نشست صمیمانه حسنلو با فعالان فضای مجازی حوزه بازنشستگی هما

شماره :
44477
یکشنبه 1403/06/11 ساعت 17:52

از پیشنهاد صفحه «نشست صمیمانه حسنلو با فعالان فضای مجازی حوزه بازنشستگی هما» به دیگران متشکریم.

Enter the email address of the recipient.
HTML is not allowed in this field.
مدیرعامل صندوق بازنشستگی هما با اشاره به عملکرد یک و نیم ساله خود گفت: در این مدت صندوق از حالت بحرانی خارج شده و روی ریل توسعه و پیشرفت قرار گرفته است.

نشست صمیمانه حسنلو با فعالان فضای مجازی حوزه بازنشستگی هما

 

 

به گزارش روابط عمومی صندوق بازنشستگی هما، محسن حسنلو شب گذشته در دیدار با جمعی از بازنشستگان فعال این صندوق در فضای مجازی که در باشگاه فرهنگی ـ ورزشی هما برگزار شد، با بیان گزارشی از عملکرد صندوق در یک و نیم سال گذشته خاطرنشان کرد: زمانی که این صندوق را تحویل گرفتیم حدود 6500 میلیارد تومان زیان انباشته داشت که آن هم به دلیل تسهیلات ارزی بود که شرکت هواپیمایی چابهار 18 سال پیش از صندوق توسعه ملی استقراض کرده بود.
 وی افزود: در این مدت توانستیم پرداخت آن را از حالت ارزی به ریالی تبدیل کنیم و به 335 میلیارد تومان رسیدیم که مقرر شد این مبلغ را در هشت قسط بازپرداخت کنیم.
مدیرعامل صندوق بازنشستگی هما با تصریح اینکه آواربرداری از مشکلات 20 ساله صندوق کار ساده‌ای نیست خاطرنشان کرد: در آغاز صندوق را با 4.5 میلیارد تومان موجودی و درآمد میانگین ماهانه 900 میلیون تومان تحویل گرفتیم که این درآمد از محل اجاره ساختمان‌های صندوق بود و ناترازی هم داشت.
حسنلو تاکید کرد: امروز صندوق مشکلات اساسی‌اش را پشت سر گذاشته است ضمن آنکه سند تحول صندوق نیز تدوین شده که البته باید عملی شود تا بازنشستگان عزیز طعم شیرین آن را بچشند.
وی با بیان اینکه ما در یک و نیم سال اخیر به هر دو حوزه اجتماعی و اقتصادی توجه داشته‌ایم درباره اقدامات انجام‌شده در بخش اجتماعی افزود: تا پیش از این هیچ مسیر ارتباطی میان بازنشستگان هما و مسئولان صندوق وجود نداشت  و ما با راه‌اندازی  میز خدمت و ارائه برخی خدمات، توانستیم این ارتباط را برقرار کنیم.
حسنلو با بیان اینکه تک تک مشکلات بازنشستگان هما در حوزه اجتماعی اعم از بیمه، درمان، امور رفاهی، حقوق، وام، گردشگری و غیره شناسایی شده است گفت: هفته گذشته قرارداد سفر کارت و نیز قرارداد کارت‌های خرید اقساطی امضا شد که به‌زودی اجرایی می شود و برای پرداخت وام هم با برخی موسسات بانکی مذاکراتی انجام شد و مشکلاتی داریم که به‌زودی حل و فصل می‌شود.
وی اضافه کرد: در این مدت برای اولین بار در منازل برخی از بازنشستگان هما حضور یافتیم و از نزدیک با مشکلات این عزیزان آشنا شدیم و روزهای پنجشنبه را به ارتباط با آنان اختصاص دادیم.
مدیرعامل صندوق بازنشستگی هما درباره اقدامات انجام‌شده در حوزه اقتصادی نیز گفت: این صندوق در گذشته 15 شرکت فعال داشت که امروز به هفت شرکت کاهش یافته است.
حسنلو در ادامه با اشاره به برخی مشکلات این شرکت‌ها از جمله مرکز آموزش‌های هوایی هما تصریح کرد: این مرکز که از بهترین شرکت‌های صندوق بود از نظر درآمدی مشکل داشت ولی با تلاش‌های انجام‌شده، موفق به بازگشایی شعبه‌ای در تاجیکستان شد و توانست دانشجوی خلبانی خارجی جذب و هواپیمای آموزشی هم وارد کند.
وی با بیان اینکه با دست خالی تلاش می‌کنیم شرکت‌های زیرمجموعه را از مرز ورشکستگی خارج کنیم گفت: با توجه به خروج صندوق از زیان‌دهی می توانیم بگوییم که در هیچ دوره‌ای این اتفاق نیفتاده و امروز در نقطه ای هستیم که اگر آیندگان هم بیایند مسیری غیر از این نخواهند داشت.
حسنلو در پایان تاکید کرد: حتی یک مورد از اموال صندوق را در این مدت از دست ندادیم بلکه برای بازپس‌گیری این اموال تلاش‌های زیادی کردیم و امروز باید پاسخگوی عملکرد کسانی باشیم که کوتاهی و ترک فعل کردند.
در ادامه این نشست جمعی از بازنشستگان هما که در شبکه‌های اجتماعی مربوط، فعال هستند به بیان دغدغه‌ها، انتقادها، پیشنهادها و مشکلات خود و دیگر بازنشستگان پرداختند و مدیرعامل صندوق نیز به پرسش‌های آنان پاسخ داد.
اهم مطالب مطرح‌شده ازسوی این بازنشستگان عبارت بود از: تشکر از زحمات انجام‌شده در یک و نیم سال اخیر و ترمیم زیرساخت‌ها، تلاش برای پیگیری همسان‌سازی حقوق و توجه به معیشت بازنشستگان هما، نظارت درست بر اموال صندوق، استفاده از بودجه صندوق در بانک‌ها به‌عنوان پشتوانه وام بازنشستگان، پیگیری حقوقی و قضایی اموال ازدست‌رفته صندوق، استفاده از بازنشستگان به‌عنوان مشاور برای خدمات‌رسانی بیشتر و بهتر، ایجاد واحد رفاهی برای سرزدن به بازنشستگان، بررسی فوری مشکلات صندوق بیمه درمانی، لزوم ایجاد کانال ارتباطی دو طرفه بین بازنشستگان و مسئولان صندوق و تاکید بر تقویت روابط عمومی صندوق. 

لینک گزارش تصویری :

https://homafund.ir/fa/node/44476

X