X

دولت در لایحه بودجه کسری تراز عملیاتی را ۳۰ درصد کاهش داده است.

شماره :
41312
چهارشنبه 1402/09/29 ساعت 11:47

از پیشنهاد صفحه «دولت در لایحه بودجه کسری تراز عملیاتی را ۳۰ درصد کاهش داده است.» به دیگران متشکریم.

Enter the email address of the recipient.
HTML is not allowed in this field.
حقوق بازنشستگان در برنامه هفتم طی ۳ سال به همسان‌سازی ۹۰ درصدی می‌رسد.

دولت در لایحه بودجه کسری تراز عملیاتی را ۳۰ درصد کاهش داده است.

نماینده مردم تبریز در مجلس بابیان اینکه دولت کسری تراز عملیاتی بودجه را حدود ۳۰ درصد کاهش داده است،گفت: دولت این شاخص را از ۴۵۰ همت به ۳۰۰ رسانده است. نماینده مردم تبریز در مجلس بابیان اینکه دولت کسری تراز عملیاتی بودجه را حدود ۳۰ درصد کاهش داده است،گفت: دولت این شاخص را از ۴۵۰ همت به ۳۰۰ رسانده است.

به گزارش خبرگزاری برنا، محمدرضا میرتاج‌الدینی، نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی در ادامه جلسه علنی امروز چهارشنبه و در موافقت با کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۳ گفت: سالهاست که بر اساس هدایت و رهنمود رهبری مبنی بر اصلاح ساختار بودجه منتظر انجام این اصلاحات بودیم که خوشبختانه در لایحه دولت شاهد این اصلاحات هستیم؛ کاهش وابستگی بودجه به نفت از ۷۳۲ همت به ۶۴۷ رسیده است و ۱۲ درصد این وابستگی کاهش یافته است.

وی اظهار کرد: خوشبختانه دولت کسری تراز عملیاتی بودجه را حدود ۳۰ درصد کاهش داده و این شاخص را از ۴۵۰ همت به ۳۰۰ رسانده است. همچنین در خصوص متناسب سازی حقوق بازنشستگان دولت به نظر مجلس به خوبی توجه کرده است؛ بنابراین حقوق بازنشستگان عزیز بر اساس مصوبه برنامه هفتم طی ۳ سال به همسان‌سازی ۹۰ درصدی می‌رسد.

میرتاج الدینی تاکید کرد: در لایحه بودجه ۱۴۰۳ توجه ویژه به اخلاق و فرهنگ اسلامی خصوصاً حمایت از تحکیم خانواده و جوانی جمعیت شده است و در این زمینه یک درصد اعتبارات هزینه‌ای تمام دستگاه‌ها به این موضوع تخصیص یافته و دولت حق عائله مندی را ۵۰ درصد و حق اولاد را ۱۰۰ درصد افزایش داده است.

وی با بیان اینکه «دولت در لایحه بودجه به اشتغال توجه کرده است»، اظهار کرد: در این زمینه حدود ۲۰ همت در اختیار بانک‌ها به ویژه به صندوق کارآفرینی قرار گرفته است و علاوه بر این، برای همه بانک‌ها اعتبار ۱۰۰ همتی به صورت تسهیلات قرض‌الحسنه پیش بینی شده است.

X