X

"ایرتاکسی" ظرفیت مهم سرمایه‌گذاری در شاهرود است

شماره :
43642
چهارشنبه 1403/04/13 ساعت 08:06

از پیشنهاد صفحه «"ایرتاکسی" ظرفیت مهم سرمایه‌گذاری در شاهرود است» به دیگران متشکریم.

Enter the email address of the recipient.
HTML is not allowed in this field.
مدیر فرودگاه شاهرود گفت

"ایرتاکسی" ظرفیت مهم سرمایه‌گذاری در شاهرود است

 

 

مدیر فرودگاه شاهرود ضمن اعلام آمادگی برای پذیرش سرمایه‌گذاری در این فرودگاه گفت: ایرتاکسی؛ (تاکسی هوایی) یکی از ظرفیت‌های مهم سرمایه‌گذاری در شاهرود است.

 با اشاره به ایجاد فرصت‌های مهم سرمایه‌گذاری در فرودگاه شاهرود گفت: در راستای تحقق شعار سال، فرودگاه شهدای شاهرود فرصت‌های شغلی و سرمایه‌گذاری در این فرودگاه را فراهم کرده که مردم و سرمایه‌گذاران می‌توانند در آن مشارکت داشته باشند.

وی فراهم شدن پروازهای بین‌المللی و استقرار گمرک در فرودگاه شاهرود را از فرصت‌های مهم ایجادشده برای سرمایه‌گذاری در این فرودگاه دانست و افزود: شهرستان شاهرود با تنوع آب و هوایی متنوع در تولید محصولات کشاورزی منحصربه‌فرد منطقه نظیر زردآلو، انگور، پسته، خشکبار و صادرات محصولات به کشورهاى حوزه خلیج‌فارس و روسیه و... با احداث سوله و زیرساخت‌های صادراتی در فرودگاه، یکى از فرصت‌هاى خوب سرمایه‌گذارى و اشتغال‌زایی است.

مدیر فرودگاه شهدای شاهرود اضافه کرد: حمل‌ونقل یکی از نیازهای اساسی برای صادرات بار در هر نقطه از دنیاست و این موضوع که با چه وسیله‌ای حمل شود و به مقصد برسد یکی از دغدغه‌های اساسی صادرکنندگان است.

قنبری تأکید کرد: جاذبه‌های طبیعی، گردشگری و تاریخی این شهرستان ویژگی منحصربه‌فردی دارد و می‌تواند پذیرای گردشگرانی از سراسر جهان باشد و این خود می‌تواند رونق بسیار خوبى در صنعت توریست و ایجاد اشتغال‌زایی باشد.

وی گفت: علاوه بر این، موقعیت استراتژیک شاهرود و فرودگاه که درواقع چهارراهی است بین غرب و شرق و نیز شمال و جنوب کشور که هر ساله میلیون‌ها نفر از سراسر کشور در مسیر تردد به سمت بارگاه منور و ملکوتی ثامن‌الحجج حضرت رضا (ع) از شاهرود عبور کرده و بخش عظیمی از مسافران شاهرود را که درست در میانه راه تهران و مشهد قرار دارد به‌عنوان محل استراحت و اقامت بین‌راهی دارد و می‌تواند مورد استقبال زیادی قرار گیرد.

مدیر فرودگاه شهدای شاهرود با اشاره به اینکه بخشی از اراضی این فرودگاه زیرساخت‌های لازم برای راه‌اندازی کشت‌های گلخانه‌ای را دارد، عنوان کرد: این فرودگاه آمادگی واگذاری زمین برای کاشت گلخانه‌ای و مشارکت در ساخت هتل فرودگاهی را دارد.

قنبری گفت: با توجه به جاذبه‌های گردشگری شهرستان شاهرود و جاذبه‌های شاهوار که معروف است به قاره کوچک، راه‌اندازی مرکز پروازهاى تفریحى و آموزش خلبانى از جذابیت‌هاى خاصى برخوردار است.

وی با اعلام آمادگی برای واگذاری زمین متعلق به این فرودگاه به سرمایه‌گذاران افزود: سرمایه‌گذاری‌های غیرهوانوردی در فرودگاه شاهرود در حوزه‌های مختلف اعم از مجتمع خدماتی و رفاهی، بندر خشک، مدرسه آموزش خلبانی، هتل فرودگاهی، ورزشی و کشاورزی ممکن شد.

مدیر فرودگاه شهدای شاهرود اضافه کرد: سرمایه‌گذاران می‌توانند پس از انعقاد تفاهم‌نامه یا قرارداد از اراضی مربوطه و فضاهای در اختیار این فرودگاه استفاده کنند.

قنبری "ایرتاکسی" را یکی دیگر از ظرفیت‌های مهم سرمایه‌گذاری در فرودگاه شاهرود برشمرد و گفت: ایرتاکسی نیز یکی از قابلیت‌هایی است که برای فواصل نزدیک قابلیت سرمایه‌گذاری برای سرمایه‌گذاران علاقه‌مند به این حوزه است.

وی افزود: استان سمنان به دلیل بهره‌مندی از میانگین تابش آفتاب بالای 300 روز در سال و وجود زمین مناسب در فرودگاه شاهرود مستعد سرمایه‌گذاری در ایجاد و راه‌اندازی نیروگاه خورشیدی است.

مدیر فرودگاه شهدای شاهرود ضمن دعوت از سرمایه‌گذاران در سطح استان و کشور، آمادگی این فرودگاه را برای ایجاد اشتغال و سرمایه‌گذاری در این عرصه‌های فعالیتی اعلام کرد.

 

منبع: تسنیم

X