X

استفاده از قطعات اسقاطی در خطوط مونتاژبوئینگ

شماره :
43675
یکشنبه 1403/04/17 ساعت 07:43

از پیشنهاد صفحه « استفاده از قطعات اسقاطی در خطوط مونتاژبوئینگ» به دیگران متشکریم.

Enter the email address of the recipient.
HTML is not allowed in this field.
مدیر سابق کنترل کیفیت شرکت هواپیماسازی بوئینگ

استفاده از قطعات اسقاطی در خطوط مونتاژبوئینگ

 

 

مرل مایرز، مدیر سابق کنترل کیفیت شرکت هواپیماسازی بوئینگ، ادعا می‌کند که کارگران کارخانه بوئینگ ۷۸۷ دریم‌لاینر در «اورت واشنگتن»، به طور مرتب از قطعاتی که برای پرواز نامناسب تشخیص داده شده بود، در خطوط مونتاژ استفاده می‌کردند.

به گزارش کن نیوز؛  مایرز تخمین می‌زند که حدود ۵۰۰۰۰ قطعه از این طریق کنترل کیفیت را دور زده و در ساخت هواپیماها به کار رفته است. او می‌گوید که این کار به دلیل تلاش‌های "سازمان‌یافته و عمدی" بوئینگ برای رسیدن به ضرب‌الاجل‌های تولید سریع انجام شده است.

مایرز که سال گذشته بوئینگ را ترک کرد، معتقد نیست که این شرکت هنوز از قطعات دست دوم استفاده می‌کند. با این حال، او ادعا می‌کند که رویه استفاده از سایر قطعات غیرمجاز در خطوط مونتاژ ادامه دارد.

ادعای مایرز تازه‌ترین مورد در زنجیره افشاگری‌هایی است که علیه بوئینگ مطرح شده است. گزارش جدیدی نشان می‌دهد که از ابتدای سال جاری بیش از ۱۰۰ کارمند بوئینگ به دلیل تخلفات مشابه شکایت کرده‌اند. این رقم در مقایسه با کل سال ۲۰۲۳ که فقط ۱۱ گزارش داشت، به طور قابل توجهی افزایش یافته است.

این ادعاها ضربه دیگری به اعتبار بوئینگ است که در سال‌های اخیر با مشکلات متعددی از جمله دو سانحه مرگبار ۷۳۷ مکس دست و پنجه نرم کرده است. اداره هوانوردی فدرال (FAA) در حال بررسی این ادعاها است و ممکن است اقدامات قانونی علیه بوئینگ انجام دهد.

منبع:avweb

تهیه و ترجمه: کن نیوز

X