X

همسان سازی حقوق بازنشستگان در سال ۱۴۰۲

شماره :
41344
شنبه 1402/10/2 ساعت 12:04

از پیشنهاد صفحه « همسان سازی حقوق بازنشستگان در سال ۱۴۰۲» به دیگران متشکریم.

Enter the email address of the recipient.
HTML is not allowed in this field.
مالیات گریزان شناسایی می‌شوند

همسان سازی حقوق بازنشستگان در سال ۱۴۰۲

شهبازی گفت: کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۳ از سوی دولت اصلاح شده و موارد موردنظر نمایندگان نیز در آن عنوان شده است. تلاش دولت و مجلس در لایحه بودجه سال آینده همسان سازی حقوق بازنشستگان و جلوگیری از فرارهای مالیاتی است. قرار نیست افزایش مالیات برای مردم اعمال شود بلکه مالیات گریزان شناسایی خواهند شد.

علیرضا شهبازی ، نماینده مردم نهاوند و عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با افکارنیوزبا اشاره به تصویب کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۳ بیان کرد: مورخ ۲۹ آذرماه در نشست علنی مجلس کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۳ تصویب و با موافقت نمایندگان همراه شد. براین اساس مقرر شد تا کمیسیون‌های تخصصی بررسی‌ لازم را انجام و سپس گزارش خود را به صحن ارائه کنند.

وی افزود: امیدواریم پس از بررسی‌ کمیسیون‌های تخصصی، جزییات لایحه بودجه ۱۴۰۳ نیز از سوی نمایندگان با موافقت همراه شود. خوشبختانه در شرایط حال حاضر‌مواردی که موردتاکید مجلس شورای اسلامی بوده، از سوی دولت لحاظ و در لایحه جدید عنوان شده است.

شهبازی در پاسخ به اینکه اصلاحیه لایحه بودجه از سوی دولت شامل چه مواردی بوده است، تصریح کرد: همسان سازی حقوق بازنشستگان یکی از موضوعات مطرح در رد کلیات بودجه از سوی نمایندگان بود که خوشبختانه در حال حاضر اصلاح شده است. براین اساس همسان سازی حقوق بازنشستگان عملیاتی و سپس پرداخت خواهد شد.

نماینده مردم نهاوند در مجلس یازدهم با بیان اینکه بودجه سال آینده واقع گرایانه است، خاطرنشان کرد: امیدواریم با هماهنگی دولت بودجه سال ۱۴۰۳ در جهت مهارتورم اجرا و عملیاتی شود. تلاش مجلس و دولت، خدمت به مردم است و میکوشیم تا این مسیر به درستی ثمر دهد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در تشریح اصلاح موارد مالیاتی در لایحه بودجه ۱۴۰۳ یادآور شد: دولت درصدد آن است که اقلام موردنیاز طبقه متوسط و پایین جامعه ارزش افزوده بالایی پیدا نکند و اقلام اقشار رو به بالای جامعه با مالیات بر ارزش افزوده همراه شود.

او در پایان این گفت‌وگو متذکر شد: افزایش مالیات در لایحه بودجه سال آینده به معنای اخذ مالیات از مردم نیست بلکه شناسایی مالیات گریزان و جلوگیری از فرار مالیاتی است. بنابراین حجم مالیات پیش بینی شده از مالیات گریزان دریافت خواهد شد و منابع پیش بینی شده نیز با جلوگیری از فرارهای مالیاتی و معافیت‌های مالیاتی نادرست تحقق خواهد یافت.

X