X

بازگشت فرودگاه دمشق به مدار خدمت

شماره :
41386
دوشنبه 1402/10/4 ساعت 14:22

از پیشنهاد صفحه «بازگشت فرودگاه دمشق به مدار خدمت» به دیگران متشکریم.

Enter the email address of the recipient.
HTML is not allowed in this field.
وبگاه خبری العربی الجدید مدعی شد

بازگشت فرودگاه دمشق به مدار خدمت

وبگاه خبری العربی الجدید مدعی شد که فرودگاه دمشق که از پنجم آذر ماه در نتیجه تجاوز نظامی رژیم صهیونیستی از مدار خدمات رسانی خارج شده بود، فعالیت خود را از سر گرفته است.منابع محلی در سوریه مدعی شدند، به‌رغم ادامه تعطیلی فرودگاه بین‌المللی دمشق و اعلام رسمی تعطیلی خدمات دهی آن به دنبال حمله ۲۶ نوامبر رژیم صهیونیستی به فرودگاه، مقامات سوریه در حال تلاش برای انجام پرواز‌های باری به و از فرودگاه بین‌المللی دمشق هستند.
وبگا صوت العاصمه نزدیک به مخالفان سوریه مدعی شد که خطوط هوایی سوریه پرواز‌های تجاری و نظامی را از طریق هواپیمای «ایلیوشین» در داخل و خارج از سوریه به طور منظم انجام می‌دهد.
این وبگاه به نقل از یک تاجر که به طور منظم کالا‌های خود را از دمشق به قامشلی در شمال شرق سوریه صادر می‌کند گفت که عملیات باربری بیش از دو هفته است که ادامه دارد، در حالی که یک منبع شاغل در فرودگاه گفت که هواپیما‌های باری از بخش سالم باند شمالی برای انجام این پرواز‌ها استفاده می‌کنند.
فرودگاه بین المللی دمشق در نوامبر گذشته به دنبال حمله هوایی رژیم صهیونیستی به یکی از باند‌های آن از مدار خدمت خارج شد در حالی که تنها ساعاتی از نشست و برخاست پرواز‌های آزمایشی در این فرودگاه برای اطمینان خاطر از ایمنی باند گذشته بود.
فرودگاه بین المللی دمشق و فرودگاه حلب بار‌ها هدف تجاوز نظامی رژیم صهیونیستی قرار گرفته است که به دنبال آن معمولا پرواز‌های این دو فرودگاه به فرودگاه لاذقیه منتقل می‌شود که رژیم صهیونیستی به دلیل همجواری آن با پایگاه هوایی حمیمیم روسیه از حمله به آن خودداری می‌کند.
از سوی دیگر باسم منصور، رئیس سازمان هواپیمایی سوریه در اظهاراتی به رادیو شام اف ام گفته است که یک شرکت هواپیمایی جدید به نام استارز در این کشور مجوز گرفته و در حال تکمیل آمادگی‌های خود برای پیوستن به ناوگان هوایی این کشور است.
وی با بیان اینکه شرکت مذکور سال آینده کار خود را آغاز می‌کند، گفت که هر شرکتی برای اخذ مجوز پرواز باید یکی دو فروند هواپیمای استیجاری در اختیار داشته و شروط ایمنی پرواز را هم داشته باشد.
منصور گفته که کشورش از فرودگاه لاذقیه هفته‌ای یک بار به مقصد الجزائر پرواز دارد و پرواز برگشت آن هم از الجزائر به بیروت و از بیروت به سوریه خواهد بود.
وی برقراری این پرواز را مشوقی برای دیگر شرکت‌ها در ازسرگیری پرواز‌های خود به فرودگاه‌های سوریه قلمداد کرد و گفت با این اتفاق خدمات دهی به اتباع سوری در کشور‌های مغرب عربی و اروپا تسهیل می‌شود.

 

منبع: برنا

X