X

اعزام ۱۶ هزار و ۷۵۰ زائر اربعینی از ۱۸ فرودگاه تا ۳۰ مردادماه

شماره :
44310
چهارشنبه 1403/05/31 ساعت 08:53

از پیشنهاد صفحه «اعزام ۱۶ هزار و ۷۵۰ زائر اربعینی از ۱۸ فرودگاه تا ۳۰ مردادماه» به دیگران متشکریم.

Enter the email address of the recipient.
HTML is not allowed in this field.
مسوول عملیات اربعین شرکت فرودگاه ها گفت

اعزام ۱۶ هزار و ۷۵۰ زائر اربعینی از ۱۸ فرودگاه تا ۳۰ مردادماه

 

 

مسوول عملیات اربعین شرکت فرودگاه ها گفت: ۱۶ هزار و ۷۵۲ زائر از ۱۸ فرودگاه حد فاصل ۲۴ تا ۳۰ مرداد به عراق اعزام شدند و بیش از ۱۰ هزار زائر نیز به کشور بازگشتند.

 به نقل از مهر، محمد حسین آجیلیان مشاور مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و مسئول عملیات اربعین این شرکت روز سه شنبه، ۳۰ مردادماه در نشست خبری با اشاره به گزارش عملکرد شرکت فرودگاه های کشور در خصوص سفرهای اربعین، گفت: ستاد حمل و نقل و سوخت اربعین از دو ماه قبل در وزارت راه و شهرسازی به ریاست معاون حمل و نقل وزیر تشکیل شد و کاپیتان نخجوانی به عنوان رئیس کمیته فرودگاه ها تعیین و ۱۳ مأموریت ابلاغ شده است.

وی افزود: ۳۳ فرودگاه های بین المللی و مرز هوایی به سازمان هواپیمایی برای عملیات اربعین معرفی شد که ۲۷ فرودگاه مجوز گرفتند و در جریان برگزاری عملیات اربعین بخش های هندلینگ و خدمات فرودگاهی مورد بازدید قرار گرفتند و نواقص برطرف شد تا کمترین ایستایی در فرودگاه ها را شاهد باشیم.

آجیلیان تصریح کرد: از فرودگاه های اردبیل، اصفهان، بندر عباس، رامسر، رشت، ساری، شاهرود، کرمان، کرمانشاه، لامرد، مشهد، همدان یزد، لارستان و مهرآباد پرواز برای پروازهای اربعین انجام شده است.

مسؤول ستاد اربعین شرکت فرودگاه ها افزود: ۱۷ شرکت شامل ایران ایر، آتا، آسا جت، آسمان، ایرتور، پارس ایر، پویا ایر، تابان، زاگرس، قشم، کیش، کاسپین، ماهان، معراج، وارش به همراه دو شرکت العراقیه و فلای بغداد در حال جابجایی زائران اربعین حسینی هستند.

آجیلیان گفت: از ۲۴ مرداد تا روز گذشته ۷۱ پرواز به فرودگاه نجف و ۲۷ پرواز به بغداد و ۲ پرواز به بصره انجام شده و مذاکراتی با فرودگاه های کرمانشاه، اهواز، آبادان و ایلام انجام گرفت، تا زائران پس از رسیدن به فرودگاه ها با حمل زمینی به عراق منتقل شوند.

مسؤول ستاد اربعین شرکت فرودگاه ها بیان کرد: از ۲۴ مرداد تا روز گذشته ۱۶ هزار و ۷۵۲ زائر از ۱۸ فرودگاه اعزام شدند و بیش از ۱۰ هزار زائر به کشور بازگشتند.

آجلیان به زائران و مسافران هوایی توصیه کرد: فرودگاه محل تهیه بلیت نیست و زائران بلیت خود را از سایت های معتبر تهیه کنند. همچنین با توجه به پیک پروازی، زائران زودتر از موعد در فرودگاه ها حاضر شوند و به توصیه های وزارت بهداشت و پلیس توجه داشته باشند.

X