X

نحوه دریافت فیش حقوق بازنشستگان کشوری با کد ملی

شماره :
42277
دوشنبه 1402/12/14 ساعت 09:32

از پیشنهاد صفحه «نحوه دریافت فیش حقوق بازنشستگان کشوری با کد ملی» به دیگران متشکریم.

Enter the email address of the recipient.
HTML is not allowed in this field.
دریافت فیش حقوقی بازنشستگان تامین اجتماعی

نحوه دریافت فیش حقوق بازنشستگان کشوری با کد ملی

 

 

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایونا به نقل از اندیشه معاصر، فیش حقوقی، یک سند مالی است که توسط واحد مالی هر کارفرما طراحی و به پرسنل تحویل داده می‌شود. این سند اطلاعات مربوط به ساعات کاری، کسورات، بیمه و سایر جزئیات مالی مربوط به کارمندان و کارگران را شامل می‌شود. فیش حقوقی ابزاری ارزشمند برای اطلاع رسانی به کارکنان است تا از وضعیت خود آگاه شوند.

از این سند در موارد مختلفی مانند تقاضای وام‌های مختلف از بانک‌ها، ثبت نام در وام‌های ضروری برای بازنشستگان و سایر موارد مشابه استفاده می‌شود. در گذشته، بازنشستگان باید به صورت حضوری به مراکز مربوطه مراجعه کرده و فیش حقوقی خود را دریافت می‌کردند، اما اکنون این امر به صورت آنلاین امکان‌پذیر است. بازنشستگان می‌توانند از طریق وب‌سایت مربوط به صندوق بازنشستگی خود به راحتی به فیش حقوقی خود دسترسی پیدا کنند.

بنابراین هر بازنشسته باید به وب‌سایت مرتبط با صندوق بازنشستگی خود مراجعه کند تا به فیش حقوقی خود دسترسی داشته باشد. این روش آسان و سریع به بازنشستگان این امکان را می‌دهد که بدون نیاز به مراجعه حضوری، اطلاعات مالی خود را بدست آورند.

دریافت فیش حقوقی بازنشستگان تامین اجتماعی

بازنشستگان تأمین اجتماعی باید برای دریافت و مشاهده فیش حقوقی خود به سایت سازمان تامین اجتماعی مراجعه کنند و با نام کاربری و رمز عبور وارد شوند.

پس از ورود به این سایت در منوی بالای صفحه در بخش مستمری‌بگیران گزینه فیش حقوقی مستمری‌بگیران و سپس مشاهده فیش حقوقی مستمری‌بگیران را انتخاب کنید.

با انتخاب این گزینه به صفحه‌ای هدایت می‌شوید که اطلاعات هویتی شما را آورده و در آنجا باید چند گزینه شماره مستمری، سال، ماه و نوع پرداخت را انتخاب کنید. پس از آن گزینه جستجو را انتخاب کنید تا فیش حقوقی مورد نظر برایتان نمایش داده شود.

امکان احراز هویت بازنشستگان خارج از کشور در نرم افزار صبا

غلامرضایی با اشاره به تفاوت های اصلی نسخه جدید «صبا» اظهار داشت: در نسخه جدید که در قالبی متناسب با شرایط استفاده بازنشستگان عزیز طراحی شده، امکانات مختلفی درنظر گرفته شده که از مهم ترین آن ها «احراز هویت بازنشستگان خارج از کشور» به صورت برخط است که با دریافت مستقیم عکس و فیلم از بازنشسته انجام می شود و فعالسازی این بخش از طریق ایمیل فرد بازنشسته صورت می گیرد.

او یادآور شد: با فعال شدن این امکان در نرم افزار صبا، بازنشستگان خارج از کشور دیگر نیازی نیست به دلیل تفاوت ساعت با ایران، حتما در ساعت بخصوصی از طریق اسکایپ احراز هویت شوند. تنها کافی است که عکس و فیلم مورد نیاز را طبق دستورالعمل نرم افزار تهیه و ارسال کنند تا احراز هویت توسط کارشناسان صندوق بازنشستگی کشوری صورت گیرد.
ذخیره سازی حکم و فیش حقوق در نرم افزار جدید

