X

اعزام بالگردها برای خاموش کردن آتش جنگل‌های گیلانغرب

شماره :
43396
شنبه 1403/03/26 ساعت 08:19

از پیشنهاد صفحه «اعزام بالگردها برای خاموش کردن آتش جنگل‌های گیلانغرب» به دیگران متشکریم.

Enter the email address of the recipient.
HTML is not allowed in this field.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه گفت

اعزام بالگردها برای خاموش کردن آتش جنگل‌های گیلانغرب

 

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه گفت: در حال حاضر در مراتع و جنگل‌های دو منطقه «گلین بان‌سیران» و «چله قمرالی» شهرستان گیلانغرب بر اثر رعدوبرق‌های اخیر، آتش‌سوزی سنگینی داریم.

افشین یگانه روز _ چهارشنبه بیست و سوم خرداد _ در جمع خبرنگاران در مورد حریق‌های اخیر در شهرستان گیلان‌غرب، اظهار کرد: از ۱۰ روز پیش در بیش از ۲۰ نقطه از مزارع و پس‌چرا مزارع کشاورزی این شهرستان آتش‌سوزی اتفاق افتاده که با همکاری مردم، نهادهای و ادارات مسؤول دولتی در مدت زمان کوتاهی مهار شده است.

وی افزود: بر اساس گزارش جهاد کشاورزی شهرستان، بر اثر رعدوبرق‌های اتفاق افتاده طی دو سه روز گذشته، ۲۸.۵ هکتار از اراضی محصول گندم و جو این شهرستان طعمه حریق شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه با اشاره به آتش‌سوزی سنگین حال حاضر در مراتع و جنگل‌های دو منطقه «گلین بان‌سیران» و «چله قمرالی» شهرستان گیلانغرب، خاطرنشان کرد: این آتش‌سوزی که بر اثر رعد و برق‌های اخیر اتفاق افتاده، چندین‌بار با همکاری نیروهای مردمی، هلال‌احمر، محیط زیست، منابع طبیعی و سپاه اطفا شده، ولی به واسطه شرایط جوی و توپوگرافی منطقه و وزش بادهای شدید، حریق مجدد از امروز صبح شعله‌ور شده است.

یگانه با بیان اینکه امروز یک بالگرد برای هلی‌برد نیروها در منطقه به پرواز در آمده است، گفت: تا ساعتی دیگر نیروها با تجهیزات و امکانات توسط این بالگرد به ارتفاعات منتقل خواهند شد تا پس از اطفای حریق به مدت ۴۸ ساعت در راستای کنترل و مدیریت بهتر موضوع به عنوان دیده‌بان مستقر شوند و در صورت شعله‌ور شدن مجدد سریعاً اقدامات اطفای حریق صورت گیرد.

وی از تدارک اقدامات لازم برای اعزام یک بالگرد آبپاش به منطقه خبر داد و گفت: تلاش‌های برای مهار کل حریق ادامه دارد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه از هم‌استانی‌ها خواست که به اخبار ضد و نقیضی که از منابع غیررسمی منتشر می‌شود توجه نکنند و اخبار مربوطه را از طریق صدا و سیمای مرکز کرمانشاه و همچنین خبرگزاری‌های رسمی پیگیر کنند.

 

منبع: ایمنا

X