X

تذکر مهم برای مستمری بگیران تامین اجتماعی

شماره :
41576
دوشنبه 1402/10/18 ساعت 09:08

از پیشنهاد صفحه «تذکر مهم برای مستمری بگیران تامین اجتماعی » به دیگران متشکریم.

Enter the email address of the recipient.
HTML is not allowed in this field.
مصوبه مهم 1403 مجلس در مورد حقوق مستمری بگیران

تذکر مهم برای مستمری بگیران تامین اجتماعی

از اول ماه دی خبرهای مهمی از افزایش حقوق بازنشستگان به گوش می رسد. در ماه های اخیر مردم اعتراضات زیادی را برای یکسان سازی حقوق بازنشستگان به راه انداخته اند. 

مصوبه مهم 1403 مجلس در مورد حقوق مستمری بگیران

ولی اسماعیلی رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: پیشنهاد دولت برای افزایش متوسط ​​حقوق 18 درصد بود. مباحث گسترده ای در کمیسیون برگزار شد و نظرات نمایندگان مجلس و مرکز تحقیقات پارلمان جستجو شد که با توجه به تورم فعلی و تورم احتمالی سال آینده ، در نهایت به 25 درصد رسید. علاوه بر این 25 درصد یک میلیون و 100 هزار تومانی، حقوق خانواده و حق اولاد نیز در کمیسیون اجتماعی تصویب شد و مصوبه را به کمیسیون تلفیق ارسال کرده ایم. ما با افزایش 30 درصدی درآمد بازنشستگان کمیته کمک و افزایش 60 درصدی درآمد افراد به شدت و بسیار معلول موافقت کرده ایم.

پیشنهاد افزایش حقوق بازنشستگان کشوری تا 25 درصد + حقوق خانواده و اولاد

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: بحث های مفصلی در کمیسیون انجام شد و نظرات نمایندگان و مرکز پژوهش های مجلس نظرخواهی شد و در نهایت تورم فعلی و تورم احتمالی سال آینده مورد توجه قرار گرفت. به 25 درصد رسیده است.”

ولی اسماعیلی، رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس در گفت وگویی گفت: پیشنهاد دولت برای افزایش متوسط ​​حقوق 18 درصد بود. بحث های گسترده ای در کمیسیون انجام شد و نظر نمایندگان و مرکز پژوهش های مجلس نظرخواهی شد که با توجه به تورم فعلی و تورم احتمالی در سال آینده، در نهایت به 25 درصد رسید. علاوه بر این 25 درصد یک میلیون و 100 هزار تومانی، حقوق خانواده و حق اولاد نیز در کمیسیون اجتماعی تصویب شد و مصوبه را به کمیسیون تلفیق ارسال کردیم. با این حساب تقریباً 3 میلیون و 100 هزار تومان به فیش حقوقی بازنشستگان واریز می شود.

 

اسماعیلی همچنین تصریح کرد: با افزایش 30 درصدی درآمد مستمری بگیران کمیته امداد موافقت کردیم و همچنین با افزایش 60 درصدی درآمد معلولان شدید و شدید موافقت کردیم.اعتبار ازدواج افزایش یافت. به 300 میلیون نفر در هر زوج و 350 میلیون نفر برای مردان زیر 25 سال و زنان زیر 23 نفر. کمیسیون اجتماعی همچنین موافقت کرد که دولت ظرف یک سال بدهی 170 سکه ای خود به سازمان تامین اجتماعی را در قالب اوراق یا منابع نفت یا گاز برای تامین اعتبار برای یکسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی پرداخت کند.

جزئیات کسر ماهیانه 305000 تومان از مستمری بگیران تامین اجتماعی

سقف مزایای قرارداد بیمه تکمیلی درمان مستمری بگیران تامین اجتماعی برای سال 1402-1403 اعلام شد.

با توجه به اعلام آژانس تأمین اجتماعی و انجمن بازنشستگان ، قرارداد جدید بیمه تکمیلی برای بازنشستگان تأمین اجتماعی از ابتدای دسامبر 1402 تا پایان دسامبر 1402 آ بان در ماه 1403 معتبر است ، یک قرارداد با این قرارداد امضا شد شرکت بیمه تکمیلی Atiyesazazan Hafez. بر اساس این قرارداد، مبلغ بیمه تکمیلی مستمری بگیران به ازای هر نفر 305 هزار تومان در ماه تعیین شده است که 50 درصد آن توسط سازمان تامین اجتماعی پرداخت می شود.