وی همچنین اضافه کرد: خدمات رفاهی، دریافت فیش و حکم بازنشستگی، آرشیو سوابق فیش و حکم و امکان ذخیره سازی آن در نرم افزار، پیام های اختصاصی اپلیکیشن به منظور خبررسانی آنی به استفاده کنندگان از صبااپ، ثبت نام و استعلام انواع تسهیلات مالی صندوق بازنشستگی کشوری، استعلام و درخواست صدور و ابطال گواهی کسر از حقوق، نظرسنجی در خصوص طرح ها، رویدادها، خدمات، جشنواره ها و سایر فعالیت ها و اقدامات صندوق از دیگر کارکردها و امکانات نسخه جدید این نرم افزار است.

نحوه مشاهده فیش حقوقی کاربران صندوق کشوری

حقوق بگیران صندوق کشوری می توانند پس از دانلود و نصب برنامه فیش حقوقی صندوق کشوری بر روی گوشی خود به راحتی فیش حقوقی دریافت کنند.

افراد پس از ورود به نرم افزار فیش حقوقی صندوق کشوری، صفحه ذیل را مشاهده می کنند که ابتدا می بایست اگر ثبت نام ندارند اطلاعات مورد نیاز وارد نموده و ثبت نام شوند.

از قسمت ورود کاربران می توانند برای دریافت فیش حقوقی خود اقدام نمایند که در تصویر ذیل قابل مشاهده می باشد.

کاربران پس از ثبت نام می بایست در این صفحه کد ملی و کلمه عبور خود را وارد نموده و فیش حقوقی خود را مشاهده نمایند.

آموزش دریافت فیش تامین اجتماعی با کد ملی

بسیاری از افراد تصور می‌کنند برای دریافت فیش تامین اجتماعی حتما باید از طریق مراجعه حضوری به شعب تامین اجتماعی، این فیش را پرداخت کنند. کلیه افرادی که تحت پوشش بیمه خویش‌فرما هستند، باید طی فواصل زمانی مشخص نسبت به پرداخت هزینه بیمه قدام کنند تا از فهرست پوشش بیمه حذف نشوند. البته پرداخت فیش بیمه در شعب حضوری ممکن است یک روز اداری زمان نیاز داشته باشد! اما روش‌های بهتری هم وجود دارد، شما می‌توانید همین حالا با استفاده از روش‌های گفته شده در این مقاله در کمتر از ۵ دقیقه نسبت به دریافت فیش تامین اجتماعی و پرداخت آن اقدام کنید!

ناگفته نماند که اگر تحت پوشش بیمه محل کار خود هستید، حق بیمه شما باتوجه‌به ساعت‌های ثبت شده روی نرم افزار تردد، پرداخت می‌شود و نیازی به اقدام شخص نیست.

استعلام فیش تامین اجتماعی با کد USSD؛ روشی آسان برای بازنشستگان

دریافت فیش تامین اجتماعی برای بازنشستگان بسیار چالش‌برانگیز است؛ زیرا اطلاعات کافی نسبت به اینترنت و درگاه تامین اجتماعی ندارند. از همین رو سازمان بیمه تامین اجتماعی، روشی ساده و آسان را در نظر گرفته است که استفاده از کد ussd است. کد ussd یا کد دستوری، مانند کدهایی است که برای استعلام میزان شارژ و بسته اینترنت استفاده می‌شود. حال به‌لطف این کد بازنشستگان می‌توانند بدون نیاز به اینترنت فیش بیمه تامین اجتماعی را پرداخت کنند.

ابتدا نرم‌افزار شماره‌گیری روی تلفن همراه را باز کرده و کد # ۷۱۳*۷۲۴* را شماره گیری کنید. سپس شماره قبض را وارد کرده و دکمه Confirm را بفشارید. حال اطلاعات مورد نیاز را وارد کنید تا مبلغ از حساب بانکی شما کسر شود. اگر قصد پرداخت حق بیمه برای افراد متعددی را دارید، پیشنهاد می‌کنیم از سامانه‌ای که در ادامه معرفی می‌کنیم استفاده کنید. علاوه‌بر این شما می‌توانید با استفاده از نرم افزارهای حسابداری به دقیق‌ترین شکل ممکن، پرداخت حق بیمه کارمندان را انجام دهید.

X