X

افزایش تعداد هواپیمای خروجی از ناوگان نسبت به هواپیمای ورودی

شماره :
41469
یکشنبه 1402/10/10 ساعت 08:50

از پیشنهاد صفحه « افزایش تعداد هواپیمای خروجی از ناوگان نسبت به هواپیمای ورودی» به دیگران متشکریم.

Enter the email address of the recipient.
HTML is not allowed in this field.
کاهش 15 درصدی پروازها

افزایش تعداد هواپیمای خروجی از ناوگان نسبت به هواپیمای ورودی

چرا با وجود ورود پنجاه فروند هواپیما ( به گفته رئیس سازمان هواپیمایی ) در دولت جدید، تعداد پروازهای شرکت های داخلی نسبت به حتی سال گذشته نزدیک ۱۵ درصد کمتر شده است؟

به گزارش تین نیوز، یک کارشناس و فعال بخش هوانوردی با بیان این مطلب به خبرنگار ما گفت: شاهد این مدعا آمار موجود در سایت شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران و همچنین صف انتظار مردم جهت خرید بلیت هواپیماست. 

این کارشناس افزود: ضمن این که باید در نظر داشت، در فهرست هواپیماهای ورودی تعداد پنج فروند هاکر ۴۰۰ اعلام شده است، اول اینکه هواپیما در دولت قبل وارد ایران شده و ثانیا هواپیما متعلق به شرکت طوس ایر و با تعداد ۹ صندلی فقط خدمات VIP و CIP و آمبولانس ارائه می دهد و اصلا چاره کمبود صندلی نیست. 

وی عنوان کرد: همچنین در فهرست هواپیمای ورودی ، دو فروند RJ85 اعلام شده که هر دو فروند به خدمت ناوگان تشریفات دولت قرار گرفتند و مشکل صندلی مردم را حل نکرده است. 

او با تاکید بر این که درفهرست هواپیماهای ورودی اعلامی تعدادی هواپیمای آموزشی و هلی کوپتر بیان شده که اصلا مشکل صندلی را پوشش نمی دهد، خاطر نشان کرد: در فهرست اعلامی چندین فروند هواپیمای باز آمد شده بیان شده که دو فروند آنتونوف ۲۶ شرکت اطلس خمین کیش ( دو دهه جهت باروری ابرها در خدمت شرکت صافات بود و اطلس ایر جهت جابجایی بار  و عکس برداری و.. منتقل شد ) یک فروند بوئینگ ۷۰۷ و یک فروند بویینگ ۷۴۷ و یک فروند ایلوشین ۷۶ نیروی هوایی بوده که جهت جابجایی بار به شرکت ساها منتقل  شده و مشکل صندلی را حل نکردند.

این کارشناس با اشاره به اعلام تعداد هواپیماهای ورودی به ناوگان هوایی کشور توسط مقامات سازمان هواپیمایی کشوری، گفت: مسئولان امر تعداد ورودی هواپیما در دولت جدید را اعلام می کنند ولی تعداد هواپیماهای خروجی را نه. 

وی ادامه داد: در دولت جدید بیشتر از تعداد هواپیمای ورودی، هواپیمای موجود یا به علت عمر زیاد یا به علت عدم تامین قطعه یا واگذاری به شرکت های خارج از ناوگان، فعال خارج شدند.

او گفت: نکته مهم دیگر آن است که هواپیماهای ورودی در دولت های قبل (به غیر از هواپیماهای برجامی که نو بودند) غالبا با سن کمتر از ۱۵ سال به کشور وارد شدند حال آنکه سن هواپیماهای ورودی در دولت جدید  ۲۵ تا ۳۰ سال و حتی ۳۴ سال است.

X