در این قرارداد سقف بستری های تخصصی 85 میلیون تومان، بیماران خاص و صعب العلاج 35 میلیون تومان، بستری های عمومی 40 میلیون تومان، خدمات پاراکلینیکی و خدمات تشخیصی، درمانی و سرپایی 6 میلیون تومان، تشخیصی و درمانی-سرپایی 6 میلیون تومان تعیین شده است. خدمات 4 میلیون تومان، خدمات آزمایشگاهی و پاتولوژی 2 میلیون و 250 هزار تومان، اصلاح عیوب انکساری برای یک چشم 6 میلیون تومان و برای هر دو چشم 12 میلیون تومان و آمبولانس درون شهری 2 میلیون تومان و آمبولانس بین شهرستانها 4 میلیون تومان 3 میلیون تومان است./تسنیم

حقوق اولاد طبق جدول حقوق بازنشستگان 1403

حقوق بازنشستگی و حق اولاد را می توان از دیگر مزایای متاهلین در نظر گرفت که در حقوق وزارت کار محاسبه می شود. نام دیگر این سپرده کمک هزینه خانوادگی است که ماهانه به همراه سایر مزایا برای کارگر یا کارمند پرداخت می شود. در حقیقت ، در این حالت ، تنها تفاوت بین وزارت کار برای افراد مجرد و افراد متاهل است.

 

 

حقوق بازنشستگان

مبلغ در نظر گرفته شده در عنوان حقوق کودک سه برابر حداقل حقوق روزانه وزارت کار برای هر یک از فرزندان و برای سال جاری 5 میلیون و 308 هزار و 284 ریال اعلام شده است. در سال 1402 ، ما در مقایسه با سال قبل شاهد افزایش 27 درصدی در هزینه های خانواده کارمندان بودیم.

نکته مهم و قابل توجه این است که شرایط پرداخت حقوق کودک بدون عدم استحقاق کارمند اعلام شده است. با ذکر این شرایط مهم در ادامه همراه شما عزیزان هستیم.

افزایش حقوق مستمری بگیران با مشمول قانون تامین اجتماعی و بیمه وی

کودکان زیر 18 سال (به کودکان بالای 18 سال در صورتی که به دلیل ناتوانی یا بیماری نتوانند کار یا تحصیل کنند بر اساس گواهی پزشکی بر اساس ماده 91 قانون سازمان کار، حقوق کودک پرداخت می شود).

برای افزایش حقوق بازنشستگان به مدت 720 روز مشمول حق بیمه تامین اجتماعی شوند

تبصره: در صورت شاغل بودن هر دو زوج، حق الزحمه هر دوی خانواده پرداخت می شود. ضمناً برای پرداخت حق فرزند ۱۴۰۳ محدودیتی در تعداد فرزندان وجود ندارد و پرسنل در صورت داشتن شرایط فوق به راحتی می توانند آن را دریافت کنند.

میزان مستمری بگیران وزارت کار برای افراد دارای مدرک دیپلم

وزارت کار برای افراد دارای مدرک دیپلم مشخص نیست و مبلغ ثابت را به هیچ وجه نمی توان در نظر گرفت.

همه کارمندان باید حداقل دستمزد را دریافت کنند و سطح پایین آموزش نباید حداقل دستمزد را کاهش دهد. علاوه بر این ، شرکت هایی که دارای یک سیستم طبقه بندی شغلی هستند ، حقوق کارمندان خود را بر اساس تحصیلات و سابقه کار خود محاسبه می کنند.

سوگندنامه 1403 و حقوق مستمری بگیر سال آینده

هر ساله ، در آخرین روزهای سال ، همه افراد شاغل مبلغ عید را می شناسند و منتظر سپرده هستند. براساس قانون مدیریت کار ، کلیه صاحبان موسسات ، پیمانکاران و کارفرمایان موظفند در پایان هر سال مبلغی را با عنوان “سوگند” برای پرسنل خود بپردازند. هنگام محاسبه یارانه ، حداکثر 3 بار و حداقل 2 برابر حقوق اساسی باید در نظر گرفته شود. توجه داشته باشید که هر شخصی که بیش از یک ماه کار کرده است می تواند در پایان سال عید دریافت کند.

 

منبع : سایت ریمینو

X