X

آنتونوف ۲۶ در فرودگاه پیام

شماره :
41422
چهارشنبه 1402/10/6 ساعت 10:50

از پیشنهاد صفحه « آنتونوف ۲۶ در فرودگاه پیام» به دیگران متشکریم.

Enter the email address of the recipient.
HTML is not allowed in this field.
ماموریت بارورسازی ابرها

آنتونوف ۲۶ در فرودگاه پیام

 دو فروند آنتونوف ۲۶ اطلس ایر در سال ۱۳۸۷ به صورت تخصصی برای ماموریت بارورسازی ابرها وارد کشور شدند. پس از مدتی بدلیل عدم استفاده در فرودگاه یزد پارک شدند و طی سال گذشته برای انجام پروازهای باربری پس از چک سنگین و رنگ‌آمیزی در ناوگان باری اطلس ایر هستند.
 این آنتونوف‌ها سری B می باشند که نسخه باربری مجهز به راه، راه‌های غلتکی است که در صورت عدم استفاده می‌تواند در برابر دیواره‌های کابین چرخانده شود. همچنین به دو موتور توربوپراپ ZMDB Progress (Ivchyenko) Al-24VT مجهز شده‌است تا نیروی بیشتری را اعمال کند؛ این تایپ دارای ظرفیت ۵۵۰۰ کیلوگرم و برد ۲۵۰۰ کیلومتری می باشد.
‌ آنتونوف ۲۶ از تولیدات شوروی سابق است که ۱۴۰۳ فروند از آن طی سالهای ۱۹۶۹ تا ۱۹۸۵ تولید گردید و در بسیاری از کشورهای جهان با کاربری‌های مختلف از جمله پرواز در قطب شمال، بارورسازی ابر، کنترل آب و هوا، کنترل ترافیک هوایی و... استفاده می‌شود که توانایی فرود و برخاست در باندهای کوتاه یا نامساعد را دارد.
 سابقه حضور هواپیماهای آنتونوف در بخش مسافربری کشورمان به دهه ۱۳۷۰ در جریان همکاری مشترک ایران - آنتونوف ۱۴۰ برمی‌گردد و پس از آن تعدادی آنتونوف ۷۴ توسط یک ارگان وارد گردید، همچنین مقامات این هواپیماسازی اوکراینی در سالهای ۱۳۸۸ و ۱۳۹۰ چند پرواز نمایشی با آنتونوف ۱۴۸ به تهران برای قرارداد ساخت ۸۰ فروند از این تایپ، داشتند. 

 

منبع : کانال اخبار هوانوردی

X