X

آمریکا پرواز هواپیماهای بوئینگ ۷۳۷ مکس ۹ را متوقف کرد

شماره :
41560
یکشنبه 1402/10/17 ساعت 08:59

از پیشنهاد صفحه «آمریکا پرواز هواپیماهای بوئینگ ۷۳۷ مکس ۹ را متوقف کرد» به دیگران متشکریم.

Enter the email address of the recipient.
HTML is not allowed in this field.
شرکت هواپیمایی آلاسکا اعلام کرد

آمریکا پرواز هواپیماهای بوئینگ ۷۳۷ مکس ۹ را متوقف کرد


اداره هوانوردی فدرال ایالات متحده در پی وقوع حادثه آتش‌سوزی و انفجار و ایجاد سوراخی در بدن هواپیمای متعلق به خطوط هوایی آلاسکا ایرلاینز، روز شنبه ۱۶ دی‌ماه دستور توقف فوری چندین هواپیمای بوئینگ مکس ۹ را برای انجام بازرسی‌های لازم صادر کرد...
این بازرسی‌ها که قرار است بر روی ۱۷۱ فروند هواپیما انجام شود، در هر مورد حدود چهار تا هشت ساعت به طول می‌انجامد.
شرکت آلاسکا ایرلاینز در پی این حادثه پیشتر پرواز همه هواپیماهای بوئینگ ۷۳۷-۹ خود را متوقف کرده بود.
بنابر اعلام آلاسکا ایرلاینز، یک‌چهارم هواپیماهای بوئینگ ۷۳۷-۹ ناوگان هوایی این شرکت از روز شنبه تحت این بازرسی‌ها قرار گرفته و هیچ نتیجه نگران‌ کننده‌ای یافت نشده است.
این شرکت هواپیمایی با انتشار بیانیه‌ای در شبکه اجتماعی اکس اعلام کرد: «از بامداد امروز در پی تصمیم ما مبنی بر توقف موقت پرواز هواپیماهای بوئینگ ۷۳۷-۹، تیم تعمیر و نگهداری به بررسی  ۶۵ فروند هواپیمای ۷۳۷-۹ پرداخت. در ۱۸ مورد بررسی دقیق‌تر درها انجام شد و این ۱۸ فروند آماده به‌کارگیری مجددند. در چند روز آینده بازرسی بقیه هواپیماهای ناوگان ما تکمیل خواهد شد.»
انفجار پنجره و بخشی از بدنه یک فروند هواپیمای جت خطوط هوایی آلاسکا در ساعات پایانی روز جمعه، اندکی پس از برخاستن از زمین و بر فراز ایالت اورگن منجر به ایجاد حفره‌ای در هواپیما شد. این موضوع خلبانان را مجبور به فرود اضطراری کرد.
در هنگام فرود این هواپیما ۱۷۴ مسافر و شش خدمه آن جلیقه‌های نجات بر تن و ماسک اکسیژن بر صورت داشتند.
این هواپیما حدود ۲۰ دقیقه پس از پرواز به سلامت در فرودگاه پورتلند فرود آمد و هیچ‌کدام از مسافران و خدمه دچار آسیب جدی نشدند.
با این حال شرکت هواپیمایی آلاسکا ایرلاینز پرواز ۶۵ فروند هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ مکس ۹ خود را تا پایان بررسی‌های لازم متوقف کرد.

 

منبع : کانال اخبار هوانوردی

X