور فرود آمد. این اولین بار است که چنین بالونی در این مکان حساس فرود می آید.

سرویس امنیت ریاست جمهوری کره جنوبی اعلام کرد که این بالون حاوی مواد خطرناک نبوده و هیچ آسیبی به بار نیاورده است. با این حال، این حادثه تنش‌ها را در شبه جزیره کره که از قبل هم به دلیل برنامه هسته ای کره شمالی و مانورهای نظامی دو کشور بالا بود، افزایش داده است.

کره شمالی در ماه‌های اخیر تعداد زیادی بالون را به سمت کره جنوبی فرستاده است. این بالون ها که حاوی زباله هایی مانند ته سیگار، کاغذ باطله، باتری های مستعمل و کمپوست هستند، نگرانی هایی را در مورد احتمال حمل مواد خطرناک مانند عوامل شیمیایی یا بیولوژیکی ایجاد کرده اند.

پیونگ یانگ مدعی است که پرتاب این بالون ها پاسخی به اقدامات فعالان کره جنوبی در ارسال اعلامیه ها و USB های شناور به خاک کره شمالی به عنوان بخشی از تلاش ها برای تضعیف رژیم کیم جونگ اون است.

کره جنوبی همچنین از ساکنان خواسته است که در صورت مشاهده بالون ها، آنها را به مقامات گزارش دهند و از دست زدن به آنها خودداری کنند.

منبع:aljazeera

ترجمه: فائزه امین پویا

X